Hello allemaal,
Onze 460 (mj95; B20F) doet opeens raar:
een raar geluid en heel luid tikken van de kleppen en/of injectoren zijn te horen.
Dit geluid overstemt het typische (renault)motorgeluid. Het lijkt uit de inlaatcollector te komen. Het varieert mee met het toerental en is in de auto nog duidelijker te horen.
Ik heb net de foutcodes uitgelezen:
122: luchttemperatuursensor defect (dat is toch dat ding voor de gasklep?)
223: onregelmatig stationair toerental, mogelijk oorzaak defecte luchttemperatuursensor of gasklepsensor.
Kan er iets stuk gegaan zijn in de moter door deze defecte luchttemperatuursensor ?
Weet iemand raad?
Thx
Lex
raar geluid
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Euhm ligt die lts dan in de luchttoevoerbuis?
Is dat niet de snesr die ca. 10 voor het gasklephuis in de buis zit?
Is dat niet de snesr die ca. 10 voor het gasklephuis in de buis zit?
- Iroll
- 6th Gear member
Ja, die zit in de flexibele slang van luchtfilter naar gasklephuis. Moet je zo kunnen zien van buitenaf of die er nog inzit. Haal de slang los van het gasklephuis en kijk of je daar niets kunt zien loszitten. Maar het blijft moeilijk om geluiden te achterhalen via een forum. Probeer het geluid eens te omschrijven, is het rammelen, tikken, schurend, piepen etc.
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Tja zo'n geluid omschrijven is niet makkelijk.
Het lijkt op het zoemen/zingen van een roulement.
Ik haal er deze week de V-riem voor de servo alternator en waterpomp af. Dan sluit ik een van die 3 elementen uit.
In de motor lijkt ales oki: geen olie/water verbruik; temperaturen zijn allemaal oki., motor trekt goed etc.
Het enige wat nog kan is de lager van de krukas of iets met de koppeling (over deze koppeling volgt nog een ander topic)
Het stuur draait zwaar, veel zwaarder dan de ander 440 en 460 die we hebben. De olie stroomt nog. Deze week weten we meer.
Het lijkt op het zoemen/zingen van een roulement.
Ik haal er deze week de V-riem voor de servo alternator en waterpomp af. Dan sluit ik een van die 3 elementen uit.
In de motor lijkt ales oki: geen olie/water verbruik; temperaturen zijn allemaal oki., motor trekt goed etc.
Het enige wat nog kan is de lager van de krukas of iets met de koppeling (over deze koppeling volgt nog een ander topic)
Het stuur draait zwaar, veel zwaarder dan de ander 440 en 460 die we hebben. De olie stroomt nog. Deze week weten we meer.
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hello allemaal,
Het was de servopomp.
Deze werd vervangen door een goede gebruikte en het probleem is opgelost.
Het was de servopomp.
Deze werd vervangen door een goede gebruikte en het probleem is opgelost.