Hinderlijke Trillingen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Jand
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 27.12.2005 - 10:06
Locatie: Friesland

Mijn V70 heb ik in mei j.l. gekocht en er met veel plezier mee gereden tot nu toe, maar onlangs kreeg ik bij het rijden op minder goede wegen een hinderlijke trilling door de hele wagen heen. Eerst de banden laten balanceren en de wagen uitlijnen, maar de trilling bleef. Hierna alles controleren zoals motorophanging,steekassen enz. Hier mankeerde niets aan. Volgens de garage lag het aan de banden (michelin), maar toen ik even later mijn winterbanden met andere velgen had gemonteerd was de trilling nog niet over. Het ligt niet aan de motor, want als ik bij het rijden de koppeling intrap en de motor dan stationair draait blijft het hetzelfde.
Mijn vraag aan mede forumgebruikers is, heeft iemand van jullie ditzelfde wel eens meegemaakt en wat was toen de oplossing?
Bij voorbaat vriendelijk dank voor de hulp.

Jan
Volvo V 70 D5 2002
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Ik had soortgelijke klachten: Ook laten balanceren, uitlijnen, nieuwe banden, de hele mikmak maar later bleek: Het was een aandrijfas. Een klein beetje speling is al voldoende voor veel onbalans. Ik heb tweedehandsje gekocht hele probleem uit de wereld....
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”