Echter, nu viel me op dat boven 130 km/h het verbruik echt enorm omhoog springt: van 9L/100km bijna direct naar 10L/100km! Een paar km/h langzamer en het daalt weer enorm. Dit kon ik meerdere keren herhalen, dus het was echt geen gevolg van wind tegen hebben ofzo...
Nou kan ik me herinneren dat een tijd geleden hier iemand postte dat je je AWD-systeem kon testen door een bepaald toerental te rijden en dan uit te laten rollen; boven een bepaald toerental werd AWD namelijk automatisch geactiveerd (dan is het dus permanent actief en niet alleen bij wielslip).
Nou is het wel zo dat in de 6 in mijn auto je net geen 3000 rpm rijdt bij 130 km/h... Dus ietsjes harder en je zit aan die 3000 rpm en verbruikt dus 1L/100 km méér.
Weet iemand of dit inderdaad het AWD-systeem is, en of het normaal is dat dit een volle liter per 100 km meer verbruikt? Misschien een leuk idee om als projectje een knopje te maken voor in het interieur om (met een lijn naar de zekering) het systeem van achter het stuur aan en uit te kunnen schakelen