raar kraakje rechtsvoor

Plaats reactie
lemmer
4th Gear member

Heb een raar kraakje rechts aan de voorkant.
Bij het terugsturen vanuit vol rechts gaat er opeens een kraak door de auto wat een beetje lijkt op remmen op een droge voering.
Het is niet altijd, alleen onder de 60 als je een beetje gas geeft bij het terugdraaien b.v. na een bocht.
Kraak is ook duidelijk te voelen in de bodemplaat. Het lijkt net of er iets terug op zijn plaats springt.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
lemmer
4th Gear member

Kan dit misschien komen omdat er een modificatie op de subframe-bussen moet komen?
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
hadico
5th Gear member

Mogelijk wel er zijn diverse modificatie's tegen geluiden al is ieder geluid weer anders.
Is het geluid bij de dealer vastgesteld? dan kunnen zij in de database zien welke modificatie er evt. op jou auto van toep. is
fmjr
Starter

Heb dit zelfde probleem ook gehad, garage had mooite met het vast stellen waar het geluid vandaan kwam. bleek inderdaad een modificatie van het bestaande rubber in het subframe. moest een klein stukje vanaf gesneden worden en het probleem was over. al meen ik nu 4 maanden later het geluid weer in hele lichte vorm begint terug tre komen
lemmer schreef:Heb een raar kraakje rechts aan de voorkant.
Bij het terugsturen vanuit vol rechts gaat er opeens een kraak door de auto wat een beetje lijkt op remmen op een droge voering.
Het is niet altijd, alleen onder de 60 als je een beetje gas geeft bij het terugdraaien b.v. na een bocht.
Kraak is ook duidelijk te voelen in de bodemplaat. Het lijkt net of er iets terug op zijn plaats springt.
V70 170Pk
XC70 new D5 geartronic-momentum-rti-high performance-mobility-17";-bt
T5je
3rd Gear member

Heb ook een kraakje rechtsvoor. Alleen bij vochtig en koud weer. Rij er nu twee jaar mee en heb er verder geen last van. Het rubber is ook gescheurd rondom de schotel maar volgens de dealer kan het geen kwaad. Zo af en toe spuit ik er WD40 op/in. Alles is nog binnen de toleranties maar als ik de vering etc wil vervangen ben ik rond de 1000 euro kwijt. Dus wacht ik nog even tot de speling groter is.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”