op zoek naar een nieuwe versnellingsbak

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
marceld
1st Gear member

Hoi Allemaal,

Ik hoorde een raar geluid in mijn versnellings bak nu dacht ik dat het mijn koppelingsplaten waren. Nu deze heb ik deze vervangen samen met de drukgroep maar het geluid blijf ik nog steeds horen.
Nu ben ik opzoek naar een bedrijf die revisie versnellingsbakken heeft zodat ik toch wat garantie kan hebben mogelijk dat iemand wat ervaring heeft met wat bedrijven.

Gaat hier om een V40 1.9 TD diesel
Bj: 1999
Koppeling is hydraulisch
Ramon&Ramon
7th Gear member

Meestal loopt de moer van de vijfde versnelling los of eraf,dat is een veelvoorkomend probleem!
marceld
1st Gear member

Alle versnellingen werken wel maar wat ik ook gemerkt had dat er bijna geen olie meer in de bak zat door een kapote hoes deze heb ik nu ook vervangen uiteraard. De bak zelf bem ik afgebleven omdat ik daar geen verstand van heb. Het rammelde op eens toen ik van de snelweg af kwam leek net of er iets afgebroken was. Als ik rij lijkt het op een kapotte lager in de bak schakel nog wel gewoon goed maar durf hier niet echt mee door te rijden.
vandaar dat ik dacht aan een revie bak deze heeft toch al 250.000 op de teller staan.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als hij zonder olie heeft gedraaid zijn meestal de cardan lagers uit elkaar gevallen.
Kun je beter een sloopbak kopen bij Rima..
marceld
1st Gear member

Daar zat ik ook aan te denken dat het de lagers was. Is het niet beter om een rv bak te kopen dan ivm met de garantie? Weet ook niet wat zoiets gaat kosten. Zag wel dat het ook een renaul bak was
Ramon&Ramon
7th Gear member

lagers vervangen van de bak kost ongeveer 650 euro,moet je wel zelf de bak demonteren...
Een bak van Rima zit ook garantie op!
marceld
1st Gear member

Klopt maar 1 maand plus heb ik dan geen rv bak.
Ik heb nu een rv bak gevonden deze word volgende wek gemonteerd gelukkig. Kunnen we wat km maken op de teller.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”