Oceanracer schreef:Echt jerijnste kolder om hier te gaan verkondigen dat een Golf eerder kapot gaat dan een Volvo! De lijst van zwakke punten van een S60/V70 is echt veel langer dan die van een Golf IV of V. Daar komt bij dat die onderdelen zelf (als je dus aan de beurt bent voor nieuwe portiersloten, ETM's, condensors, moet ik even doorgaan?) echt meer kosten dan vergelijkbare onderdelen van VW. Ook ligt het onderhoudstarief bij VW nog altijd lager dan bij Volvo, al moet ik zeggen dat dit de afgelopen tijd wel redelijk naar elkaar toegegroeid is.
Autorijden kost geld. En bij VW net wat minder dan bij Volvo.
Het is ook niet de bedoeling (ook niet mijn bedoeling) om te zeggen dat een Golf eerder kapot gaat dan een Volvo (als je ze uberhaupt al mag vergelijken), maar de vraag is of de onderhoudskosten hoger liggen bij een S60 dan bij een Golf V.
Bij die stelling is mijn mening dat je met een Volvo een iets ' hogere auto' hebt dan met de Golf (logisch lijkt mij, toch?)
En of je dan de kosten kan vergelijken, nee .....
Ok, in mijn eerste bericht heb ik mijn ervaring gedeeld met een Golf V, maar ik zeg niet pertinent dat je eerder bij de dealer staat, wel goed lezen hè !!
Als ik nu oprecht moet kiezen tussen (mijn) V50 en een Golf V (zelfde bouwjaar/opties), is mijn keuze snel gemaakt.
Bij lange na niet dat de Golf in de buurt komt !!!