Hallo,
Ik ben nieuw op deze site.
Wie heeft er ervaring met het monteren van stoel verwarming in een V 40.(bj 2001).
Ik zou daar graag info over willen ontvangen.
Alvast bedankt
James2
Stoel verwarming
-
- 5th Gear member
Nooit zelf gedaan, maar het is een flinke klus.
Artikelnummer voor de verwarmingselementen;
30883598 (Zitting)
30883599 (Rugleuning)
Regeleenheid;
9442947 (Zijkant stoel)
En dan weet ik ook niet, of er een kabelboom van je stoelen, naar je dashboard loopt, t.b.v. de aan/uit schakelaar. Heb je trouwens een nieuw type dashboard, of het oude?
Als je het perse wilt, ben je makkelijker af om op de sloop 2 stoelen te scoren, want je moet zo goed als je hele stoel demonteren. Daarnaast weet ik ook niet of het schuim (waarop je zit zeg maar) verschilt tussen onverwarmde stoel of verwarmde stoel...
Artikelnummer voor de verwarmingselementen;
30883598 (Zitting)
30883599 (Rugleuning)
Regeleenheid;
9442947 (Zijkant stoel)
En dan weet ik ook niet, of er een kabelboom van je stoelen, naar je dashboard loopt, t.b.v. de aan/uit schakelaar. Heb je trouwens een nieuw type dashboard, of het oude?
Als je het perse wilt, ben je makkelijker af om op de sloop 2 stoelen te scoren, want je moet zo goed als je hele stoel demonteren. Daarnaast weet ik ook niet of het schuim (waarop je zit zeg maar) verschilt tussen onverwarmde stoel of verwarmde stoel...
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
Hallo ik heb bij mijn 480 en de 440 beide stoelverwarming ingebouwdt van het merk waeco dit kost om en nabij 91 tot 99 euro voor 2 stoelen.
Om het in te bouwen is het wel makkelijk als je de stoelen eruit kan halen,
Vaak zit de rugleuning en zitvlak uit het zicht aan elkaar geniet dit kun je loshalen en zo de elementen erin monteren.
Er zit een kabelboompje + schakelaars bij maar ik heb deze niet nodig gehad omdat bij beide volvo's de kabels er al lagen.
Ik weet niet hoe het bij jouw zit maar als je een originele schakelaar kan vinden monteer je deze gewoon en dan ga je verder met de nieuwe kabelboom,
het is wel even werk maar wel zeer fijn hoor als je het inmaal hebt,
Om het in te bouwen is het wel makkelijk als je de stoelen eruit kan halen,
Vaak zit de rugleuning en zitvlak uit het zicht aan elkaar geniet dit kun je loshalen en zo de elementen erin monteren.
Er zit een kabelboompje + schakelaars bij maar ik heb deze niet nodig gehad omdat bij beide volvo's de kabels er al lagen.
Ik weet niet hoe het bij jouw zit maar als je een originele schakelaar kan vinden monteer je deze gewoon en dan ga je verder met de nieuwe kabelboom,
het is wel even werk maar wel zeer fijn hoor als je het inmaal hebt,
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 1st Gear member
Hallo Erik,
Het liefs zou ik orginele schakelaars willen hebben die op het dashboard passen.
Zijn ze zo tekoop, en de konaktjes aan de kabelboom passen die dan ook op de schakelaars?
Ik weet niet of er bij mij ook al de kabels liggen, dat moet ik nog uitzoeken.(als de sneeuw weg is :twisted: )
Ik weet dat het fijn is, daarom wil ik ze ook hebben.
Ik had in èèn van mijn vorige auto ook zoiets erin zitten, vandaar.
Het liefs zou ik orginele schakelaars willen hebben die op het dashboard passen.
Zijn ze zo tekoop, en de konaktjes aan de kabelboom passen die dan ook op de schakelaars?
Ik weet niet of er bij mij ook al de kabels liggen, dat moet ik nog uitzoeken.(als de sneeuw weg is :twisted: )
Ik weet dat het fijn is, daarom wil ik ze ook hebben.
Ik had in èèn van mijn vorige auto ook zoiets erin zitten, vandaar.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
Als je aan de originele schakelaars kunt komen kom je al heel ver hoor.
Ik weet niet of bij jouw volvo de kabelboom voor stoelverwarming er al ligt .
Zoja is het bijna plug and play hoor, je kan de aansluitingen solderen maar klem kan ook zo is het standaard wel onder de stoel.
Ik weet niet of bij jouw volvo de kabelboom voor stoelverwarming er al ligt .
Zoja is het bijna plug and play hoor, je kan de aansluitingen solderen maar klem kan ook zo is het standaard wel onder de stoel.
volvo 480 forum
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo s70 2.5 10v 1998
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
Heb je een foto van het dashboard waar de schakelaars moeten zitten?
De gps antenne zit die normaal niet ergens bij het achtrraam? ik weet niet wat voor een jij hebt.
De gps antenne zit die normaal niet ergens bij het achtrraam? ik weet niet wat voor een jij hebt.
volvo 480 forum
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 5th Gear member
Nogmaals; word hier luchtig over gesproken aangaande stoelverwarming, maar als je het netjes wilt hebben en orgineel Volvo, ben je wel ff bezig.
Knoppen zijn niet zo duur. Ik had je al eerder gevraagd; welk type dashboard heb je.
In mijn oude Volvo heb ik ook een Hu1205 ingebouwd (heb jij ook zon dashboard?).Hiervoor moest ik de hele kabelboom aanpassen. Daarnaast heb ik 'n extra draad moeten trekken
-Voor het dimmen van de radio simultaan met die van het dashboard
-Een draad voor de speedo (snelheidsmeter)
-Een draad voor de electrische antenne
De GPS antenne ligt bovenop de tellerbak, onder het dashboard, dus niet de achteruit...
De HU1205 inbouwen;
Zo ligt de GPS Antenne nu

Tevens de draad gevonden voor de dimmer;

Dim ik wat;

Vijf stuikelblokken waren;-Signaaldraad voor electrische antenne
-Draad voor het dimmen van de radioverlichting
-Draad voor de mute
-Draad voor de tacho
-Kabelboom radio paste simpelweg niet op een ISO stekker.
Deze gaan in de radio:

Die vertakt zich naar 1 stekker:

Die gaat weer op een andere stekker:

Welke uiteindelijk de Volvokabelboom ingaan. En deze aansluiting had ik niet:

Dus deze twee eraf geknipt en een ISO blok erop gesoldeerd incl. handsfree:

En dat ziet er dan zo uit:

Knoppen zijn niet zo duur. Ik had je al eerder gevraagd; welk type dashboard heb je.
In mijn oude Volvo heb ik ook een Hu1205 ingebouwd (heb jij ook zon dashboard?).Hiervoor moest ik de hele kabelboom aanpassen. Daarnaast heb ik 'n extra draad moeten trekken
-Voor het dimmen van de radio simultaan met die van het dashboard
-Een draad voor de speedo (snelheidsmeter)
-Een draad voor de electrische antenne
De GPS antenne ligt bovenop de tellerbak, onder het dashboard, dus niet de achteruit...
De HU1205 inbouwen;
Zo ligt de GPS Antenne nu

Tevens de draad gevonden voor de dimmer;

Dim ik wat;

Vijf stuikelblokken waren;-Signaaldraad voor electrische antenne
-Draad voor het dimmen van de radioverlichting
-Draad voor de mute
-Draad voor de tacho
-Kabelboom radio paste simpelweg niet op een ISO stekker.
Deze gaan in de radio:

Die vertakt zich naar 1 stekker:

Die gaat weer op een andere stekker:

Welke uiteindelijk de Volvokabelboom ingaan. En deze aansluiting had ik niet:

Dus deze twee eraf geknipt en een ISO blok erop gesoldeerd incl. handsfree:

En dat ziet er dan zo uit:

-
- 5th Gear member
Mocht je nog vragen hebben aangaande de HU1205 hoor ik het wel.
Voor wat betreft kabels t.b.v. stoelverwarming; kijk onder je stoel hoeveel kabelbomen je ziet. Meestel (afhankelijk van het bouwjaar) heb je er 1 voor je airbag, 1 voor je gordelverklikker en 1 voor de stoelverwarming (2polig).
Wil je dit echt graag hebben, haal dat aub op de sloop stoelen MET verwarming. Scheelt je veel werk en kosten (meen dat ze voor een stoel 50 / 75e vragen). Een compleet half lederen set met deurpanelen is 250 en vol leer 500.
Ik verwacht ook wel dat de kabels er liggen. Redelijk plug & play
Voor wat betreft kabels t.b.v. stoelverwarming; kijk onder je stoel hoeveel kabelbomen je ziet. Meestel (afhankelijk van het bouwjaar) heb je er 1 voor je airbag, 1 voor je gordelverklikker en 1 voor de stoelverwarming (2polig).
Wil je dit echt graag hebben, haal dat aub op de sloop stoelen MET verwarming. Scheelt je veel werk en kosten (meen dat ze voor een stoel 50 / 75e vragen). Een compleet half lederen set met deurpanelen is 250 en vol leer 500.
Ik verwacht ook wel dat de kabels er liggen. Redelijk plug & play
-
- 1st Gear member
Hallo Bart,
Bedankt voor jouw uitleg.
Met al die foto's is het goed duidelijk hoor.
NU NOG EEN CD-WISSELAAR DIE PAST OP MIJN HU-1205
Ik weet of dit de juiste afdeling is voor een CD wisselaar
m.v.g.
James2
Bedankt voor jouw uitleg.
Met al die foto's is het goed duidelijk hoor.
NU NOG EEN CD-WISSELAAR DIE PAST OP MIJN HU-1205
Ik weet of dit de juiste afdeling is voor een CD wisselaar
m.v.g.
James2
- herbie5251
- 2nd Gear member
Ik neem aan dat de dealer de orginele schakelaars wel heeft , maar dan betaal je de dealer prijzen.........
deze stonden pas nog op marktplaats
deze stonden pas nog op marktplaats
-
- 1st Gear member
Hi herbie,
Ja op marktplaats had ik kortgeleden ook het e.e.a. gezien.
Maar gezien de hoeveelheid werk...........weet ik nog niet zo zeker of ik het wel doorzet.
Ik ben nu eerst opzoek naar een CD wisselaar (niet al te duur) maar daar ben ik nog niet in geslaagd.
Ja op marktplaats had ik kortgeleden ook het e.e.a. gezien.
Maar gezien de hoeveelheid werk...........weet ik nog niet zo zeker of ik het wel doorzet.
Ik ben nu eerst opzoek naar een CD wisselaar (niet al te duur) maar daar ben ik nog niet in geslaagd.
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Contacteer:
gemakkelijkste is idd gwn de stoele van de sloop halen.
Het grootste werk is de verwarmingselementen (zijn eigenlijk matjes die onder de bekleding op de stoel geplakt of geniet zijn)

Eerst moet je je bekleding van de stoel halen (rotklusje), de matje erop zetten, en dan terug de bekleding over de stoelen trekken en vastmaken (rotklusje) Bij de 2de stoel zal het al iets sneller gaan, maar nog steeds vervelend traag! (en je snijd je handen heel gemakkelijk open aan die stoel en de haakjes!)
Voor de bekabeling zal het wel meevallen, maar normaal gezien kunnen ze je dat zeggen in de garage of die er al ligt of niet. Ik vermoed van wel. Als ze er niet is, is het hoogst waarsch plug and play (zoals bij het installeren van elektr ramen achteraan, moet je dan ook eerst de kabelboom vervangen in de bestuurderdeur, kabelboom in de passagierdeuren steken waar er al stekkers voor voorzien zijn, en het mechanisme, klaar)
Het grootste werk is de verwarmingselementen (zijn eigenlijk matjes die onder de bekleding op de stoel geplakt of geniet zijn)

Eerst moet je je bekleding van de stoel halen (rotklusje), de matje erop zetten, en dan terug de bekleding over de stoelen trekken en vastmaken (rotklusje) Bij de 2de stoel zal het al iets sneller gaan, maar nog steeds vervelend traag! (en je snijd je handen heel gemakkelijk open aan die stoel en de haakjes!)
Voor de bekabeling zal het wel meevallen, maar normaal gezien kunnen ze je dat zeggen in de garage of die er al ligt of niet. Ik vermoed van wel. Als ze er niet is, is het hoogst waarsch plug and play (zoals bij het installeren van elektr ramen achteraan, moet je dan ook eerst de kabelboom vervangen in de bestuurderdeur, kabelboom in de passagierdeuren steken waar er al stekkers voor voorzien zijn, en het mechanisme, klaar)
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 1st Gear member
Hallo Gekkebelg,
Bedankt voor jouw reactie.
Mooie foto's trouwens, het maakt het een stuk duidelijker.
Ik vrees dat het toch erg veel werk is, te meer dat ik niet zeker weet of de bedrading wel of niet al in zit..In ieder geval bedankt
James2
Bedankt voor jouw reactie.
Mooie foto's trouwens, het maakt het een stuk duidelijker.
Ik vrees dat het toch erg veel werk is, te meer dat ik niet zeker weet of de bedrading wel of niet al in zit..In ieder geval bedankt
James2