hallo,
vandaag kreeg ik een opmerking of ik de installatie uit mijn vw vento ook in mijn volvo 440 ga inbouwen.
punt 1. ik heb er nu hoedenplankspeakers inzitten van boschman dat zijn zware speakers met een beste magneet eronder.
nu heb ik er een standaard kist instaan waarin 2 pioneer subs inzitten die zorgen voor de herrie in mijn auto.
maar ik heb een probleem, en dat is dat ik nu de helft van mijn kofferbak al kwijtben en dat is niet de bedoeling.
dus ga ik morgen mijn projectje starten om een nieuwe sub kist te fabriceren(moet lukken he als timmerman zijnde haha).
ik heb me voorgenomen om het niet meer zo groots te doen als bij de vento maar alleen de kist moet ff anders evenals de plek van de versterker.
foto's ga ik ff uploaden morgen om te zien hoe het nu is en als het af is.
hopelijk zijn er geïnteresseerden dat vind ik altijd leuk.
heeft iemand nog ideen of suggesties dan hoor ik het graag.
morgenvroeg men bedje uit en dan ga ik de maten opnemen om de kist op maat te laten zagen(bij de bouwmarkt hier nog geen 50 meter vandaan doen ze dat secuurder als ik hier op mijn hobby zaagtafel).
laat maar horen :evil: :evil: :drinking:
om deze auto gaat het:
http://www.volvo-forum.nl/album_page.php?pic_id=2168
http://www.volvo-forum.nl/album_page.php?pic_id=2169
het is nu al leuk om te zien als mensen op straat lopen, er zit een geloofsvisje op en dan zit er een jonge vent die de auto verkracht door dat gedreun haha.
reacties hoor ik graag
modificatie subwoofer kist in de volvo 440
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
kijk eens op de foto's op mijn website misschien is dit een optie voor je. ik heb genoeg ruimte over nu ik me sub in me wiel gelegd heb.(afwerking kan beter weet het)
edit:

effe bijgevoegd.
sub is niet zo groot maar er komt genoeg herrie uit
edit2:
klik hier
hier zijn nog foto's te vinden van hoe ik me subs neerzet. moet nog wel effe foto's maken van hoe het in de auto zit. wordt ook nog afgewerkt. maar kan alleen maar buiten dit doen en ja daar is nu het weer niet goed genoeg voor
edit:

effe bijgevoegd.
edit2:
klik hier
hier zijn nog foto's te vinden van hoe ik me subs neerzet. moet nog wel effe foto's maken van hoe het in de auto zit. wordt ook nog afgewerkt. maar kan alleen maar buiten dit doen en ja daar is nu het weer niet goed genoeg voor
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
hey
dat is een optie maar niet mijn optie haha.
ik had het in mijn vento zo gemaakt dat ik 8 schroefjes lost moest draaien en dan kon alles eruit.
dat was wel makkelijk maar als je met een lekke band in de stromende regen staat heb je geen zin om die schroefjes los te moeten draaien en je versterker af te moeten sluiten.
dus ik ga voor een kist die ik er ook zo uit kan pakken, ook omdat het vrouwtje er nog wel is wat in wil zetten waardoor de woofers eruit moeten(ach ja vrouwen :roll: :roll: ).
maar dat is een beetje mijn bedoeling.
zoals bij de vento, het zag er supermooi uit ook al zeg ik het zelf maar ik heb daar geen zin meer in.
kabels wegwerken is bij die volvo al een ramp haha.
bedankt voor je reactie, leuk.
dat is een optie maar niet mijn optie haha.
ik had het in mijn vento zo gemaakt dat ik 8 schroefjes lost moest draaien en dan kon alles eruit.
dat was wel makkelijk maar als je met een lekke band in de stromende regen staat heb je geen zin om die schroefjes los te moeten draaien en je versterker af te moeten sluiten.
dus ik ga voor een kist die ik er ook zo uit kan pakken, ook omdat het vrouwtje er nog wel is wat in wil zetten waardoor de woofers eruit moeten(ach ja vrouwen :roll: :roll: ).
maar dat is een beetje mijn bedoeling.
zoals bij de vento, het zag er supermooi uit ook al zeg ik het zelf maar ik heb daar geen zin meer in.
kabels wegwerken is bij die volvo al een ramp haha.
bedankt voor je reactie, leuk.
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
hoi,
ik heb binnen 2 minuten me sub eruit. het enigste wat ik los moet halen is de kabel van de sub naar de versterker toe. de sub zit niet vast maar ligt klem vast in het wiel. dus sub eruit wiel eruit en vervangen maar. (idee is van dash)
ik had eerst ook een kist erin liggen die je er zo uit kon halen. alleen dan zat je weer dat als hij eruit is mijn bass geluid dus weg was en dat wilde ik niet. dit is dus een perfecte oplosing.
ik heb binnen 2 minuten me sub eruit. het enigste wat ik los moet halen is de kabel van de sub naar de versterker toe. de sub zit niet vast maar ligt klem vast in het wiel. dus sub eruit wiel eruit en vervangen maar. (idee is van dash)
ik had eerst ook een kist erin liggen die je er zo uit kon halen. alleen dan zat je weer dat als hij eruit is mijn bass geluid dus weg was en dat wilde ik niet. dit is dus een perfecte oplosing.
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
sorry had niet gezien dat je reservewiel er nog inzat haha valt ook niet op.
maar heb je handig opgelost maar met 2 12 inch woofers gaat dat nie lukke
maar heb je handig opgelost maar met 2 12 inch woofers gaat dat nie lukke
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
maar heb je 2 12 inch subs nodig? isdat niet wat overkill
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
hoe harder hoe beter.
haha word je doof van!!hoor je die ouwe lui zegge, maar ja je hebt wel een donders mooie jeugd gehad haha.
zat met mijn oude oude met een stalen hoedenplank en stalen achterbank op 136,1 BD maar bij deze gaat het nu al harder ondanks dat ik mijn bascontroller en condensator van 2 fahrad er nog nie in heb zitten.
dus reken maar uit.
maar bij mij geld hoe harder hoe beter :drinking: :drinking: :drinking: :drinking: :multi:
:s: :s:
: :e: :j: :e: :n: :i: :e: :h:
: :r: :e: :d: :i: :e:
: :e: :j: :e:
: :e: :l: :e: :shockingzap: :shockingzap:
haha word je doof van!!hoor je die ouwe lui zegge, maar ja je hebt wel een donders mooie jeugd gehad haha.
zat met mijn oude oude met een stalen hoedenplank en stalen achterbank op 136,1 BD maar bij deze gaat het nu al harder ondanks dat ik mijn bascontroller en condensator van 2 fahrad er nog nie in heb zitten.
dus reken maar uit.
maar bij mij geld hoe harder hoe beter :drinking: :drinking: :drinking: :drinking: :multi:

- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
ik ben het wel met je eens dat je een goede bass moet hebben maar er zijn voor mij toch grenzen en met deze oplossing vind ik het goed.
maar het wordt inderdaad lastig om er dan 2 te doen.
wat is trouwens de dikte van je subs als ze los zijn. misschien ken je het in die 2 zijvakken doen. hou je toch je ruimte over en je ken het netjes wegwerken
maar het wordt inderdaad lastig om er dan 2 te doen.
wat is trouwens de dikte van je subs als ze los zijn. misschien ken je het in die 2 zijvakken doen. hou je toch je ruimte over en je ken het netjes wegwerken
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life
-
- 2nd Gear member
mooi man 2x12 inch erin
ik had bij mijn vorige auto ook 2 12 inch rockford DVC woofers
die moetsen in een gesloten kist van minimaal 32 liter de stuk en gepoort was dat 40 liter
ik had het zo gemaakt met 2 gascilinders zodat ik ze heel licht op kon klappen om bij mijn reserveband te komen
je zou ook eens moen proberen om je hoedenplankspeakers te isoleren van je woofers anders heb je kan op polarisatie van de hoedenplank naar de woofers en terug
ik weet niet hoeveel Wrms je woofers zijn maar met die ik had 1200 de stuk dus 2400 in totaal ( ik deed mee met deci-races :twisted: )
heb je echt geen zin in polarisatie met je andere speakers
als je toch in je kofferbak bezig bent met kabels en dergelijke
ff wat dynamat tegen de wanden net achter de c-stijl
en goed kijken of er niet tegen het plaatwerk kan gaan trillen
want beter gelijk goed doen dan 40 keer alles erin en eruit halen
is wel wat werk maar dan heb je ook wat
anders loop je je de hele tijd te ergeren over de ratels die je hebt als je zachtjes speelt
die moetsen in een gesloten kist van minimaal 32 liter de stuk en gepoort was dat 40 liter
ik had het zo gemaakt met 2 gascilinders zodat ik ze heel licht op kon klappen om bij mijn reserveband te komen
je zou ook eens moen proberen om je hoedenplankspeakers te isoleren van je woofers anders heb je kan op polarisatie van de hoedenplank naar de woofers en terug
ik weet niet hoeveel Wrms je woofers zijn maar met die ik had 1200 de stuk dus 2400 in totaal ( ik deed mee met deci-races :twisted: )
anders loop je je de hele tijd te ergeren over de ratels die je hebt als je zachtjes speelt
- darksideT4
- 2nd Gear member
- Contacteer:
ik heb het er zo ingebouwd, maar inplaats 1 sub kan je er ook 2 naast elkaar doen, heel goed geluid en je houdt wel een kofferbak over voor een paar kratten bier

Volvo 440 Turbo bleedvalve(0,8bar)
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
patricks80 schreef:mooi man 2x12 inch erin
hallo,
waar kun je dat dynamat ergens halen dan ik kom het hier niet tegen.
en db races doe ik niet aan alleen in heerde is een keer in het jaar de jaarlijkse meting en daar trap ik hem dan ff los.
ik zat met de vento op 136,1 db mede door die stalen fuck hoedenplank en die dikke bank haha.
ik heb het nu gewoon makkelijk gedaan een vierkante kist met de subs naar boven.
het is trouwens 2 x 1200 peak dus 800 rms ong.
het gaat nu al een stukkie harder dan in de vento maar het gaat nooit hard genoeg he.
dat weet je zelf net zo goed als mij.
ik ga ff foto's uploaden(niet echt speciaal) voor degene die wil zien hoe ik het gedaan heb en wat het me gekost heeft.
kijk maar eens hoe het bij de vento erin zat dat vind je ook wel mooi denk ik.
bedankt voor je leuke reactie.
ps heb je ook foto's van jou install??? ben benieuwd :drinking: :drinking: :drinking:
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
dat heb je wel slim bekeken zo, en heb je het ook al afgewerkt??darksideT4 schreef:ik heb het er zo ingebouwd, maar inplaats 1 sub kan je er ook 2 naast elkaar doen, heel goed geluid en je houdt wel een kofferbak over voor een paar kratten bier
stukje stof of likje verf?
ik ga niks meer bekleden ik heb het helemaal ermee gehad.
heb het al bij teveel auto's gedaan incl die van anderen.
ik schilder hem denk ik gewoon een x.
maar ik heb nu gewoon een vierkante kist gemaakt met de subs naar boven gericht.
hoeft het vrouwtje ook niet echt op te letten als ze er wat ingooit he.
bedankt voor je reactie en succes verder. :drinking: :drinking: :drinking:
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
http://picasaweb.google.com/hofmeijer.mark/VolvoSubKist# hier zijn de foto's
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
ziet er wel netjes uit. vind alleen je verbinding aan de achterkant slecht. maar dat is mijn mening. kijk of zoiets http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=1856 kan krijgen ziet er al een stuk beter uit en is ook betrouwbaarder. nou wil ik ook nog een foto zien hoe hij er in zit
@darksideT4
hoe haal jij nu je wiel en gereedschap eruit?
timo
@darksideT4
hoe haal jij nu je wiel en gereedschap eruit?
timo
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
stekkertjes losklikken en het spul eruit.
daarom heb ik het met stekers gedaan dat is handiger maar wees gerust hij zit aan de kist vast met bruislijm dus gebeurd niks mee.
nu alleen mijn bassregelaar er nog tussen plus de condensator(als ik er een x zin in heb.).
bedankt voor je reactie
daarom heb ik het met stekers gedaan dat is handiger maar wees gerust hij zit aan de kist vast met bruislijm dus gebeurd niks mee.
nu alleen mijn bassregelaar er nog tussen plus de condensator(als ik er een x zin in heb.).
bedankt voor je reactie
-
- 2nd Gear member
Kun je van de sub in het reservewiel misschien meer foto's maken? Want dit ziet er aantrekkelijk uit omzelf uit te proberen.leip11 schreef:kijk eens op de foto's op mijn website misschien is dit een optie voor je. ik heb genoeg ruimte over nu ik me sub in me wiel gelegd heb.(afwerking kan beter weet het)
edit:
effe bijgevoegd.
edit2:
klik hier
Hoe staat het met het gelluid? Redelijk zuiver?
Kun je me er meer over vertellen?
Dankje
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
@M-otje,
dit is op dit moment de enigste foto die ik heb zal van de week proberen wat meer foto's te maken omdat ik al weer wat verder ben. het geluid is goed. voor mij een nette bas. geen vervorming eigenlijk een perfecte klankkast gecreerd. misschien ga ik de plank opnieuw maken omdat hij niet helemaal goed sluit maar dat moet ik eerste effe kijken hoe ik met stof uitkom.
maar het idee komt niet van mij. als je in mijn project topic kijkt staat door dash uitgelegd hoe hij het gedaan heeft. en dat van hem ziet er toch beter uit.
me wiel zit nu niet meer vast met die schroef. maar dat is ook niet nodig omdat hij toch de ruimte niet heeft om te schuiven.
wil je nog meer weten of is het goed zo?
vraag maar raak
timo
dit is op dit moment de enigste foto die ik heb zal van de week proberen wat meer foto's te maken omdat ik al weer wat verder ben. het geluid is goed. voor mij een nette bas. geen vervorming eigenlijk een perfecte klankkast gecreerd. misschien ga ik de plank opnieuw maken omdat hij niet helemaal goed sluit maar dat moet ik eerste effe kijken hoe ik met stof uitkom.
maar het idee komt niet van mij. als je in mijn project topic kijkt staat door dash uitgelegd hoe hij het gedaan heeft. en dat van hem ziet er toch beter uit.
me wiel zit nu niet meer vast met die schroef. maar dat is ook niet nodig omdat hij toch de ruimte niet heeft om te schuiven.
wil je nog meer weten of is het goed zo?
vraag maar raak
timo
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
zo timo ik heb de rest van de foto's er ook op gezet dus die kun je ook bekijken.
alleen de versterker niet hoe ik die vastgemaakt heb maar die zit achter de blokker tas vast tegen de achterbank aan.
http://picasaweb.google.com/hofmeijer.mark/VolvoSubKist#
oh ja hij trouwens best hard nu de woofers naar boven gericht zijn.
nu alleen binnenkort nog een x een andere hoedenplank erin ploffen.
en timo je had gelijk over die 2 woofers, ik kan niet meer normaal in de spiegels kijken haha.
heb jij daar ook last van?
alleen de versterker niet hoe ik die vastgemaakt heb maar die zit achter de blokker tas vast tegen de achterbank aan.
http://picasaweb.google.com/hofmeijer.mark/VolvoSubKist#
oh ja hij trouwens best hard nu de woofers naar boven gericht zijn.
nu alleen binnenkort nog een x een andere hoedenplank erin ploffen.
en timo je had gelijk over die 2 woofers, ik kan niet meer normaal in de spiegels kijken haha.
heb jij daar ook last van?
-
- 2nd Gear member
hoi hofmeijer
ik heb geen foto van de install
maar om een voorstelling te maken
2 woofers van rockford fosgate met daarvoor een rockford fosgate t2000.2 versterker met daar bovenop een condensator van 25farad en tegen de zijwanden aan elke kant een versterker van rockford fosgate 500.2
sorry voor geen foto's
dynamat kun je bij de beter autospeciaalzaken halen heb je in spray of matjes
ik heb altijd de spray gebruikt is makkelijk om in de hoeken te komen
voor het echte diepe werk zoals rond de 50 hertz kun je beter je woofers naar achteren richten en een goede condensator plaatsen
je hebt het over 800wrms woofers er wordt gerekend een halfe farad voor 500 wrms is wel minimale dan
met stroom toevoer kun je beter safe zitten dan net aan
anders heb je kans dat je versterker gaat clippen en ga je je spoelen "solderen"
voor bekleding voor je kist is stoffering zoals je zelf al zegt afgezaagd
misschien idee om hem te smeren met epoxy en dan te airbrushen
voordeel van epoxy is ook word de kist wel lekker stijf van en mooi gladde afwerking
kan je hem in hoogglans spuiten
ik heb geen foto van de install
maar om een voorstelling te maken
2 woofers van rockford fosgate met daarvoor een rockford fosgate t2000.2 versterker met daar bovenop een condensator van 25farad en tegen de zijwanden aan elke kant een versterker van rockford fosgate 500.2
sorry voor geen foto's
dynamat kun je bij de beter autospeciaalzaken halen heb je in spray of matjes
ik heb altijd de spray gebruikt is makkelijk om in de hoeken te komen
voor het echte diepe werk zoals rond de 50 hertz kun je beter je woofers naar achteren richten en een goede condensator plaatsen
je hebt het over 800wrms woofers er wordt gerekend een halfe farad voor 500 wrms is wel minimale dan
met stroom toevoer kun je beter safe zitten dan net aan
anders heb je kans dat je versterker gaat clippen en ga je je spoelen "solderen"
voor bekleding voor je kist is stoffering zoals je zelf al zegt afgezaagd
misschien idee om hem te smeren met epoxy en dan te airbrushen
voordeel van epoxy is ook word de kist wel lekker stijf van en mooi gladde afwerking
kan je hem in hoogglans spuiten
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
hofmeijer,
het ziet er wel zeer netjes uit allen vind ik het toch wel jammer dat je toch veel ruimte kwijt bent. ook al kan je het er makkelijk uithalen. als he van mij klaar is kan ik nog steeds 4 kratten bier kwijt(makkelijke maat om mee te meten).
ik heb gelukkig geen last van mijn spiegels en dat wil ik ook niet. ik vind het geluid goed zo alleen wil ik nu nog voor goede boxen. maar daar heb ik wel wat geduld mee.
het ziet er wel zeer netjes uit allen vind ik het toch wel jammer dat je toch veel ruimte kwijt bent. ook al kan je het er makkelijk uithalen. als he van mij klaar is kan ik nog steeds 4 kratten bier kwijt(makkelijke maat om mee te meten).
ik heb gelukkig geen last van mijn spiegels en dat wil ik ook niet. ik vind het geluid goed zo alleen wil ik nu nog voor goede boxen. maar daar heb ik wel wat geduld mee.
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life