Pagina 1 van 2
Gas in laten bouwen - advies gevraagd!
Geplaatst: 08.12.2009 - 16:32
door V70-1998
Nieuw hier, dus misschien lees ik over een topic met dezelfde inhoud heen. Misschien kan iemand met dan helpen met een link.
Ik heb net een V70 2.4 aut gekocht. Super fijne auto. Even snel zitten rekenen en een gas installatie moet ik toch binnen 2 jaar terug kunnen verdienen. Wie heeft er ervaring met het in laten bouwen? Waar moet ik op letten en bij wie kan ik het goed en niet te duur laten doen?
Kortom ik heb geen idee en jullie waarschijnlijk wel. Alle advies is welkom!
Groet, Pim
Geplaatst: 08.12.2009 - 17:08
door Rick H
ik weet niks over gas inbouwen, maar heeft het nog wel zin ivm kilometerheffing straks?
Geplaatst: 08.12.2009 - 17:09
door Ludo
2 jaar om een installatie terug te verdienen?.
Dat loont toch niet.
Je woont in het verkeerde land. :-$

Geplaatst: 08.12.2009 - 19:27
door V480-S60
Oké, je bent nieuw hier, dus vergeven we je het een beetje.
Maar er is een heel topic over gas in Volvo's. kijk
hier maar eens even tussen.
Dan kan je genoeg onderwerpen vinden.

Geplaatst: 08.12.2009 - 19:42
door Bombina
Beste Pim,
Welkom hier!
Heb je je ook al voorgesteld met foto's van je Volvo-bolide in de rubriek 'even voorstellen'?
Dat wordt hier op het forum zeer gewaardeerd.
Over Volvo's en LPG is zoals hierboven staat al veel geschreven, ook over jouw 2.4 blok...
Dus als je na het lezen nog vragen hebt, stel die dan.
Wat trefwoorden: Mesman, hydraulische en vaste klepstoters, flashlube klepsmering etc.
Veel plezier op het forum!
Tim
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:14
door Ramon&Ramon
Het was misschien verstandiger geweest er eentje te kopen waar al LPG inzit?
Of maak ik nu een denkfout!
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:15
door bart simpson
Als de forumnaam van TS correct is heeft hij een 2.5 10V, die ging prima op gas.
Zou trouwens eens wat minder snel rekenen, dan heb je vast langer nodig om uit de kosten te komen

Geplaatst: 08.12.2009 - 23:23
door Ramon&Ramon
En de restwaarde na twee jaar is natuurlijk erg laag,zeker met LPG erin .
Hij is van 1998 begrijp ik!
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:25
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:En de restwaarde na twee jaar is natuurlijk erg laag,zeker met LPG erin .
Hij is van 1998 begrijp ik!
TS heet V70-1998 en het was zijn eerste posting, zou het een V70 van 2000 geweest zijn zou hij ook vast V70-2000 geheten hebben
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:28
door ALF
dan is het toch ook geen 2.4 maar gewoon 2.5 met hydraulische klepstoters?
Geplaatst: 08.12.2009 - 23:29
door bart simpson
ALF schreef:dan is het toch ook geen 2.4 maar gewoon 2.5 met hydraulische klepstoters?
dat bedoelde ik ook
Geplaatst: 09.12.2009 - 15:24
door Ramon&Ramon
Ik heb hier als naam Ramon&Ramon en ik ben echt geen tweeling:):)
Geplaatst: 09.12.2009 - 16:02
door MartijnK
Rick H schreef:ik weet niks over gas inbouwen, maar heeft het nog wel zin ivm kilometerheffing straks?
Tja, dat dacht ik ook. Vorig jaar een S60 2.4 140pk uit 2001 gekocht en toch wel een beetje geschrokken van de km heffing. Tel daarbij op dat we meer kilometers rijden dan verwacht en dat de S60 niet heel erg praktisch is met een kleine en we besloten om eens te kijken naar een zuinige, jongere station.
We zijn bij verschillende autobedrijven en dealers geweest, maar meer dan 6-7000 euro kregen we niet meer terug als we keken naar een auto van 12.000 euro. En dat is de helft van wat we ervoor betaald hebben.
Dus toch maar gekozen voor LPG, ook al komt de km heffing er misschien aan.
Voor de TS: Na een lange zoektocht uitgekomen bij Vialle LPi, inclusief het nieuwste flashlube systeem. De pompproblemen van Vialle zijn verleden tijd en het is volgens kenners een betere techniek dan de andere LPG systemen, omdat Vialle de LPG als enige vloeibaar injecteert. Volgende week wordt alles ingebouwd.
Geplaatst: 09.12.2009 - 20:09
door toppertje
50% afschrijving in 1jaar? :shock: :shock:
heb je een boggel met geld of zo?
als TS wel een 2.5 10v heeft,kan hij ook nog voor een verdamper inst.
kiezen.
is wat goedkoper,en mocht er iets vervangen worden,dan is dit ook
goedkoper dan bij een lpi inst.
de verhalen gaan,dat de pompen verbeterd zijn,maar dat is geen garantie
dat hij bij jou nooit stuk zal gaan.
deze zijn niet goedkoop.
andere minder sterke punten tov.een verdamper inst.zijn:mogelijk lekkende
injectors(alhoewel deze ook verbeterd zijn)
en loszittende injectors.
gezien de leeftijd vd auto zou ik voor een verdamper inst. gaan.
Geplaatst: 09.12.2009 - 20:17
door bart simpson
@ martijnk, die kilometerheffing gaat op zijn vroegst in 2013 in, er staat nog bij benadering niets vast qua tariefering, vind de "blinde paniek" (als ik het zo noemen mag) waarmee je een prima auto weg zou willen doen tamelijk overhaast, vind gasinbouw ook overhaast.
Jouw S60 wordt in 2013 geprikt op de CO2 uitstoot van 2001 voor het basistarief, wat gas voor meerkosten krijgt is (net als het basistarief) nog koffiedik kijken, ik zou met gas wachten tot je wat meer weet, het zou wel eens weggegooit geld kunnenn blijken
De hele automarkt is momenteel wat van de leg, de kans is tamelijk reeel dat je over 2 jaar die € 6.000,-- ook nog vangt
Geplaatst: 09.12.2009 - 20:50
door volvorider
Een volvo heeft pas zijn meerwaarde als je er in blijft rijden, anders schrijf je net zoveel, zo niet meer af als welk ander merk.....
Geplaatst: 09.12.2009 - 20:51
door bart simpson
volvorider schreef:Een volvo heeft pas zijn meerwaarde als je er in blijft rijden, anders schrijf je net zoveel, zo niet meer af als welk ander merk.....
een Renault Laguna doet niet eens de helft na 1 jaar
Geplaatst: 09.12.2009 - 23:34
door MartijnK
bart simpson schreef:@ martijnk, die kilometerheffing gaat op zijn vroegst in 2013 in, er staat nog bij benadering niets vast qua tariefering, vind de "blinde paniek" (als ik het zo noemen mag) waarmee je een prima auto weg zou willen doen tamelijk overhaast, vind gasinbouw ook overhaast.
Gasinbouw overhaast? Ben er al een aantal maanden mee bezig, voordat de km heffing echt in het nieuws kwam. Met de km's die wij rijden gaan we 1000 euro per jaar besparen, dat vind ik wel de moeite.
Jouw S60 wordt in 2013 geprikt op de CO2 uitstoot van 2001 voor het basistarief, wat gas voor meerkosten krijgt is (net als het basistarief) nog koffiedik kijken, ik zou met gas wachten tot je wat meer weet, het zou wel eens weggegooit geld kunnenn blijken.
Als het echt wordt doorgevoerd is die hele S60 weggegooid geld, want dan wil niemand meer zo'n auto.
ff simpel gerekend, per km kost de auto me nu ongeveer 14 cent per km aan benzine. Op LPG is dat 5 cent per km. Dus dan zou er straks een toeslag van 9 cent per km of meer moeten komen voor LPG, wil het onvoordeliger voor me worden.
De rekenmodule op autoweek.nl (
http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php ) gaat uit van een toeslag van 1,3 cent per km voor LPG, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is.
Geplaatst: 09.12.2009 - 23:36
door bart simpson
de hele aankoop was dus vorig jaar wat overhaast? veelrijden kost straks meer geld, maar het is jouw geld, dus succes ermee
Geplaatst: 10.12.2009 - 02:38
door MartijnK
Joh, wat is dat nou voor een opmerking?