Verbruik 480.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
wouwtert
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:09

Ik zou graag een 480 als dagelijks vervoer in gebruik gaan nemen. Graag zou ik wel weten waar ik op moet letten bij aanschaf en welk motortype het meest betrouwbaar is (hoewel iedere volvo natuurlijk betrouwbaar is...) Ik ben ook heel benieuwd naar het brandstofverbruik en de prijs die ik moet neertellen voor een 480.

Wouwtert
Gebruikersavatar
AndorabLe
4th Gear member
Berichten: 788
Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
Locatie: Veghel
Contacteer:

Roest bij de achterschermen is schijnbaar een kwaal. Een motor zonder turbo is minder risicovol als met turbo. Verder: Ik heb ook lang gezocht voordat ik een 480 vond die aan al mijn eisen voldeed.

En de prijs. Tja over het algemeen kun je meestal wel aan de prijs zien welke 480's beter zijn en welke inmiddels van mindere kwaliteit zijn. Soms helaas niet. Tijdens mijn zoektocht ben ik er ook tegen gekomen die veel slechter waren als de mijne (Mijn 480 is in vrijwel nieuwstaat.) en veel duurder waren in aanschaf.

Het brandstofverbruik ligt meestal grotendeels aan je eigen rechtervoet. 1 op 5 (zware voet en dorstige turbo) is te halen, net zoals 1 op 12 (licht voetje en ook een turbo)

Als je gaat zoeken, doe het dan rustig aan en koop niet overhaast. Een miskoop is heel snel gemaakt en dat is zonde van je geld.
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

Koop iig eentje van model 1992+ dan heb al de meest betrouwbare 480 qua electrische storingen en roest is dan ook geen probleem meer (bij de achterste wielkasten).

Verder letten op lekkage in de kofferruimte (in de reservewielbak). En natuurlijk checken of alle opties/snufjes werken.

Een turbo is niks risicovoller dan een non-turbo, maar wel de leukste om in te rijden. Laat je niet gek maken door alle opties uit de advertenties want veel was gewoon standaard.

Benzine verbruik van een turbo ligt bij korteritjes in stadsverkeer op 1:10/1:11 en bij 80 -100 km wegen ritten haal ik er zonder problemen 1:14 mee. Gemiddeld: stadsritten, korteritten, langeritten en af en toe de turbo eens goed aansporen: 1:12.

Een goede 480 van model 1992+ kost je minsten €3000,- Allle 480's die minder kosten bieden allemaal 1 zekerheid: als je die koopt ben je er zeker van dat er nog een hoop moet gebeuren om em tip top te krijgen.

Mocht je nou het budget hebben om een goede 1992+ 480 turbo te kopen, de mijne is te koop. (zwarte '93 turbo 161500km)


Succes met je zoektocht en aankoop.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Naast al hetgeen al geschreven is nog een tip.

Kijk op www.volvo480register.nl voor meer aankooptips.

Net als Rsport kan ik een uitvoering van na 1992 aanbevelen.

Let er even op dat bij een 2.0 S geen boardcomputer en lichtmetaal standaard is. Bij alle andere types is dit wel standaard.

Tevens dient bij een GT of GT Turbo (94/95) lederen bekleding aanwezig te zijn.
C.C. is niet standaard.

En inderdaad is het gebruik van je rechtervoet afhankelijk maar met een Turbo of 2.0 moet bij gemiddeld gebruik 1 op 11.5 tot 1 op 12 haalbaar zijn.

Succes met je zoektocht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”