Pagina 1 van 2
Verlagingsset hoe te monteren?
Geplaatst: 02.11.2009 - 13:39
door BBC2006
Afgelopen week onze V50 en S40 laten verlagen met een Intrax verlagingssetje. Harstikke mooi maarrrrr.... :-x
De S40 rijdt als een natte dweil. Nu blijkt verdorrie de veer rechtsachter precies omgekeerd gemonteerd te zijn tov de linkerveer! Dank u wel Europeen Tuning!!!
rest nu de vraag: zo'n veer heeft aan de ene kant de windingen dicht bijelkaar zitten, aan de andere kant verder van elkaar af. Welke kant moet nu boven?
Heeft iemand hier ervaring mee, dan horen we het heel graag.
BBC2006
V50 T5 awd (en S40 T5 awd)
Geplaatst: 02.11.2009 - 14:03
door Fredhead
Moet zo toch naar buiten, zal gelijk even kijken onder mijn auto.
Hier zit ook een intrax setje onder
Geplaatst: 02.11.2009 - 14:08
door BBC2006
fredhead schreef:Moet zo toch naar buiten, zal gelijk even kijken onder mijn auto.
Hier zit ook een intrax setje onder
Graag!
Geplaatst: 02.11.2009 - 14:12
door 945i
Ga je toch gewoon terug?
Strakke windingen horen boven.
Geplaatst: 02.11.2009 - 14:21
door BBC2006
945i schreef:Ga je toch gewoon terug?
Strakke windingen horen boven.
Dacht ik ook al. Zo zijn ze gemonteerd op de V50.
Op de S40 linksachter naar boven, rechtsachter naar onderen.
Echter de tekst die erop geprint staat is als de dichte windingen boven
zitten, niet leesbaar (dan staat de tekst op zijn kop). Je zou zeggen dat de tekst leesbaar moet zijn als ze gemonteerd zijn. Enfin, Intrax bellen gaat niet, die zijn op de beurs tot einde van de week....
BBC2006
V50 T5 awd
Geplaatst: 02.11.2009 - 15:04
door Fredhead
Bij mij zitten de dichte windingen ook boven
Geplaatst: 02.11.2009 - 15:48
door edraket
Vooropgesteld dat de laatste winding kwa vorm gelijk is aan beide zijden van de veer is het het meest logisch om de strakke windingen bovenaan te zetten zoals gesteld ivm het onafgeveerde gewicht. Er gaat dan zo min mogelijk gewicht op en neer, en dat is altijd beter. Maar zo'n groot verschil maken die paar ons nu ook weer niet uit. Ik vraag me dus af of het dweilerige weg is als de veer wordt omgekeerd.
Erg slordig overigens van European Tuning. Ik zou gewoon even terug gaan. Ze zullen het vast netjes oplossen.
Geplaatst: 02.11.2009 - 16:19
door BBC2006
edraket schreef:Vooropgesteld dat de laatste winding kwa vorm gelijk is aan beide zijden van de veer is het het meest logisch om de strakke windingen bovenaan te zetten zoals gesteld ivm het onafgeveerde gewicht. Er gaat dan zo min mogelijk gewicht op en neer, en dat is altijd beter. Maar zo'n groot verschil maken die paar ons nu ook weer niet uit. Ik vraag me dus af of het dweilerige weg is als de veer wordt omgekeerd.
Erg slordig overigens van European Tuning. Ik zou gewoon even terug gaan. Ze zullen het vast netjes oplossen.
Ik neem aan dat ze dit morgen zullen oplossen. Heden zijn ze niet bereikbaar.
Het omgekeerd monteren van BEIDE veren zal niet zoveel uitmaken.
Maar eentje boven en de andere onder geeft een dweil op de weg.
Geplaatst: 02.11.2009 - 16:57
door 945i
Progressie van de veerkarakteristiek is anders...
Geplaatst: 02.11.2009 - 16:59
door BBC2006
945i schreef:Progressie van de veerkarakteristiek is anders...
dus... maakt het wel degelijk uit of je de dichte windingen boven of onder monteerd?.....
Geplaatst: 02.11.2009 - 17:00
door 945i
Jazeker!
Geplaatst: 02.11.2009 - 17:08
door BBC2006
945i schreef:Jazeker!
Ok. Dus morgen even naar ET
Geplaatst: 03.11.2009 - 10:44
door BBC2006
BBC2006 schreef:945i schreef:Jazeker!
Ok. Dus morgen even naar ET
Update: ET heeft het keurig snel verholpen (monteur terug geroepen van vrije dag...).
En nu stuurt de S40 wel kei strak.

Geplaatst: 03.11.2009 - 10:47
door 945i
Mooi!

Geplaatst: 03.11.2009 - 10:58
door 945i
edraket schreef: ik kan me niet voorstellen dat je dat merkt. .
Toch wel.
Geplaatst: 03.11.2009 - 10:58
door 945i
edraket schreef: ik kan me niet voorstellen dat je dat merkt. .
Toch wel.
Geplaatst: 03.11.2009 - 11:01
door edraket
Had mijn post al verwijderd. Was niet meer relevant gezien de ervaring van BBC2006. Ik denk dat het meer te maken heeft met de pasvorm van de veer in de schotel boven en onder. Het kan best zijn dat de veer niet meer mooi recht wordt belast maar scheef op de veer. Vwb de veerkarakteristiek of veerprogressie maakt het niets uit of de veer op zijn kop zit of niet. Uiteraard vooropgesteld dat de veer in beide gevallen goed past!
Geplaatst: 03.11.2009 - 11:04
door 945i
Dan zeg weer, toch wel.

Geplaatst: 03.11.2009 - 11:42
door edraket
Toch wel wat>???
Geplaatst: 03.11.2009 - 11:44
door 945i
Jij zegt dat het niks uitmaakt, ik zeg, toch wel.