Beste Forum-leden,
Als mijn zoontje van anderhalf in zijn autozitje zit, dan schopt hij voortdurend met zijn schoenen tegen de voorzetel. Hoe beschermen jullie de achterkant van de voorzetels tegen de schopgrage schoentjes van jullie nageslacht?
Een ander probleem dat ik heb is hetgene ik een tijdje geleden al heb aangekaart, nl. het vreemde krakende geluid 30" na het sluiten van de wagen. Gisteren op het onderhoud zeiden ze dat het slot kapot was en vervangen moest worden, want als dat niet gebeurde, zou ik op een bepaald moment de deur niet meer kunnen openen/sluiten en dat ze dan de deur letterlijk zouden moeten openbreken. Het nieuwe slot alleen kost iets rond de 150€, zonder plaatsing en BTW, best wel duur grapje...
Wat doen we?
2 kleine vraagjes...
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb dan wel geen kleine, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Of z'n schoentjes uit doen
of iets van die rugtassen met opbergvakjes aan de hoofdsteun hangen.
T's maar net wat je wilt, zo'n zak aan je stoel vind ik persoonlijk niet mooi, maar met kinderen kan het misschien wel nuttig zijn.
Of je leert hem af dat nooit meer te doen, want dat is mishandelen van een Volvo en daar staan zware straffen op !!

Dat slot na 30 seconde is een extra slot/vergrendeling, als die een keer kapot is kan ik me voorstellen dat het een hels karwei is om de deur weer te openen.
Ik weet niet precies waar het zit en of je erbij kan komen anders zou je het eens in kunnen spuiten/smeren.
Mocht dat niet werken doe je er misschien verstandig aan om het toch maar te vervangen, anders is er een kleine kans dat je straks echt in moet breken in je eigen wagen.
Misschien zijn er hier nog meer opties onde de forummers?
Of z'n schoentjes uit doen
T's maar net wat je wilt, zo'n zak aan je stoel vind ik persoonlijk niet mooi, maar met kinderen kan het misschien wel nuttig zijn.
Of je leert hem af dat nooit meer te doen, want dat is mishandelen van een Volvo en daar staan zware straffen op !!

Dat slot na 30 seconde is een extra slot/vergrendeling, als die een keer kapot is kan ik me voorstellen dat het een hels karwei is om de deur weer te openen.
Ik weet niet precies waar het zit en of je erbij kan komen anders zou je het eens in kunnen spuiten/smeren.
Mocht dat niet werken doe je er misschien verstandig aan om het toch maar te vervangen, anders is er een kleine kans dat je straks echt in moet breken in je eigen wagen.
Misschien zijn er hier nog meer opties onde de forummers?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Graph-x
- 4th Gear member
Hier zijn bij de dealer ook speciale speelkoffers voor verkrijgbaar,
Kijk maar eens in een accesiorefolder daar staan ze wel in.
Dit is uit mijn hoofd, dus het kan dat dit product niet meer bestaat maar volgens mij nog wel.
Kijk maar eens in een accesiorefolder daar staan ze wel in.
Dit is uit mijn hoofd, dus het kan dat dit product niet meer bestaat maar volgens mij nog wel.
- remmm
- 5th Gear member
Als je nou eens zoals een oma op je stuur gaat zitten dan kan hij er niet bij met zijn beentjes......
Bij mij is na 30.000km ook al zo'n slot vervangen. Voordeel voor mij is dat het en een lease-auto is en gewoon nog garantie. MY07, geen garantie meer? Geen idee overigens hoe lang de standaard Volvo-garantie is..
Bij mij is na 30.000km ook al zo'n slot vervangen. Voordeel voor mij is dat het en een lease-auto is en gewoon nog garantie. MY07, geen garantie meer? Geen idee overigens hoe lang de standaard Volvo-garantie is..
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
24 maanden, maar er zou in de daarop volgende 12 mnd coulanceperiode best een deelgarantie door de dealer aangeboden mogen worden
-
- 5th Gear member
Dat geluid 30 seconden na het op slot doen van de auto is de zogenaamde deadlock waarbij de slotcilinder losgekoppeld word en dus vrij kan ronddraaien. Daardoor is het forceren van een slot niet mogelijk.
De deadlock klinkt normaal gesproken net als het op slot doen, dus weer zo'n klik. Het is wel een bekend probleem dat dit een vreemd geluid maakt. Zoek maar eens op deadlock op het forum.
De deadlock klinkt normaal gesproken net als het op slot doen, dus weer zo'n klik. Het is wel een bekend probleem dat dit een vreemd geluid maakt. Zoek maar eens op deadlock op het forum.
V40 T2 Nordic+
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het geluid van een stalen veer die springt is iets dat ik bij C30 meermalen heb gezien, dan is tie stuk
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
ik neem aan dat je het autozitje al 'rechtop' hebt geplaatst? ik heb zelf ook n koter... ik moet zeggen dat, dat al erg veel doet! de benen komen dan iets lager uit, afgezien van de afstand tussen kind en stoel die ook groter wordt.
en zet je eigen stoel ietsie meer naar voren.. en trek het stuur iets meer naar je toe, om je knieen meer ruimte te geven ... (ik ben zelf bijna 1.90) dan krijg je een beetje DTM houding
zorg ervoor dat je niet als omatje gaat zitten.. dat ziet er niet en is bovendien gevaarlijk!
nog beter is, is kinderstoel aan de andere kant... achter passagierstoel. is ook veiliger met je kind inladen.. vanaf de stoep.
delta 97
en zet je eigen stoel ietsie meer naar voren.. en trek het stuur iets meer naar je toe, om je knieen meer ruimte te geven ... (ik ben zelf bijna 1.90) dan krijg je een beetje DTM houding

zorg ervoor dat je niet als omatje gaat zitten.. dat ziet er niet en is bovendien gevaarlijk!
nog beter is, is kinderstoel aan de andere kant... achter passagierstoel. is ook veiliger met je kind inladen.. vanaf de stoep.
delta 97
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Gewoon in de tegenovergestelde richting plaatsen. Zo doen de mama's het hier in Zweden allemaal.
Dat slot heeft mijn S80 ook maar niet pas na 30 seconden maar meer na 5 sec en dan een normale klik. Is dit normaal?
Dat slot heeft mijn S80 ook maar niet pas na 30 seconden maar meer na 5 sec en dan een normale klik. Is dit normaal?
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
30 tot 40 seconden is normaal, 5 seconden is eigenaardig kort
Volvo for life
- Pritchard
- 5th Gear member
Bedankt voor de raadgevingen.
Wat betreft dat stoeltje, staat al rederlijk rechtop, dus rechter is niet echt een optie. Als ik alleen rijd, dan zet ik passagiersstoel meer naar voor, zodat mijn zoontje niet tot tegen de zetel kan schoppen, maar als mijn eega mee is, lukt dat natuurlijk niet...
@Bart: je zegt dat slot kapot is als je zo'n vreemd veer-geluid hoort, maar ie sluit en opent nog perfect. Of zie ik iets over het hoofd?
Wat betreft coulance van mijn dealer, ik denk niet dat zij dit zullen doen, auto is net geen 3 jaar oud...
Wat betreft dat stoeltje, staat al rederlijk rechtop, dus rechter is niet echt een optie. Als ik alleen rijd, dan zet ik passagiersstoel meer naar voor, zodat mijn zoontje niet tot tegen de zetel kan schoppen, maar als mijn eega mee is, lukt dat natuurlijk niet...
@Bart: je zegt dat slot kapot is als je zo'n vreemd veer-geluid hoort, maar ie sluit en opent nog perfect. Of zie ik iets over het hoofd?
Wat betreft coulance van mijn dealer, ik denk niet dat zij dit zullen doen, auto is net geen 3 jaar oud...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat sluiten gaat idd dan nog steeds goed, het geluid hoort alleen niet en ik wacht liever niet af wanneer het niet meer goed gaat want dan is het naast een lastiger project ook een duurder project, heb ze onder garantie laten doen.
Zou je dealer er toch mee confronteren, je mag verwachten dat een dergelijke voorziening langer meegaat dan bijna 3 jaar (appeleer daarbij aan het consumentenrecht)
Als idee voor het zitje, kijk een of je bij een demontagebedrijf een geintegreerd V50 kinderzitje (complete zitting) tegenkomt, daarbij gaan de onderbeentjes vrijwel recht naar beneden en wordt jij minder geschopt
Zou je dealer er toch mee confronteren, je mag verwachten dat een dergelijke voorziening langer meegaat dan bijna 3 jaar (appeleer daarbij aan het consumentenrecht)
Als idee voor het zitje, kijk een of je bij een demontagebedrijf een geintegreerd V50 kinderzitje (complete zitting) tegenkomt, daarbij gaan de onderbeentjes vrijwel recht naar beneden en wordt jij minder geschopt
-
- 2nd Gear member
Heb ook drie van die vuilvoeters,
heb indertijd die sporttassenbekleding gekozen, weet niet meer hoe dat juist heet (dala tec of zoiets), maar dat veeg je dus gewoon af als het droog is, ziet er altijd dempig vuil uit na een moddertochtje, maar na 3 jaar zie ik echt nog nikske op die zetels.
Had eerlijk gezegd eerst zo twee schreeuwend blauwe tashangertjes gekocht in de auto 5, dat is een ophangbaar matje met 5 zakjes, kunnen ze hun speelgoed mooi in rangschikken, werkt wel, maar als je de zetel moet platleggen, moet je die hangdingen ook losmaken, prul, deruit met die handel en gewoon vuilmaken.
heb indertijd die sporttassenbekleding gekozen, weet niet meer hoe dat juist heet (dala tec of zoiets), maar dat veeg je dus gewoon af als het droog is, ziet er altijd dempig vuil uit na een moddertochtje, maar na 3 jaar zie ik echt nog nikske op die zetels.
Had eerlijk gezegd eerst zo twee schreeuwend blauwe tashangertjes gekocht in de auto 5, dat is een ophangbaar matje met 5 zakjes, kunnen ze hun speelgoed mooi in rangschikken, werkt wel, maar als je de zetel moet platleggen, moet je die hangdingen ook losmaken, prul, deruit met die handel en gewoon vuilmaken.
-
- 2nd Gear member
wel erg leuk die omhooggeplaatste kinderzitjes, maar een kind van anderhalf?? beetje sneu niet?!bart simpson schreef:Als idee voor het zitje, kijk een of je bij een demontagebedrijf een geintegreerd V50 kinderzitje (complete zitting) tegenkomt, daarbij gaan de onderbeentjes vrijwel recht naar beneden en wordt jij minder geschopt
- Pritchard
- 5th Gear member
Bij mij is het probleem niet echt dat de zetel vuil wordt, de naden van de zetel komen precies los van met de schoentjes ertegen te schoppen... En jaja, doe zijn schoenen dan uit in de wagen, maar bij een peuter van anderhalf is schoenen uit en aandoen soms een heel gevecht, daarmee...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een kind van 1,5 schopt je nog niet in je rug?Delta 97 schreef:wel erg leuk die omhooggeplaatste kinderzitjes, maar een kind van anderhalf?? beetje sneu niet?!bart simpson schreef:Als idee voor het zitje, kijk een of je bij een demontagebedrijf een geintegreerd V50 kinderzitje (complete zitting) tegenkomt, daarbij gaan de onderbeentjes vrijwel recht naar beneden en wordt jij minder geschopt
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik zit niet met het probleem van het in mn rug geschopt worden
Volvo for life
- Pritchard
- 5th Gear member
Ok, de kleine schopt niet in mijn rug, maar maakt met zijn schoenen gewoon de naden van de zetel kapot...
- Pritchard
- 5th Gear member
Nog een klein vraagje, het vreemde geklik nadien (ik heb hier vernomen dat dat een beveiliging is tegen inbraak) zou dus kapot zijn, maar het gewoon sluiten blijft dan toch nog altijd werken? Of vergis ik mij??