lambda sonde makkelijk te vervangen?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
renzo
1st Gear member

Hoi

Ik krijg laatste tijd ook het lampje van de lambda sonde op mijn dashboard. Is deze makkelijk zelf te vervangen? en waar zit hij precies? Heeft iemand een valdis schema?

Ik hoor het graag.
RVL
4th Gear member

Een brandend lambda-lampje wil niet perse zeggen dat de sonde stuk is. Bij een goed werkende sonde betekend het vaak dat het mengsel niet klopt bijv bij een hoger verbruik: valse luchtaanzuiging: de ecu probeert dit te corrigeren door meer benzine in te spuiten omdat de goed werkende lambda-sonde aangeeft het mengsel is te arm. En zo zijn er legio mogelijkheden te bedenken. Het beste is eerst de foutcodes laten uitlezen bij de dealer.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
renzo
1st Gear member

hoi rvl,

Bedankt voor je reactie, maar had de foutcodes al laten uitlezen, maar gaf aan dat de lambda sonde krom was, had schijnbaar klap gekregen.
Dus er moet een andere in.
schaefer
3rd Gear member

Als je hier zeker van bent.... De lambdasonde zit in de uitlaat ergens halverwege. Soort pin die in de uitlaat zit geschroeft met een kabel eraan. Bij de dealer een nieuwe halen en ff onder de auto kruipen. Pas wel op met losdraaien, ze willen wel eens poreus zijn en snel afbreken. Beetje kruipolie o.i.d. en beleid.
suc6
renzo
1st Gear member

niemand een valdis plaatje?
schaefer
3rd Gear member

gewoon er ff onder kruipen. Geloof me, kan niet missen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”