volvo 460

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Lennart
Starter

Hallo,

Ik heb een Volvo 460 1.7 turbo uit 89.

Afgelopen week onder het rijden, begon ineens m'n dashbord verlichting zwakker te branden. In eerste instantie dacht ik dat ik het aan mezelf lag, maar na een aantal km verder rijden begon ie allemaal te stotteren. Ben toen snel naar huis gereden en daar aangekomen, heb ik hem uitgezet. En toen bleef m'n laadstroom lampje branden terwijl m'n contact uit stond en dus ook de sleutel eruit was.. Toen ik hem weer wou starten gingen wel m'n dashbord verlichting en stadslichten aan, maar daar hield het verder ook mee op. Zelfs de startmotor hoorde je niet.. Na een uur wou ik het opnieuw proberen en toen was de accu al leeg.. De dynamo is een paar maanden geleden al doorgemeten en die bleek toen in orde te zijn.
Wie kan me helpen..

Lennart
s80 1999
4th Gear member

lijkt op kortsluiting ergens, en ga dat maar eens zoeken.
Misschien achter de radio? mensen die kloten soms maar wat aan achter dat ding met veel elende als resultaat.
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Viel er onder tussen nog meer uit tijden het rijden zoals radio of blower
want ik denk bij dit verhaal meer aan de dynamo. Heb dit wel vaket me gemaakt in de tijd dat ik wegenwacht was... best sneu euvel...
Je kan kijken of de auto het weer doet na een nacht je aan de lader en als hij dan weer na ongeveer 1 uur uit valt is je dynamo echt dood.
Simpeler is het als je een amperetang hebt dan kan je zien of hij laad vanaf de dynamo...

Anders zou het een slechte massa op een vette kortsluiting kunnen zijn...
check bv je relais en je contact slot... en wees voorzichtig want het zal niet de eerste zijn die door cortsluiting uitbrand :?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Lennart
Starter

De radio viel niet direct uit, er kwam wel een soort van ruis door de speakers en heb de radio toen gelijk uitgezet. De blower werkte wel, maar heb toen alle stroomverbuikers uitgezet.
Dit alles was dus gister gebeurt en heb de accu ook een nachtje op de lader gehad. Heb hem vanmiddag dus kunnen starten en heb toen direct op de accupolen gemeten en de spanning zakte weg. Nadat ik hem uitgezet had was de accu al weer ver leeg waarna starten onmogelijk was.

Als je met een amperetang meet, welk amperage moet je dan ongeveer meten bij een goede dynamo.
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Bij een zeer lege accu kan dat wel eens meer als 40 amper zijn dus niet te meten met een zeer simpele multimeter...
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Lennart
Starter

Heb wel een amperetang, dus zal hem morgen of maandag wel doormeten.

Kreeg dit net nog van iemand te horen:

Wanneer het dynamolampje brand met uitgezet contact is er een diode in de dynamo kapot.
Zie een diode als een klep die maar in een richting stroom doorlaat,als deze kapot is loopt de accu via de dynamo leeg.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”