Pagina 1 van 1
Motor wil niet uit
Geplaatst: 10.11.2009 - 22:29
door Volvo 445
Heren, ik zit met het volgende:
Een van m'n auto's stond al een maand of 2 stil en van de week wilde ik er even mee rijden. Had al voor de zekerheid een accubooster meegenomen maar dat was niet nodig. Sleutel er in en het was starten en lopen.
Probleem was echter dat de motor niet meer uit wilde. Als je het contact uitzet en de sleutel eruit haalt dan blijft de motor gewoon lopen. De tellerklok en overige elektra valt wel uit.
In het verleden heb ik dit weleens eerder gehad, maar alleen bij gebruik van een oude sleutel, die was niet helemaal goed meer. Ik had toen een vrij nieuwe sleutel(en nog steeds) waarbij ik het probleem nooit had, tot afgelopen week.
Iemand ideeen of heeft het contactslot z'n beste tijd gehad?
Geplaatst: 10.11.2009 - 23:01
door leip11
geen idee waar precies het probleem ligt. maar dit lijkt me inderdaad op een slecht contact. denk niet dat het bij het contactslot ligt omdat als je de sleutel eruit haalt wel de rest uitzet.
kijk eens naarde aarde punten of naar andere contact punten kunnen slecht contact maken. (misschien blijft een relais plakken)
suc6
Geplaatst: 10.11.2009 - 23:08
door Ramon&Ramon
zit de transportzekering er in of heb je er een zekering in gedaan die ontbrak?
Geplaatst: 10.11.2009 - 23:09
door Goelette
is het een benzine of diesel?
Ps, loopt ie nog steeds?

Dan even in de 5 en proberen weg te rijden zonder teveel moeite daarvoor te doen. Dan slaat ie wel af.
Geplaatst: 10.11.2009 - 23:14
door Volvo 445
Het is een benzine.
Uitkrijgen is opzich niet probleem, in z'n rammen en je koppelingtje laten schieten, maar daar word je koppeling niet blijer van op den duur.
Aan de zekeringen heb ik niet gezeten, wel laatst het relais van de CV uitgewisselt, maar de originele weer terug gezet.
Geplaatst: 10.11.2009 - 23:21
door leip11
als je motor draai en je haalt de motor zekering eruit. gaat hij dan wel uit
Geplaatst: 10.11.2009 - 23:36
door Volvo 445
Gaan we morgen proberen, hij staat op de zaak, rij nu met die andere
Bedankt voor de tips zover
Geplaatst: 11.11.2009 - 23:12
door Volvo 445
Geen idee waarom, maar het was het relais van de centrale deurvergrendeling(alweer, had ik al eens vervangen)
Iemand nog interesse in een contactblokje/startschakelaar? Heb ik overgehouden aan m'n speurtocht.
Geplaatst: 23.11.2009 - 21:43
door hofmeijer
en als je een automaat hebt en je krijgt last van dit probleem, hoe krijg je die dan uit?? :-k :-k
Geplaatst: 24.11.2009 - 11:28
door Iroll
De middelste draad van de verdeelkap eraf trekken, gaat ie zeker uit. Doe dat wel met een geisoleerde tang, kans op een schok als je het met blote handen doet is groot! Zou ik ook doen met een handbak, heeft ie toch een stuk minder van te lijden als hem in zijn 1 rammen!
Geplaatst: 24.11.2009 - 23:30
door Ramon&Ramon
Wachten tot de tank leeg is:):):)
Geplaatst: 25.11.2009 - 12:14
door hofmeijer
ja dan hoef ik niet lang te wachten dat apparaat van me loopt 1 op 9.
dus peukie roke en de tank is leeg haha
Geplaatst: 28.11.2009 - 19:23
door Volvo 445
Kwam er achter dat een dreun op het dashboard ook werkte, maar dat is ook niet de manier natuurlijk. Uiteindelijk de hele mikmak losgehaalt (tijdje terug alweer) en weer dichtgebouwd, geen last meer gehad. Maar wat het nou is geweest ...
Overigens had ik met m'n 2.0 liter een relaistje van de koelfan die nog weleens in wilde schakelen met het dichtgooien van portieren. Leuk als je de volgende ochtend wil starten ...