Verschillen uitlaat
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ik zal tzt aan een nieuwe uitlaat moeten (verschillende plekjes lek) en nu vroeg ik mij af wat nu precies het verschil is tussen de uitlaten van de verschillende versies. Er staan wel verschillende artikelnummers voor bijv. een B18U en een B18FT, maar is dit pasvorm (en gaat het dus echt niet werken) of is het om bijv. het hogere vermogen meer te dempen? Kun je bijv. ongestraft een uitlaat van een turbo op een b18u plaatsen? Zo nee, waar loop je dan tegenaan?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
er zit verschil in pasvorm,een turbopijp is dikker
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Gelden zulke verschillen ook voor de niet-turbo's? Is bijv. een 1.6 of een 2.0 pijp/demper wel van dezelfde dikte?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de voorpijpen zijn zowiezo al allemaal verschillend,alles is pas te maken als je beetje handig bent toch?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Laten we hopen dat ik de voorpijp niet pas hoef te maken
Die ga ik lekker proberen te laten zitten - meeste ongein zit bij mij pas na de kat. Punt is dus denk ik meer of ik problemen kan vewachten met het plaatsen van een 'verkeerde' demper (stel ik kan bijv. goedkoop een demper van een ander motortype krijgen...)

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik denk dat de uitlaat van een 2 ltr wel past, de B18U en B20F zijn dezelfde blokken op de inhoud na dan. Je kan een turbo uitlaat onder een 2.ltr hangen, maar dan moet alles vervangen worden. Dus turbo spruitstuk, downpijp, cat en de rest. Elchteile verkoopt voor de 2ltr een ombouwset.
Maar je kan er wel een goedkope demper onder hangen zolang de pijp diameter maar dezelfde is. Je zal alleen moeten improviseren hoe hem aan de carrosserie op te hangen.
Maar je kan er wel een goedkope demper onder hangen zolang de pijp diameter maar dezelfde is. Je zal alleen moeten improviseren hoe hem aan de carrosserie op te hangen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Heb via ebay.de een middendemper,einddemper,ophangrubbers,klemmen voor mijn 1.6i gekocht incl. verzenden voor €80. Met 1 of 2 jaar garantie.
Heb bij de lokale volvo demontage een voorpijp gekocht met dikkere flenzen omdat mijne lekte. Weet echter alleen niet meer welk motortype dit was.
Meen dat de 1.6,1.7,1.8 allemaal hetzelfde zijn m.u.v. turbo. De 2.0 is ook weer anders.
Heb bij de lokale volvo demontage een voorpijp gekocht met dikkere flenzen omdat mijne lekte. Weet echter alleen niet meer welk motortype dit was.
Meen dat de 1.6,1.7,1.8 allemaal hetzelfde zijn m.u.v. turbo. De 2.0 is ook weer anders.