Hallo allemaal. Mijn Volvo heeft net zijn 20.000 km beurt gehad en ik vroeg mij af of de prijzen die gehanteerd worden normaal zijn. Ik heb ook een leenauto meegekregen en omdat ik toevallig wat meer moest rijden die dag, heb ik ook nog een toeslag gekregen voor overschrijding van een aantal km's.
De nota is als volgt:
Onderhoudsbeurt 290,34
Test app. (mileiuheffing) 8,00
Huurauto S40 60,00
Brandstof 58,62
Meer verreden km's 23,06
Klein materiaal 5,00
Alle bedragen excl. BTW
Ik moest die dag naar Duitsland, dus ik heb wel veel gereden, maar ik heb zelf ook 20 liter moeten tanken, omdat de tank al bijna leeg was toen ik de auto meekreeg. Moet ik dit met de dealer bespreken? Ik kon niet aftanken wat ik verreden had omdat de tank nog maar een kwart vol was toen ik hem meekreeg. Ben ik dom geweest en had ik een auto moeten eisen waarvan de tank vol was? Heb er niet bij stil gestaan.
20.000 km beurt
- HMG
- 4th Gear member
Sjong jonge zeg! Das een beste rekening voor een vervangende auto. Voor een nieuwe S40 wordt 60 per dag gerekend en 0,18 ct per kilometer (ex. brandstof). Het was handiger om vooraf de auto vol te laten tanken, anders had je nu geen discussie gehad.
De prijs van de beurt lijkt me normaal, overal in Nederland zijn de prijzen gelijk.
MVG HMG
De prijs van de beurt lijkt me normaal, overal in Nederland zijn de prijzen gelijk.
MVG HMG
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bij mijn garage is de leenauto te leen, en dus gratis. Alleen weer ff aftanken bij terugbrengen.
Als je je nieuwe wagen voor onderhoud brengt vind ik het schandalig om een huurauto te bereken :?
Als je je nieuwe wagen voor onderhoud brengt vind ik het schandalig om een huurauto te bereken :?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat heeft jouw dealer klaarblijkelijk zo gedaan.
Ik zou het er niet mee eens zijn....
Ik zou het er niet mee eens zijn....
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
Fair is fair, ik moest wel helemaal naar Dutisland rijden. Ik had ook wel af willen tanken, maar er zat maar een kwart tank in de auto toen ik hem meekreeg (had ik pas door toen ik al onderweg was), dus aftanken doe ik dan niet meer. Daarnaast heb ik in Duitsland wel 20 liter getankt anders had ik de terugreis niet eens gehaald. Dus ik denk dat die 20 liter die ik zelf getankt heb (bonnetje heb ik nog) het punt van discussie zal worden, want verdere aftrek hoef ik waarschijnlijk niet te verwachten.
Dit betekent wel dat ik de volgende keer zulke ritjes met mijn eigen auto doe (rijdt veel makkelijker met navigatie), dan maar op een andere dag naar de dealer.
Dit betekent wel dat ik de volgende keer zulke ritjes met mijn eigen auto doe (rijdt veel makkelijker met navigatie), dan maar op een andere dag naar de dealer.
- HMG
- 4th Gear member
Tja, ik vind het ook heel veel geld, bij ons gaat het ook anders. Gewoon een leenauto mee, zelf tanken of 12ct per kilometer. Sommige mensen rijden alleen maar naar huis, 15 KM en weer terug. Daar ga je ze toch geen 60 euro voor berekenen. Aan de andere kant, een nieuwe S40 kost natuurlijk ook wel het een en ander. De klant de keuze laten is het beste, of een S40 van 1999 voor de brandstofkosten of een nieuwe voor de hoofdprijs.dcc schreef:Wil je zeggen dat je 60 Euro betaalt voor de huur, plus 18ct per km, plus brandstof bijvullen? Is dat niet wat gortig? Nu weet ik wel dat Volvo niet goedkoop zal zijn, maar werkt het echt zo?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Overal in Nederland zijn de prijzen van de huurauto´s ook gelijk, € 60,-- p/dag voor een S40, dan heb je 100km vrij, rijdt je meer betaal je daar per km voor (dat is toch bij iedere huurauto zo?) het aftanken is ook niet meer dan redelijk, je eigen auto was ook leeg geweest, toch?HMG schreef:Sjong jonge zeg! Das een beste rekening voor een vervangende auto. Voor een nieuwe S40 wordt 60 per dag gerekend en 0,18 ct per kilometer (ex. brandstof). Het was handiger om vooraf de auto vol te laten tanken, anders had je nu geen discussie gehad.
Zou de discussie over de vrijwel lege tank wel even aangaan met je dealer, die kosten hoorden bij de vorige huurder thuis...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
HMG schreef:Vaak koopt de klant een met "state of the art" veiligheidsitems volgehangen nieuwe Volvo, DSTC, Inflatable curtains, airbag echts en bedenk het allemaal maar... en dan ga je voor die paar euro's voordeel in een ouwe soms half versleten "perenkist" zitten?dcc schreef:Tja, ik vind het ook heel veel geld, bij ons gaat het ook anders. Gewoon een leenauto mee, zelf tanken of 12ct per kilometer. Sommige mensen rijden alleen maar naar huis, 15 KM en weer terug. Daar ga je ze toch geen 60 euro voor berekenen. Aan de andere kant, een nieuwe S40 kost natuurlijk ook wel het een en ander. De klant de keuze laten is het beste, of een S40 van 1999 voor de brandstofkosten of een nieuwe voor de hoofdprijs.
Auto's kosten nu eenmaal geld, waarom moet een dealer die nu gratis beschikbaar gaan stellen? dat kom je toch ergens in je onderhoudsfactuur weer tegen... "there is no such thing as a free ride"
- HMG
- 4th Gear member
Als je bij ons bedrijf kijkt welk type klant daar rondloopt maakt het hen helemaal niet uit ik wat voor auto ze naar huis gaan. Een XC90 rijder wil best vertrekken in een 460. Het is puur de bedoeling om thuis/ bedrijf te komen. Wanneer hij/ zij dit aangeeft is er ook zeker een S80 beschikbaar. Waarom in het geval van retourtje huis een S80 inzetten?? Het is dan nergens voor nodig om hoge kosten te maken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je maakt dus als Volvorijder wel hoge kosten om een supergeavanceerde XC90 aan te schaffen en bent voor die paar euro's winst bereid je leven in de waagschaal te stellen in een 460? :shock: jaja.... dan ben je pas echt een economische slimmerd..HMG schreef:Als je bij ons bedrijf kijkt welk type klant daar rondloopt maakt het hen helemaal niet uit ik wat voor auto ze naar huis gaan. Een XC90 rijder wil best vertrekken in een 460. Het is puur de bedoeling om thuis/ bedrijf te komen. Wanneer hij/ zij dit aangeeft is er ook zeker een S80 beschikbaar. Waarom in het geval van retourtje huis een S80 inzetten?? Het is dan nergens voor nodig om hoge kosten te maken.
Waarom dan niet meteen een 460 gekocht als de kosten zo belangrijk zijn?
- joost
- 7th Gear member
Ik neem aan dat bij vertrek de kilometerstand genoteerd is en natuurlijk ook de kilometerstand bij terugkomst. Uitgaande van een gemiddeld verbruik (welke neem ik aan bekend is) kan je toch het aantal verstookte liters brandstof berekenen? Leg die uitkomst eens naast je eigen tankbonnetje. Komt dat overeen dan is het toch einde discussie?
In mijn ogen is de dealer behoorlijk nalatig geweest door zijn klant (koning) met een kwart tank brandstof de weg op te sturen, daar zou de discussie eigenlijk over moeten gaan.
Joost.
In mijn ogen is de dealer behoorlijk nalatig geweest door zijn klant (koning) met een kwart tank brandstof de weg op te sturen, daar zou de discussie eigenlijk over moeten gaan.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- HMG
- 4th Gear member
Laat me niet lachen Bart, leven in de waagschaal!bart simpson schreef:Je maakt dus als Volvorijder wel hoge kosten om een supergeavanceerde XC90 aan te schaffen en bent voor die paar euro's winst bereid je leven in de waagschaal te stellen in een 460? :shock: jaja.... dan ben je pas echt een slimmerd..HMG schreef:Als je bij ons bedrijf kijkt welk type klant daar rondloopt maakt het hen helemaal niet uit ik wat voor auto ze naar huis gaan. Een XC90 rijder wil best vertrekken in een 460. Het is puur de bedoeling om thuis/ bedrijf te komen. Wanneer hij/ zij dit aangeeft is er ook zeker een S80 beschikbaar. Waarom in het geval van retourtje huis een S80 inzetten?? Het is dan nergens voor nodig om hoge kosten te maken.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als ik een XC90 of een S80 had zou die huurauto me 1x per jaar idd niets uitmaken, maar ik zou voor geen goud in een gratis 460 zonder ABS gaan zitten.HMG schreef:Laat me niet lachen Bart, leven in de waagschaal!bart simpson schreef:Je maakt dus als Volvorijder wel hoge kosten om een supergeavanceerde XC90 aan te schaffen en bent voor die paar euro's winst bereid je leven in de waagschaal te stellen in een 460? :shock: jaja.... dan ben je pas echt een slimmerd..HMG schreef:Als je bij ons bedrijf kijkt welk type klant daar rondloopt maakt het hen helemaal niet uit ik wat voor auto ze naar huis gaan. Een XC90 rijder wil best vertrekken in een 460. Het is puur de bedoeling om thuis/ bedrijf te komen. Wanneer hij/ zij dit aangeeft is er ook zeker een S80 beschikbaar. Waarom in het geval van retourtje huis een S80 inzetten?? Het is dan nergens voor nodig om hoge kosten te maken.De mensen die dat doen zijn misschien iets minder kritisch op het vervoermiddel waarmee ze misschien 10 KM gaan rijden. Als jij nou mocht kiezen, 10 Km in een 460 voor 1,20 euro (gratis) of in een S80 voor 80....
- HMG
- 4th Gear member
Bart, zo zie je maar weer, iedereen is verschillen en heeft andere eisen.bart simpson schreef:Als ik een XC90 of een S80 had zou die huurauto me 1x per jaar idd niets uitmaken, maar ik zou voor geen goud in een gratis 460 zonder ABS gaan zitten.HMG schreef:Laat me niet lachen Bart, leven in de waagschaal! :lol: De mensen die dat doen zijn misschien iets minder kritisch op het vervoermiddel waarmee ze misschien 10 KM gaan rijden. Als jij nou mocht kiezen, 10 Km in een 460 voor 1,20 euro (gratis) of in een S80 voor 80....bart simpson schreef: Je maakt dus als Volvorijder wel hoge kosten om een supergeavanceerde XC90 aan te schaffen en bent voor die paar euro's winst bereid je leven in de waagschaal te stellen in een 460? :shock: jaja.... dan ben je pas echt een slimmerd..
Een dak boven het hoofd is soms voldoende om een XC90 rijder tevreden te maken, daar is niet altijd een S80 voor nodig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat me nu toch nog dwars zit is dat voor dat kippe-eindje hij/zij de fiets niet pakt... dat zou ik voor 10km nu weer wel gedaan hebben.HMG schreef:Bart, zo zie je maar weer, iedereen is verschillen en heeft andere eisen.bart simpson schreef:Als ik een XC90 of een S80 had zou die huurauto me 1x per jaar idd niets uitmaken, maar ik zou voor geen goud in een gratis 460 zonder ABS gaan zitten.
Een dak boven het hoofd is soms voldoende om een XC90 rijder tevreden te maken, daar is niet altijd een S80 voor nodig!
- HMG
- 4th Gear member
Gebeurt ook wel hoor,. of we halen de auto even op (als het in de buurt is),. brengen de klant even weg. Maarja, als je om 7.45 gelijk met je duffe kop met de klant in de auto moet stappen om hem/ haar weg te brengen... dan soms maar even een leenauto,...bart simpson schreef:Wat me nu toch nog dwars zit is dat voor dat kippe-eindje hij/zij de fiets niet pakt... dat zou ik voor 10km nu weer wel gedaan hebben.HMG schreef:Bart, zo zie je maar weer, iedereen is verschillen en heeft andere eisen.bart simpson schreef:Als ik een XC90 of een S80 had zou die huurauto me 1x per jaar idd niets uitmaken, maar ik zou voor geen goud in een gratis 460 zonder ABS gaan zitten.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Tja... dat lijkt me voor de klant ook geen verheffende ervaring... dan toch maar een huur XC90HMG schreef: Maarja, als je om 7.45 gelijk met je duffe kop met de klant in de auto moet stappen om hem/ haar weg te brengen...

- HMG
- 4th Gear member
Dáár hebben ze wél weer een boel centen voor over. Vreemde klanten die Groningers! :jester:bart simpson schreef:Tja... dat lijkt me voor de klant ook geen verheffende ervaring... dan toch maar een huur XC90HMG schreef: Maarja, als je om 7.45 gelijk met je duffe kop met de klant in de auto moet stappen om hem/ haar weg te brengen...
-
- 2nd Gear member
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar vind het in dit geval nalatig van de dealer dat hij me niet alle details heeft verteld. Er werd me alleen gevraagd of ik een leenauto nodig had en dat van die 60 Euro wist ik al. Alleen de rest van het verhaal kende ik niet, want dan was ik wel met mijn eigen auto weggeweest. Goedkoper (mijn diesel versus benzine) en navigatie ingebouwd. Had ik mezelf ook nog veel moeite kunnen besparen. En dat de tank maar voor een kwart vol was, is nog erger want ik heb het gevoel dat de dealer me een volle tank heeft berekend (min of meer) terwijl ik zelf ook nog 20 liter heb getankt in Duitsland.
Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen?
Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen?