Beste
Ben in bezit van een volvo 440 2.0 AUTOMAAT, alleen tot op hede heb ik problemen met het starten door de kou.
Accu was leeg dus heb direct de accu op de lader gezet & die is nu aan het bijladen.Andere auto erbij met een nieuwe accu, maar starten doet hij nog steeds niet.
Wat heb ik gedaan :
Bougies nagekeken, vonken, & zijn schoon gemaakt.
brandstof slangen nagekeken en dat zit allemaal in orde.
Startmotor gaat rond..
Kortom het zou gewoon moeten werken.
Kan het zijn dat ik iets heb los gemaakt heb onder de dashboard omdat ik erbij moest voor mn gaskabel? was een aardige rot klusje namelijk.
Nu las ik op in een topic over een koudstart sensor.. waar kan ik dat vinden?
ALs er iemand nog een oplossing heeft hoor ik het graag
Alvast bedankt
Groot probleem met 440!
-
460volvo
- 2nd Gear member
Haal de accu is uit de auto, en monteer de startkabels op de losse accu-polen.
Kan zijn dat de accu te matig is, ook na het laden. Als deze na het verwijderen van de accu wel start, is de accu defect.
Wat verder nog zou kunnen is de bdp-sensor op de versnellingsbak,even reinigen en nog maals proberen.
Kan zijn dat de accu te matig is, ook na het laden. Als deze na het verwijderen van de accu wel start, is de accu defect.
Wat verder nog zou kunnen is de bdp-sensor op de versnellingsbak,even reinigen en nog maals proberen.
-
Jigger
- 1st Gear member
OKe net weer wat dingetje getest..
- stekker onder de carb los gehad, die ook naar het motorblok loopt.
- bougies nogmaals nagekeken of ze brandstof krijgen
- een witte ronde stekker vlakbij de startmotor los gehad, ook niets.
- Carb ingespoten met deo! heb hier geen remmenreiniger staan, en volgens een kennis kon het..... wel WD 40?
- Verdeelkap heb ik nog niet los gehad, heeft het nog enige zin om dit los te maken?
- stekker onder de carb los gehad, die ook naar het motorblok loopt.
- bougies nogmaals nagekeken of ze brandstof krijgen
- een witte ronde stekker vlakbij de startmotor los gehad, ook niets.
- Carb ingespoten met deo! heb hier geen remmenreiniger staan, en volgens een kennis kon het..... wel WD 40?
- Verdeelkap heb ik nog niet los gehad, heeft het nog enige zin om dit los te maken?
- Iroll
- 6th Gear member
Een 2.0 heeft geen carb, is een injectie!stekker onder de carb los gehad, die ook naar het motorblok loopt
Lees eerst eens de diagnose box uit op opgeslagen storingen, misschien komt daar iets uit. BTW, als de koudstartsensor niet werkt dan wil hij meestal niet starten met een warme motor. Je kan de kss wel doormeten voor de zekerheid met een multimeter, connector eraf halen, multimeter op ohm en de aansluitingen van de mm op de kss zetten. Kss zit onder de rechtse bougie met een bruine connector.
Hier zijn de weerstand waardes van de koudstart sensor
Coolant Temperature (C) = Resistance (Ohm)
0 = 5,800
+20 = 2,500
+80 = 330
10 % afwijking mag volgens Volvo, maar iets meer is geen probleem.
ps hier kan je de gebruiksaanwijzing van de diagnose box en de foutcodes in terug vinden.
-
Luc
- 1st Gear member
Een 2.0 heeft idd geen carb...
Vraag me af waar je dan deo op hebt gespoten?
Verdelerkap controleren op geoxideerde contactpunten kan nooit kwaad.
Ook meteen controleren op lekstroom, met een plantenspuit wat nevel maken en dan kun je mooi zien of er lekstroom is of niet.
Kijk ook effe naar de ommanteling van de bougiekabels.
Als die droogheidsscheurtjes heeft of afbrokkelt of wat dan ook krijgen vonken de bougies te weinig of te laat of helemaal niet.
Vraag me af waar je dan deo op hebt gespoten?
Verdelerkap controleren op geoxideerde contactpunten kan nooit kwaad.
Ook meteen controleren op lekstroom, met een plantenspuit wat nevel maken en dan kun je mooi zien of er lekstroom is of niet.
Kijk ook effe naar de ommanteling van de bougiekabels.
Als die droogheidsscheurtjes heeft of afbrokkelt of wat dan ook krijgen vonken de bougies te weinig of te laat of helemaal niet.
850 2.5 20v Estate, Renault 19 1.8i Cabriolet
-
Jigger
- 1st Gear member
Bij de gasklep....
Ik heb ook de verdelerkap nagekeken... valt ook niet zoveel te zien kapje van binnen was droog en de 3 contact puntjes nog netjes.
ik ga morgen wel even ergens nieuwe bougies proberen te regelen, als dat niet lukt laat ik wel een electricien komen om alles na te meten.
Ik heb ook de verdelerkap nagekeken... valt ook niet zoveel te zien kapje van binnen was droog en de 3 contact puntjes nog netjes.
ik ga morgen wel even ergens nieuwe bougies proberen te regelen, als dat niet lukt laat ik wel een electricien komen om alles na te meten.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
De 4-serie werkt niet met OBD maar met eigen diagnosestekker. Zoals gezegd veerpoot bestuurderszijde. Zie ook deze pagina.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Doet hij het trouwens ook niet als je tijdens het starten (flink) gas bijgeeft?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Als je de diagnosestekker bedoelt, daar heb je geen kabel voor nodig. Lees de link uit mijn post maar, daar staat hoe die werkt. De eerdere link naar de skydrivesite bevat veel werkplaatshandboeken met verdere informatie.
-
Jigger
- 1st Gear member
Oke begin het n beetje door te krijgen... maar welke button bedoelen ze hier nou mee
Open the diagnostic system's box cover and place the test cable mounted on the side of the box into an appropriate socket.
Turn the ignition ON to key position II without starting the engine. Wait about ten seconds.
Press the button once and hold it for more than one but less than three seconds.
ik ga in ieder geval even dat handboek doornemen
Open the diagnostic system's box cover and place the test cable mounted on the side of the box into an appropriate socket.
Turn the ignition ON to key position II without starting the engine. Wait about ten seconds.
Press the button once and hold it for more than one but less than three seconds.
ik ga in ieder geval even dat handboek doornemen
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
is het alleen bij koude start?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Heb je de diagnosestekker al bekeken? Zit maar 1 knopje op 
Contact op stand II, dopje eraf, pinnetje in gat 2 en druk op de knop. Je krijgt dan drie (series van) lichtflitsen van het ledje. Het aantal keer dat hij flitst is een code van drie cijfers met steeds 3 seconden tussen de cijfers. Bijv. code 1-2-3 is: [flits][3 sec][flits][flits][3 sec][flits][flits][flits].
Code 1-1-1 is "geen fout gevonden"; druk na de gevonden fout nog een keer op het knopje voor de volgende foutcode. Wanneer je de eerst verkregen foutmelding weer terugkrijgt heb je alle fouten gehad.
Let op dat sommige fouten natuurlijk ook oud kunnen zijn! Nadat alles is opgelost foutgeheugen wissen door half uurtje accu los en controleren dat je alleen code 111 terug krijgt.
Contact op stand II, dopje eraf, pinnetje in gat 2 en druk op de knop. Je krijgt dan drie (series van) lichtflitsen van het ledje. Het aantal keer dat hij flitst is een code van drie cijfers met steeds 3 seconden tussen de cijfers. Bijv. code 1-2-3 is: [flits][3 sec][flits][flits][3 sec][flits][flits][flits].
Code 1-1-1 is "geen fout gevonden"; druk na de gevonden fout nog een keer op het knopje voor de volgende foutcode. Wanneer je de eerst verkregen foutmelding weer terugkrijgt heb je alle fouten gehad.
Let op dat sommige fouten natuurlijk ook oud kunnen zijn! Nadat alles is opgelost foutgeheugen wissen door half uurtje accu los en controleren dat je alleen code 111 terug krijgt.
-
Jigger
- 1st Gear member
Ben ook achterlijk heh! heb het over het hoofd gezien, tis buiten aardig donker & mn lampje bijna op! hehe
anyway!
- stekker in 2e gaatje
- contact aan
- 10 sec wachten
- vervolgens het knopje minder dan 3 seconden indrukken en wachten..
- Ledje knippert een seconde later 3 keer 2 keer langzaam en 1x snel en vervolgens krijg knippert ie nog 2x achter elkaar
ik zal morgen na me werk of ie ook iets doet met de andere gaatjes want dat deed ie namelijk net niet
anyway!
- stekker in 2e gaatje
- contact aan
- 10 sec wachten
- vervolgens het knopje minder dan 3 seconden indrukken en wachten..
- Ledje knippert een seconde later 3 keer 2 keer langzaam en 1x snel en vervolgens krijg knippert ie nog 2x achter elkaar
ik zal morgen na me werk of ie ook iets doet met de andere gaatjes want dat deed ie namelijk net niet
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Andere gaatjes dan nummer 2 hoef je ook in principe niet te testen. Alleen 2 dus. Je krijgt exact drie salvo's van knippers (per foutmelding). Post even welke nummers/codes dat zijn geweest (alle opgeslagen meldingen vermelden is wel handig!) en we kunnen je verder helpen.