Gas in laten bouwen - advies gevraagd!

Voor kenners: de "Roffel"
V70-1998
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08.12.2009 - 16:28

Nieuw hier, dus misschien lees ik over een topic met dezelfde inhoud heen. Misschien kan iemand met dan helpen met een link. :)

Ik heb net een V70 2.4 aut gekocht. Super fijne auto. Even snel zitten rekenen en een gas installatie moet ik toch binnen 2 jaar terug kunnen verdienen. Wie heeft er ervaring met het in laten bouwen? Waar moet ik op letten en bij wie kan ik het goed en niet te duur laten doen?

Kortom ik heb geen idee en jullie waarschijnlijk wel. Alle advies is welkom!

Groet, Pim
Gebruikersavatar
Rick H
3rd Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
Locatie: Almere

ik weet niks over gas inbouwen, maar heeft het nog wel zin ivm kilometerheffing straks?
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

2 jaar om een installatie terug te verdienen?.
Dat loont toch niet.

Je woont in het verkeerde land. :-$ :wink:
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20787
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oké, je bent nieuw hier, dus vergeven we je het een beetje.

Maar er is een heel topic over gas in Volvo's. kijk hier maar eens even tussen.

Dan kan je genoeg onderwerpen vinden. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bombina
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
Locatie: Utrecht

Beste Pim,

Welkom hier!
Heb je je ook al voorgesteld met foto's van je Volvo-bolide in de rubriek 'even voorstellen'?
Dat wordt hier op het forum zeer gewaardeerd.
Over Volvo's en LPG is zoals hierboven staat al veel geschreven, ook over jouw 2.4 blok...
Dus als je na het lezen nog vragen hebt, stel die dan.

Wat trefwoorden: Mesman, hydraulische en vaste klepstoters, flashlube klepsmering etc.

Veel plezier op het forum!

Tim
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het was misschien verstandiger geweest er eentje te kopen waar al LPG inzit?
Of maak ik nu een denkfout!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Als de forumnaam van TS correct is heeft hij een 2.5 10V, die ging prima op gas.
Zou trouwens eens wat minder snel rekenen, dan heb je vast langer nodig om uit de kosten te komen :lol:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

En de restwaarde na twee jaar is natuurlijk erg laag,zeker met LPG erin .
Hij is van 1998 begrijp ik!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:En de restwaarde na twee jaar is natuurlijk erg laag,zeker met LPG erin .
Hij is van 1998 begrijp ik!
TS heet V70-1998 en het was zijn eerste posting, zou het een V70 van 2000 geweest zijn zou hij ook vast V70-2000 geheten hebben
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

dan is het toch ook geen 2.4 maar gewoon 2.5 met hydraulische klepstoters?
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ALF schreef:dan is het toch ook geen 2.4 maar gewoon 2.5 met hydraulische klepstoters?
dat bedoelde ik ook
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb hier als naam Ramon&Ramon en ik ben echt geen tweeling:):)
MartijnK
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 03.10.2008 - 01:13
Locatie: Arnhem e.o.

Rick H schreef:ik weet niks over gas inbouwen, maar heeft het nog wel zin ivm kilometerheffing straks?
Tja, dat dacht ik ook. Vorig jaar een S60 2.4 140pk uit 2001 gekocht en toch wel een beetje geschrokken van de km heffing. Tel daarbij op dat we meer kilometers rijden dan verwacht en dat de S60 niet heel erg praktisch is met een kleine en we besloten om eens te kijken naar een zuinige, jongere station.
We zijn bij verschillende autobedrijven en dealers geweest, maar meer dan 6-7000 euro kregen we niet meer terug als we keken naar een auto van 12.000 euro. En dat is de helft van wat we ervoor betaald hebben.

Dus toch maar gekozen voor LPG, ook al komt de km heffing er misschien aan.

Voor de TS: Na een lange zoektocht uitgekomen bij Vialle LPi, inclusief het nieuwste flashlube systeem. De pompproblemen van Vialle zijn verleden tijd en het is volgens kenners een betere techniek dan de andere LPG systemen, omdat Vialle de LPG als enige vloeibaar injecteert. Volgende week wordt alles ingebouwd.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

50% afschrijving in 1jaar? :shock: :shock:
heb je een boggel met geld of zo?

als TS wel een 2.5 10v heeft,kan hij ook nog voor een verdamper inst.
kiezen.
is wat goedkoper,en mocht er iets vervangen worden,dan is dit ook
goedkoper dan bij een lpi inst.
de verhalen gaan,dat de pompen verbeterd zijn,maar dat is geen garantie
dat hij bij jou nooit stuk zal gaan.
deze zijn niet goedkoop.
andere minder sterke punten tov.een verdamper inst.zijn:mogelijk lekkende
injectors(alhoewel deze ook verbeterd zijn)
en loszittende injectors.
gezien de leeftijd vd auto zou ik voor een verdamper inst. gaan.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ martijnk, die kilometerheffing gaat op zijn vroegst in 2013 in, er staat nog bij benadering niets vast qua tariefering, vind de "blinde paniek" (als ik het zo noemen mag) waarmee je een prima auto weg zou willen doen tamelijk overhaast, vind gasinbouw ook overhaast.
Jouw S60 wordt in 2013 geprikt op de CO2 uitstoot van 2001 voor het basistarief, wat gas voor meerkosten krijgt is (net als het basistarief) nog koffiedik kijken, ik zou met gas wachten tot je wat meer weet, het zou wel eens weggegooit geld kunnenn blijken
De hele automarkt is momenteel wat van de leg, de kans is tamelijk reeel dat je over 2 jaar die € 6.000,-- ook nog vangt
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Een volvo heeft pas zijn meerwaarde als je er in blijft rijden, anders schrijf je net zoveel, zo niet meer af als welk ander merk.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvorider schreef:Een volvo heeft pas zijn meerwaarde als je er in blijft rijden, anders schrijf je net zoveel, zo niet meer af als welk ander merk.....
een Renault Laguna doet niet eens de helft na 1 jaar
MartijnK
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 03.10.2008 - 01:13
Locatie: Arnhem e.o.

bart simpson schreef:@ martijnk, die kilometerheffing gaat op zijn vroegst in 2013 in, er staat nog bij benadering niets vast qua tariefering, vind de "blinde paniek" (als ik het zo noemen mag) waarmee je een prima auto weg zou willen doen tamelijk overhaast, vind gasinbouw ook overhaast.
Gasinbouw overhaast? Ben er al een aantal maanden mee bezig, voordat de km heffing echt in het nieuws kwam. Met de km's die wij rijden gaan we 1000 euro per jaar besparen, dat vind ik wel de moeite.
Jouw S60 wordt in 2013 geprikt op de CO2 uitstoot van 2001 voor het basistarief, wat gas voor meerkosten krijgt is (net als het basistarief) nog koffiedik kijken, ik zou met gas wachten tot je wat meer weet, het zou wel eens weggegooit geld kunnenn blijken.
Als het echt wordt doorgevoerd is die hele S60 weggegooid geld, want dan wil niemand meer zo'n auto.
ff simpel gerekend, per km kost de auto me nu ongeveer 14 cent per km aan benzine. Op LPG is dat 5 cent per km. Dus dan zou er straks een toeslag van 9 cent per km of meer moeten komen voor LPG, wil het onvoordeliger voor me worden.

De rekenmodule op autoweek.nl ( http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php ) gaat uit van een toeslag van 1,3 cent per km voor LPG, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de hele aankoop was dus vorig jaar wat overhaast? veelrijden kost straks meer geld, maar het is jouw geld, dus succes ermee
MartijnK
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 03.10.2008 - 01:13
Locatie: Arnhem e.o.

Joh, wat is dat nou voor een opmerking?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”