hallo mensen .
ik merk de laatste tijd dat waneer de auto stationair draait het stuur af en toe gaat trillen.
ik heb het idee dat de airco pomp steeds even aanslaat.
en daardoor ik de trillingen verneem erg irritant.
Is dit normaal of kan ik dit verhelpen??
groeten
airco slaat steeds aan.
- hadico
- 5th Gear member
Airco kan met lage temperaturen veelvuldig aan en uit gaan ,mogelijk is echter ook dat het systeem te weinig druk/koudemiddel heeft om op zeker te gaan kun je dit laten controleren.
Door het veelvuldig aanslaan krijgt de kopelling van de pomp het zwaar ,zeker als dit ook met een wat hoger motortoerental gebeurt waardoor deze harder gaat slijten.
Door het veelvuldig aanslaan krijgt de kopelling van de pomp het zwaar ,zeker als dit ook met een wat hoger motortoerental gebeurt waardoor deze harder gaat slijten.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De juiste werking van je airco, of ECC, staat omschreven in je instructieboekje. Als je auto iets anders doet dan de beschrijving, zul je op onderzoek moeten. Desnoods even bij de dealer langs.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
als de airco uit staat kan de pomp nooit aanslaan,of er zit sluiting in de bedrading naar de pomp toe.
Of iets in de geest.
Of iets in de geest.
- Oceanracer
- Geartronic member
- airco slaat steeds aan.
Waarom ben je er zo van overtuigd dat het probleem door de airco wordt veroorzaakt?
annehvdb schreef:en dat aan en uit gaan is ook normaal als je de airco uit hebt staan?
Sorry hoor! Het kan aan mij liggen, maar erg duidelijk ben je niet!annehvdb schreef:ik weet wel hoe de airco werkt alleen de airco pomp slaat soms even aan terwijl airco uitstaat en veroorzaakt trillingen en gaat het stuur hevig heen en weer
Waarom ben je er zo van overtuigd dat het probleem door de airco wordt veroorzaakt?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- volvolino
- Starter
Wanneer de motor wordt gestart, activeert de motorregeleenheid (ECM) de AC-compressor voor een korte periode, zelfs als de klimaatregeleenheid (CCM) hiervoor geen verzoek gestuurd heeft.
Dit gebeurt voor diagnose en onderhoud bij alle temperaturen boven 0°C.
Dit gebeurt voor diagnose en onderhoud bij alle temperaturen boven 0°C.
-
- 1st Gear member
Als ik in de auto zit en de auto loopt stationair dan begint soms het stuur even te trillen.
En als buiten de auto sta heb ik het idee dat de airco pomp aanslaat waneer dit gebeurt terwijl wel de airco uitgeschakeld staats.
En als buiten de auto sta heb ik het idee dat de airco pomp aanslaat waneer dit gebeurt terwijl wel de airco uitgeschakeld staats.
-
- 7th Gear member
dat kun je zien of de pomp daadwerkelijk aanslaat,dat is toch niet zo moeilijk te constateren?
- Oceanracer
- Geartronic member
Zoals ik al zei, ik snap het probleem (ook) niet. Trek desnoods de zekering er uit. Weet je zeker dat het de compressor niet kan zijn. Ik denk zelf dat je naar een andere oorzaak van het trillen moet zoeken.
- Oceanracer
- Geartronic member
Een defect ETM gaat niet weer werken van schoonmaken, maar dat terzijde...
Motorsteunen onder en boven oké?
Motorsteunen onder en boven oké?
- Rippie V70
- 5th Gear member
Is het niet je stuurbekrachtiging die raar doet?
De stuurpomp wordt door dezelfde riem aangedreven.
De stuurpomp wordt door dezelfde riem aangedreven.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 1st Gear member
De auto is van 03 daar zit toch al de verbetere versie op??
De Motersteun boven heb ik laatst net vervangen.
De stuurpomp deze draait toch altijd?
Of kan deze er ook voor zorgen dat auto/stuur soms gaat trillen
Me tankje van het vloeistof van stuurpomp lekt wel aan de onderkant maar is nog wel gewoon op pijl.
De Motersteun boven heb ik laatst net vervangen.
De stuurpomp deze draait toch altijd?
Of kan deze er ook voor zorgen dat auto/stuur soms gaat trillen
Me tankje van het vloeistof van stuurpomp lekt wel aan de onderkant maar is nog wel gewoon op pijl.
- JosB
- 2nd Gear member
Hoi annehvdb,
is het niet de koelfan achter de radiator die even aanslaat als de motor stationair staat te draaien??
Dit zou soms wel eens wat trillingen kunnen geven die in het stuur voelbaar zijn.
Als het de AC compressor zou zijn dan kun je dat vrij eenvoudig controleren, als de AC compressor draait dan kun je dat zien als je de motorkap open doet en bij je rechtervoorwiel naar beneden kijk in je motorruimte (zie foto)
is het niet de koelfan achter de radiator die even aanslaat als de motor stationair staat te draaien??
Dit zou soms wel eens wat trillingen kunnen geven die in het stuur voelbaar zijn.
Als het de AC compressor zou zijn dan kun je dat vrij eenvoudig controleren, als de AC compressor draait dan kun je dat zien als je de motorkap open doet en bij je rechtervoorwiel naar beneden kijk in je motorruimte (zie foto)
JosB
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik denk dat na anderhalf jaar het probleem wel opgelost zal zijn, denk je niet?