resonantie bij 2800 rpm

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

Heb in alle versnellingen bij 2800 rpm een brom in de motor die in de 5e versnelling het duidelijkst te horen is. Ga ik door naar 3000 rpm is het geluid weg en is mijn D5 163 pk van 2005 niet meer te horen. Ga er vanuit dat alles in orde is, maar lijkt steeds duidelijker hoorbaar te worden. Heb er overigens al een geruime tijd last van.
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

TM645 schreef:Heb in alle versnellingen bij 2800 rpm een brom in de motor die in de 5e versnelling het duidelijkst te horen is. Ga ik door naar 3000 rpm is het geluid weg en is mijn D5 163 pk van 2005 niet meer te horen. Ga er vanuit dat alles in orde is, maar lijkt steeds duidelijker hoorbaar te worden. Heb er overigens al een geruime tijd last van.
Hoor ik vaker voorkomen bij de D5. Volgens mij is er weinig aan te doen.

Misschien temperatuurs afhankelijk?

Hoeveel km heeft de auto gereden (Bovenste motorsteun versleten)?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

165.000 km. Kan een motorsteun zijn, maar het is alleen rond de 2800 rpm. Zou denken dat het dan vaker hoorbaar zou moeten zijn.

Ik heb wel een keer iets over dit probleem gelezen en dat dit vaker voorkomt, maar of het schadelijk is en of er een oplossing voor is heb er toen niet uit op kunnen maken. Kan de topic daarvan ook niet meer terug vinden.
340 Winner
340 dl
360 GLT
440 Sport
850 tdi
850 2.5 GLT
850 2.5 10v
S70 2.5 D europa
S80 2.4 170 pk
S70 2.4 Europa
S90 3.0
S70 2.4 Europa
740 2.3
C70 T5
V70 2.5 tdi
XC90 2.5T
240 Gl diesel
V70 D5 Summum
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Heb ik ook. De oorzaak zit hem in het flexgedeelte van de uitlaat (voor de kat). Ik dacht dat dit gewijzigd was bij de latere modeljaren, maar nu lees ik dat de jouwe uit 2005 er ook last van heeft.

Misschien dat vervangen helpt; ik heb er mee leren leven.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

Kan ook de ophangbeugel van de uitlaat zijn, die net voor de einddemper. Is van nogal inferieure kwaliteit en staat erom bekend nog wel eens door te roesten. Zijn ook een aantal topics over te vinden op het forum.

Bij mij wordt-ie komende beurt ook vervangen...
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Uitlaat (flex-stuk) en motorsteunen zijn inderdaad de eerste verdachten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

Goede tip, ga het zaakje binnenkort eens op de brug bekijken.
340 Winner
340 dl
360 GLT
440 Sport
850 tdi
850 2.5 GLT
850 2.5 10v
S70 2.5 D europa
S80 2.4 170 pk
S70 2.4 Europa
S90 3.0
S70 2.4 Europa
740 2.3
C70 T5
V70 2.5 tdi
XC90 2.5T
240 Gl diesel
V70 D5 Summum
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”