Advies winterbanden

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member

Beste kenners,

Ik maak graag gebruik van jullie expertise voor het volgende:

Vorige week zijn mijn winterbanden gemonteerd (Michelin Pilot Alpin 205/55/16 op stalen velg onder V70 D5 2004). Bij het monteren bleek er op een van de banden een bult te zitten. De dealer wilde me er niet de weg mee op sturen dus heb ik nu achter winterbanden en voor nog de zomerbanden.

De Pilot Alpin is niet meer nieuw verkrijgbaar. Wat moet ik doen, onderstaand wat opties, graag jullie advies.

1. Twee nieuwe banden kopen (merk en type nader te bepalen). Eigenlijk zonde, want dan doe ik een goede (7mm) weg;
2. Een nieuwe band kopen. Zelfde type waarschijnlijk niet meer te krijgen, dus iets wat er op lijkt en dan achter monteren -> dus twee verschillende banden op een as;
3. Proberen een nieuwe band van hetzelfde type te kopen, wie weet er nog een nieuw te koop -> dus iets verschil in profiel op een as ?
4. Proberen een gebruikte op de kop te tikken (goedkoopste oplossing, maar ik heb het niet zo op banden waar ik de historie niet van weet).

Ik ben erg benieuwd want nu ziet het er helemaal niet uit en het lijkt me ook niet echt goed om zo te rijden.

Groeten, Erik
Richard
7th Gear member
Contacteer:

Ik zou even kijken naar een andere band. Gebruikte banden is niet zo'n probleem als je ze voor de koop maar even goed bekijkt. Ik heb voor onze Focus twee jaar terug via marktplaats vier zomderbanden op velg gekocht. Helemaal niks mis mee. Ik was voor 200,- klaar en we reijden er nu nog mee. Gewoon zoeken en goed kijken hoe de band er aan toe is. Is wel de goedkooste oplossing.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
RVL
4th Gear member

kijk eens op autobandenmarkt.nl, ik dacht dat de pilot alpines daar nog te krijgen zijn.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Erik V70
3rd Gear member

Ja, daar zijn ze idd nog te krijgen. Helaas zijn dat de run-flat versies en die zoek ik niet.

Inmiddels in overleg met en op advies van de dealer 1 nieuwe Michelin Primacy Alpin PA3 besteld. Volgens de dealer weinig verschil met andere band en door de beperte slijtage van de andere band op dezelfde as, moet het volgens hun geen probleem zijn. Ik ben benieuwd.
diesel01
Geartronic member

Erik V70 schreef:Beste kenners,

Ik maak graag gebruik van jullie expertise voor het volgende:

Vorige week zijn mijn winterbanden gemonteerd (Michelin Pilot Alpin 205/55/16 op stalen velg onder V70 D5 2004). Bij het monteren bleek er op een van de banden een bult te zitten. De dealer wilde me er niet de weg mee op sturen dus heb ik nu achter winterbanden en voor nog de zomerbanden.

De Pilot Alpin is niet meer nieuw verkrijgbaar. Wat moet ik doen, onderstaand wat opties, graag jullie advies.

1. Twee nieuwe banden kopen (merk en type nader te bepalen). Eigenlijk zonde, want dan doe ik een goede (7mm) weg;
2. Een nieuwe band kopen. Zelfde type waarschijnlijk niet meer te krijgen, dus iets wat er op lijkt en dan achter monteren -> dus twee verschillende banden op een as;
3. Proberen een nieuwe band van hetzelfde type te kopen, wie weet er nog een nieuw te koop -> dus iets verschil in profiel op een as ?
4. Proberen een gebruikte op de kop te tikken (goedkoopste oplossing, maar ik heb het niet zo op banden waar ik de historie niet van weet).

Ik ben erg benieuwd want nu ziet het er helemaal niet uit en het lijkt me ook niet echt goed om zo te rijden.

Groeten, Erik
Kijk eens op MP daar zit een bedrijf uit Tynaarlo, die gebruikte banden verkoopt afkomstig uit de lease.
Ik heb daar voor mijn zus 4 conti's gekocht incluis stalen velgen voor niet heel veel geld.
Als je deze man verteld wat je zoekt dan kan ik mij voorstellen dat hij wel wat heeft liggen. Ik ben daar binnen geweest en er ligt een hele loods vol, set bij set dit type Michelin is veel verkocht zeker bij lease mij.
:oops: Zie net dat je al knopen hebt doorgehakt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”