Welke verbindingskabels voor Parrot MKi9100 in XC90 High Pe

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
drive_a_legend
3rd Gear member

Ik raak er niet uit. Heb ik zoals voor mijn ck3100 een kram-mutebox nodig, of kom ik er et een iso-adapter? Wie o wie?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Lastig he.
Je hebt 2 dingen nodig.

VOLVO2ISO
en een Mutekabelset.
Deze laatste omdat je HP audio hebt en dus onder je bijrijdersstoel een versterker hebt liggen. Je kunt de gehele carkit inbouwen en wegwerken onder je versterker (meer dan genoeg ruimte voor nog 10 carkits daaronder).

Alleen microfoontje naar boven, kan gelijk onder de vloerbedekking door naar rechts-voor en naar boven.
Schermpje waar je wilt, maar kan gelijk onder vloerbedekking door de tunnel in en er bijvoorbeeld bij je versnellingspook weer uit.

Succes!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
drive_a_legend
3rd Gear member

Hartelijk dank. Ik heb aldaar idd ook mijn ck3100 ingebouwd, met een kram mutebox (die zorgde direct ook dat ik geen iso2car nodig had: ik kon de kabelset die bij de parrot zat, opzij houden)
De iso2car heb ik ondertussen.
Welke mutebox nu ? Idealiter zou ik de ipodmuziek via de aux-in van de xc laten komen (stuurwiel-volumecontrole en "mute" (alias power)), en de telefoon rechtstreeks via de luidsprekers... Enig idee?

--- sorry voor de grote foto's ---
Ik denk aan deze mutebox : Kram 84959M Afbeelding

Met deze adapterkabel Afbeelding of deze : Afbeelding
Alleen kom ik er niet uit : kan ik bij die met die RCA-connectors, hierin een kabel naar de aux-in op de volvo pluggen, en kan de muziek alzo via de normale versterker gaan (dan heb ik dus volumecontrole aan het stuur), en gaat de telefoon rechtstreeks naar de luidsprekers?

Deze dan weer lijkt mij op zicht het beste, maar dat is een zgn tweede generatie-mutebox van Karam, terwijl ald ie dingen hierboven 3degeneratie zijn... Dus recenter (en beter?)
Afbeelding
Christopher
3rd Gear member

In de 9x00 series van de Parrot is de Parrot de mutebox. Je hebt dus geen aparte mutebox meer nodig.

Wat je zegt over 'telefoon direct op de speakers' is dus standaard het geval met de nieuwe Parrot series.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Er is wel een mutebox nodig, anders mute je centerspeaker niet mee.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Christopher
3rd Gear member

Ik snap hem... :)
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
drive_a_legend
3rd Gear member

Hey VolvoTech - dankjewel...

Dus die laatste foto valt weg, want er zeit geen mutebox op?

Dan wordt het de eerste foto, samen met de derde? Gaat dat werken : telefoon rechtsreeks naar de boxen, en ipod rechtsreeks naar de aux-in op de volvo?
drive_a_legend
3rd Gear member

Het is gelukt. Ik heb de mutebox van Kram gebruikt - die had ik nog van mijn ter ziele gegane CK3100. Ik had enkel een nieuw verbindingskabeltje nodig. (Die met die cinch-aansluiting). Die cinch heb ik vervolgens naar de aux-in gebracht via een verloopkabeltje.

FAN-TAS-TISCH !!

Ipod op afstand te bedienen - iphone kan via A2DP zelfs de muziek streamen (draadloos over bluetooth...). Volume via stuurwielbediening. Next song, zoeken door de playlists of op songtitel of auteur of album gaat via het scrollwieltje.

Ik vind het vele malen beter zelfs dan de imiv die ik in de v70 zitten heb... Dit is een imiv met beeld, en bovendien handenvrij-kit!

Ik kan het echt iedereen aanbevelen. De goedkoopste ipod-oplossing voor de xc90 denk ik... en ook de beste (de aux-in heb je helaas pas vanaf 2008 geloof ik? Daar staat of valt de muziekkwaliteit wel mee denk ik)
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”