bart simpson schreef:@ martijnk, die kilometerheffing gaat op zijn vroegst in 2013 in, er staat nog bij benadering niets vast qua tariefering, vind de "blinde paniek" (als ik het zo noemen mag) waarmee je een prima auto weg zou willen doen tamelijk overhaast, vind gasinbouw ook overhaast.
Gasinbouw overhaast? Ben er al een aantal maanden mee bezig, voordat de km heffing echt in het nieuws kwam. Met de km's die wij rijden gaan we 1000 euro per jaar besparen, dat vind ik wel de moeite.
Jouw S60 wordt in 2013 geprikt op de CO2 uitstoot van 2001 voor het basistarief, wat gas voor meerkosten krijgt is (net als het basistarief) nog koffiedik kijken, ik zou met gas wachten tot je wat meer weet, het zou wel eens weggegooit geld kunnenn blijken.
Als het echt wordt doorgevoerd is die hele S60 weggegooid geld, want dan wil niemand meer zo'n auto.
ff simpel gerekend, per km kost de auto me nu ongeveer 14 cent per km aan benzine. Op LPG is dat 5 cent per km. Dus dan zou er straks een toeslag van 9 cent per km of meer moeten komen voor LPG, wil het onvoordeliger voor me worden.
De rekenmodule op autoweek.nl (
http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php ) gaat uit van een toeslag van 1,3 cent per km voor LPG, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is.