distributieriem is vervangen
-
- Starter
Vorige week is de distributieriem van mijn V40 (227000 km, bj 98') gebroken. Eén en ander is nu vervangen en gerepareerd (hoop geld), maar als ik nu wat laag in de toeren rij begint de auto te horten en stoten (alsof je in z'n 5e een bocht neemt terwijl je eigenlijk in z'n 2 zou moeten rijden), Bij stationair draaien lijkt het soms wel alsof de motor óf té lage toeren draait waardoor de auto begint te schudden, óf niet op alle cilinders loopt. Wat kan dit zijn? Tevens stond op de factuur van de garage een opmerking dat de "druklagers van de koppeling hoorbaar zijn". Er werd bij gezegd dat ik me hier niet echt zorgen over hoef te maken. wat moet ik me bij deze druklager voorstellen?
- snorremans
- 5th Gear member
Dat is een lager wat tegen de koppeling aan drukt als je het koppelingspedaal indrukt, je moet tenslotte iets wat rond draaid met een stilstaande pedaal overbrenging indrukken 

V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 2nd Gear member
Is de distributieriem door een volvo dealer vervangen of gewoon door een hobby garagist?
Het lijkt wel dat de distributie riem er niet goed op ligt.
Ik zou er toch maar met opletten.
Natuurlijk een distributie riem die breekt is nooit goed.
Laat er toch nog maar eens naar kijken normaal heb je toch garantie op deze soort van werken bij de volvo dealer.
Het lijkt wel dat de distributie riem er niet goed op ligt.
Ik zou er toch maar met opletten.
Natuurlijk een distributie riem die breekt is nooit goed.
Laat er toch nog maar eens naar kijken normaal heb je toch garantie op deze soort van werken bij de volvo dealer.
-
- Starter
Door omstandigheden voelde ik mij gedwongen de reparatie uit te laten voeren door een merkdealer van een ander merk. Zij hebben nu nogmaals naar de auto gekeken en de problemen zijn opgelost. Ik ben tot nu toe erg over deze dealer te spreken.