Met of zonder ABS zijn de zelfde schijven je heb alleen verschil met massieve of geventileerde schijven.
Maar aangezien jij een toerbow hebt zullen het wel geventileerde schijven zijn...
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Heb inderdaad de geventileerde schijven. Op de site zag ik ook geen verschillen in de schijven en in de maten.
Maar gauw wat sportschijven bestellen en nieuwe blokken nu de auto nog sneller is geworden. Blijft maar sneller worden dus hoog tijd voor andere aanpassingen.
ff een kleinigheidje maar zorg ook dat je goede banden hebt dan.... Je kunt wel remmen hebben die als ankers werken maar als je banden snel hun grip verliezen helpt het nog niks....
zo maar even tussen neus en lippen door.........
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf. Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Dat dacht ik zelf ook, maar wist dit niet meer zeker. Heb eigenlijk nooit hard moeten remmen dus weet niet of die blokkeert.
Ga ik ze maar snel bestellen.
Bouten waarmee de remklauwen vastzitten zijn rond gedraaid helaas. Denk dat dit bij de vorige apk is gedaan. Beunhaas waar ik hem altijd breng, blokken niet vervangen en lekker laten zitten. Neem aan dat je een dol gedraaid bout niet terug erin draait. 1 bout geprobeert los te krijgen met een grote sleutel en hamer maar die wilde niet. Heb alles ingespoten met kruipolie en ga van de week de brander erop zetten en hopen dat die dan wel los gaat.
Boutkoppen gewoon eraf slijpen.. Effe paar nieuwe bouten halen, of bij de sloop. De meeste monteurs zetten die bouten achterlijk vast.. Wat helemaal niet nodig is.
Eraf slijpen kan idd, maar dan zitten ze nog steeds vast. Slijp ik er wel eerst 2 vlakke kanten en dan kan ik er een goede bacho op zetten en verwarmen.
Bouten moeten rond de 90Nm vast zitten. Merendeel gebruikt de luchthamer.
Je zou kunnen proberen met een hamer en beitel een gaatje in de kop te tikken waarna je ze kan proberen los te hameren. Maar als je de mogelijkheid hebt ze te verhitten is het veel makkelijker.
Krijg de bouten met geen mogelijkheid los, niet normaal meer hoe vast dat zit.
Heb het metaal verhit waar de bouten in zitten, maar wilde niet los.
Luchthamer ook niet.
Steeksleutel met pijp erop ook niet.
Had ze van tevoren ook al ingespoten met kruipolie.
Met een beitel rond tikken haalt niks uit denk ik, want met een steeksleutel erop en een zware hamer deed die ook niks. Heb ook klappen op de bout gegeven om het vuil los te krijgen, maar niks helpt.
Hehe nee.. Is normaal draad.. Toch slijptolletje erop... Valt de juk er zo vanaf, en dan kan je die in een bankschroef zetten. Dan kan je er evt 2 moeren omheendraaien en zo verhitten en losdraaien.
Draai je ze eerst eens vaster, dat wil vaak helpen om de roest los te breken. Dus eerst flink vaster draaien (rechtsom) en dan los (linksom). Zorg wel voor een zeskantige sleutel, geen 12 kantige daar draai je de boutkop mee rond.
Je zou toch ook bij de bovenste bout moeten kunnen met de slijptol.
Mocht het niet lukken maak dan even de aandrijfasmoer los, wel slagje terug erop draaien en dan de veerpootbouten. Zorg wel dat de as los in de wielnaaf zit zodat niet alle bakolie eruit lekt bij losnemen veerpoot.