Gisteren met mijn vriendin de auto bekeken en een uitgebreide proefrit gemaakt. Het "wouw" effect was weg..... de stoelen konden niet ver genoeg naar beneden zodat we beide tegen de groene rand van het "zonne scherm" aankeken (beide 1.90+) en de stoelen zitten ook niet zo goed als die in onze V70.... Het rijden viel ook wat tegen, de motor leek wel wat rauw te klinken en maakt meer geluid als de V70 (hij was van de dealer uit gechiptuned naar 200pk).
Kort om, qua rijcomfort gaan we er niet echt op vooruit

wat ik wel gehoopt had.
Misschien ligt het aan de Executive uitvoering, die stoelen zijn wat dikker als de standaard leren stoelen.
Verder was het een plaatje van een auto, zat werkelijk alles op en aan alleen het schuifdak en het entertainment systeem miste. (hebben we toch niet nodig want de hond kijkt geen DVD's
De 15.000 die ik bij moest leggen was een wat optimistische omrekening....Ik moest 17.000 euro bijleggen maar moet ook nog 1500euro voor een setje winterbanden bijleggen, hierin kon hij alleen de arbeid ons schenken. Met die Zwitsers gaat er altijd weinig van de prijs af. Ik kreeg voor de V70 maar 6000 Chf. is 4000 euro, de prijzen van de auto's liggen hier toch aanzienlijk lager.
We hebben toch maar besloten om de V70 nog een jaartje te rijden en dan weer eens te kijken, we hebben afgelopen jaar reeds de winter en zomerbanden, remmen en draagarmen vernieuwd dus hij moet het nog wel even uithouden alleen de ETM nog.....
Gr Rogier