Raar (eenmalig) probleem met starten

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
menjo
7th Gear member

Laatst een rit gemaakt van ongeveer 5 uur. Toen ik even stopte en weer verder wilde, kreeg ik de sleutel niet omgedraaid in het contact, auto bleek niet in het stuurslot te zitten (was nog nooit eerder gebeurd). Dus ik draai even licht aan het stuur zodat weer kon starten. Toen ik op dat moment starte begon het emissie lampje op het dashboard te knipperen (?) en de auto startte niet. Minuutje later deed hij het wel gewoon weer. Wat kan dit geweest zijn? Alle keren hierna is ie gewoon probleemloos gestart.
arnoud
8th Gear member

Is me de afgelopen twee jaar één keer gebeurd. Was toen ik nadat ik de motor afzette me bedacht en meteen de motor weer startte. Toen kreeg ik ook dat knipperende lampje en alleen een ronddraaiende startmotor.
Volgens het instructieboekje was het de startonderbreker die er opgesprongen was?

Maar even sleutel uitgenomen en teruggestoken en toen liep ie meteen weer... Wel een hartverzakking rijker :o
menjo
7th Gear member

Hmm, oh ja, startonderbreker, dat zou inderdaad kunnen. Dat ie niet goed in/uitgeschakeld was doordat het stuurslot niet goed zat? Weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk niet een ernstig probleem is.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”