S60 2001 console updaten naar 2004+

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
anthonyb
1st Gear member

Beste Volvo rijders,

Had al een berichtje geplaatst in het gevraagd topic, opzoek naar enkele interieur onderdelen. Helaas nog geen reactie.

Een van de stoornissen aan mijn zojuist aangeschafte S60, zijn het afgebroken en afbladderende klepje van de bekerhouder in de middenconsole.

Op de bekende 2e hands site staat nu echter een opbergbox uit de modellen van na 2004 te koop, is deze ook te plaatsen in mijn S60 uit 2001?

http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/6d ... qY0A==.jpg

Ook rest mij de vraag of enkel de stootstrips van de achterbumper te vervangen zijn, deze is namelijk wit uitgeslagen.

En nog een mooi plaatje van mijn S60 welke echt heerlijk rijdt.
Afbeelding

Bedankt
aertssenhjc
5th Gear member

vraag 1: nee. tenzij: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24389

vraag 2: ja, kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb ze zelf opnieuw zwartgespoten met semi-gloss black.

oja, enne welkom hier!! (mooie kleur/velgen)
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat witte uitslaan is doorgaans een teveel aan was, even reinigen en ze zijn weer mooi zwart
Volvo for life
anthonyb
1st Gear member

Dat is een extreme ingreep inderdaad, alhoewel de middenconsole zelf ook wel wat gebruikssporen heeft is het me zulke inspanningen niet waard. Dus opzoek naar een gewone bekerhouder.

Ik verdenk de stootstrip er van al een keer eerder gespoten te zijn, maar slecht. Reinigen lukt i.i.g. niet. Is deze er zo uit te klikken of moet ik eerst de bumper demonteren om het mooi te spuiten?

Bedankt voor het compliment, erg blij mee.. nog even helemaal in top conditie brengen!

Gisteren al begonnen met een langdurige poetssessie machinaal behandeld met meguiars. Het is een dag werk maar geeft wel erg veel voldoening als je hem daarna ziet glimmen.
Autoshampoo
4th Gear member

Mooie kar, welkom hier!
Is het niet goedkoper om een complete achterbumper ergens te scoren (in de goede kleur)?
Arnoud
aertssenhjc
5th Gear member

anthonyb schreef:Dat is een extreme ingreep inderdaad, alhoewel de middenconsole zelf ook wel wat gebruikssporen heeft is het me zulke inspanningen niet waard. Dus opzoek naar een gewone bekerhouder.

Ik verdenk de stootstrip er van al een keer eerder gespoten te zijn, maar slecht. Reinigen lukt i.i.g. niet. Is deze er zo uit te klikken of moet ik eerst de bumper demonteren om het mooi te spuiten?

Bedankt voor het compliment, erg blij mee.. nog even helemaal in top conditie brengen!

Gisteren al begonnen met een langdurige poetssessie machinaal behandeld met meguiars. Het is een dag werk maar geeft wel erg veel voldoening als je hem daarna ziet glimmen.

Nieuwe "centerconsolertray" kost bij de dealer €90,- incl BTW (excl korting) deze moet je zelf regelen.

Strips reinigen met schuurspons (groene gedeelte) en wasbenzine. daarna goed(!) poetsen met ammonia. daarna primer erop, zwart spuiten, en als laatste semi-gloss clear coating. voíla! klaar is keer ;)
Kia EV6 Air 2022

Volvo 240 DL 1987
Bigdog
2nd Gear member
Contacteer:

Ook rest mij de vraag of enkel de stootstrips van de achterbumper te vervangen zijn, deze is namelijk wit uitgeslagen.
Het gedeelte (waar je kofferbakdeksel op eindigt, de bovenste dus,) is te vervangen, wel tricky i.v.m. beschadigen.
Het onderste gedeelte is helaas bij dit model niet uitwisselbaar.
Het spiegelkapje en de console onderdelen zou je ook bij een autosloperij zoals Elferink kunnen bemachtigen.

Ik zou persoonlijk, zoals aertssenhjc al aangeeft, voor een nieuwe "centerconsolertray" gaan.
Je wagen ziet er erg goed uit, zou jammer zijn als dit het afbreekt.
Veel plezier ermee (voor zover je dit nog niet had).
Volvo, what else ?
anthonyb
1st Gear member

De consolertray wordt alleen vervangen voor een 2e hands als die ook z.g.a.n. is, heb al bij een bevriende volvo monteur gevraagd wat hun hadden liggen.

Het onderste achterbumper deel is gelukkig nog wel mooi zwart, dus ik ga het wit uitgeslagen stuk maar eens verwijderen en mooi proberen te spuiten anders ook maar opzoek naar een goede vervanger.

Foto's volgen ;), heb de auto nog nauwelijks bij daglicht gezien :?
Bigdog
2nd Gear member
Contacteer:

De consolertray wordt alleen vervangen voor een 2e hands als die ook z.g.a.n. is
Als je geduldig bent kom je er vroeg of laat wel een tegen.
Je zou ook bij de bekende sloperijen een zoekopdracht kunnen plaatsen, dit gaat doorgaans sneller.
Wij zien de foto`s wel tegemoet.

Succes met het pimpen.
aertssenhjc
5th Gear member

Bigdog schreef:
De consolertray wordt alleen vervangen voor een 2e hands als die ook z.g.a.n. is
Als je geduldig bent kom je er vroeg of laat wel een tegen.
Je zou ook bij de bekende sloperijen een zoekopdracht kunnen plaatsen, dit gaat doorgaans sneller.
Wij zien de foto`s wel tegemoet.

Succes met het pimpen.
Ik geef je weinig kans. deze 2dehands tray's zijn vaak ik vergaande staat van ontbinding. gewoon lekker bij de dealer halen. Ik moet er ook nog aan. maar ik vind persoonlijk €90,- voor een plasticbakkie wel een hoop geld...ik ken mezelf, ik zal em uiteindelijk toch wel gaan kopen....
Kia EV6 Air 2022

Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”