Pagina 1 van 1
V70 2.4 met LPG G3 op het oog
Geplaatst: 27.12.2009 - 13:22
door dieselpower
Medeforumers:
Ik heb een 2002 V70 2.4 170 Pk op Lpg G3 op het oog. Nu zie ik in de advertentie onderstaande foto staan. Wat zijn die dingen (paarse?) die op het inlaatspruitstuk zitten?
Kan iemand van de mensen hier zeggen aan de hand van die foto zeggen wat voor installatie/merk dit is?
Ik weet dat er hier behoorlijk verdeelde reacties op kunnen volgen, er zijn nogal hardnekkige voorstanders alsmede hardnekkigere tegenstanders maar ik wil graag objectieve antwoorden/suggesties over het volgende:
De kilometerstand van deze aangeboden auto is 185000km. Er word nog gewoon 6 mnd bovaggarantie gegeven. Mocht de kop "gaar" zijn of er heel dicht tegenaan zitten, komt er dat binnen 6 mnd uit? Hoe snel verloopt klepspeling? Ik rijd zo'n 10000km per half jaar. Dan zou de garantie afgelopen zijn, maar zijn kopproblemen dan al merkbaar?
Ik heb al zowat alle topics nagelezen en ik heb de indruk dat op lpg rijden behoorlijk in de papieren kan lopen bij slecht onderhoud. Er staan veel gruwelverhalen vermeld over rijden op Lpg, maar zijn er ook rijders die wel positief zijn over een 2.4 170Pk (2002) op Lpg G3?
Mocht ik voor deze auto gaan en er zouden in de toekomst probelen aan gaan komen, zou ik dan een bi-fuel kop kunnen monteren en dan meteen van alle ellende af zijn?
Graag jullie reacties.
Geplaatst: 27.12.2009 - 13:48
door Johan s60
Dat zijn de LPG injectoren, het systeem is van Vialle (vloeibare inspuiting)
Laat voor de eventuele aankoop de klepspeling controleren!!
Die van mij (zelfde motor en LPG systeem) heeft nu 315000 gelopen (166 dkm op gas) en hier zijn de kleppen nog nooit van gesteld en de speling is nog steeds goed, maar dit hangt sterk af van de rijstijl.
En als je ervoor gaat probeer een klepbeschermings systeem los te peuteren van flash-lube of ander merk.
Volgens mij heb je met een NECAM (bi-feul) eerder klep ellende dan met Vialle
Geplaatst: 27.12.2009 - 15:07
door Gast
Een BiFuel kop heeft hardere klepzittingen, tenminste volgens de geleerden. Maar ook dat bied geen zekerheden
Flash-lube is een goed middel en rijstijl is ook zeker van invloed.
Als je hem bij een garage koopt zou ik een rapportage vragen van de klepspeling. Ofwel wat is de stand van zaken.
Geplaatst: 27.12.2009 - 18:58
door TTT242
Neem de electronische versie van de flash lube.
Geplaatst: 27.12.2009 - 19:15
door emiel62
Ik heb dezelfde LPG installatie, tot heden 1x een LPG pomprevisie gehad. De kleppen zijn 1x gesteld (bij ca 80.000), auto zat toen nog in de lease en was nog niet in mijn bezit. Ik heb er nu 252.000 op staan. Iedere 80.000 controleer ik de kleppen. LPG bevalt verder goed.
Er is wel een kans dat de wagen bij 185.000 een nw gasklephuis (ETM)nodig heeft. Wellicht is deze ook net vervangen. Er staat genoeg over op het forum. Is een dure reparatie. (Mogelijk kun je nagaan of er al een nieuwe op zit). Ik heb de ETM bij ca 160.000 moeten vervangen.
Succes met je beslissing!
Geplaatst: 28.12.2009 - 18:51
door zijdo
Ik heb ook een Vialle LPI installatie (laten inbouwen) in mijn s60 2.4 170pk bouwjaar 2001, bevalt tot nu toe erg goed (inbouw 140.000 nu 183.000, 40.000 per jaar). Ik ben nog elke keer blij als ik tank (actie radius 470 km, 1 liter op 10/9km, nu 54 cent per liter, tank vol voor 25 euro)
Ik rij wel redelijk rustig trek op gas niet tever door in toeren (schakelen bij 2500tpm) en rijdt ook niet constant te lang te hard (>140km per uur dan overschakelen op benzine). Voor de zekerheid ook zelf flashlube ingebouwd. (O ja LPI tank niet leegrijden, kan de pomp niet zo goed tegen). ETM komt meestal bij elke volvo s60/v70 een keer en dat heeft niets te maken met LPG wel of niet.
Ik zou inderdaad klepspeling willen weten voor aanschaf (zegt ook iets over rijgedrag op gas vorige bezitter), zo te zien is de vorige eigenaar wel zuinig geweest op zijn wagen, hoe de motor erbij ligt zegt mij altijd veel, ziet er hier uit als nieuw.
Advies: dus LPG positief!! maar je moet wel een beetje bewuste verstandige rijder zijn en niet teveel hard willen blazen
Geplaatst: 28.12.2009 - 20:42
door Wim J
hier een recentere 2.5T op LPI de motor die door velen als 'onmogelijk' op lpg te zetten is. Ondanks 'slechts' 60000km op lpg absoluut geen noemenswaardige problemen. Na deze 60000km rij ik aan 89% vd de prijs van diesel. Dit is alles in begrepen: installatie, stellen vd kleppen elke 50k (frequenter omwille van turbo) . Ik doe ongeveer 45000km/jaar.
89% tov diesel is berekend tov officile prijzen,.... diesel kan je goedkoper tanken maar lpg zeker, dus verhoudingen blijven nagenoeg dezelfde
Geplaatst: 31.12.2009 - 11:46
door Arnold
Zelf heb ik een 2.5T op lpg gereden. Bij deze V70 ging dat niet goed, omdat ik toen regelmatig met aanhanger reed. Klep verbrandt en en hoge reparatiekosten. LPG is prima, als je maar niet teveel van de motor vraagt.
Voor woon-werk verkeer kan het prima.
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:45
door Bombina
Toch even een vraag: hoe wordt de klepspeling van een 2.4 gemeten, waar laat je dat doen en wat kost dat?
Geplaatst: 31.12.2009 - 15:37
door Gast
Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren
Geplaatst: 31.12.2009 - 16:53
door Johan s60
met het speciaal gereedschap van volvo kun je de nokkenassen precies in de juiste stand zetten, het blijft toch lastig om de nokkenas in de juiste stand te zetten op het oog, maar als je de inlaat nokkenas eenmaal goed heb staan (nokken 1e cil helemaal boven tov de stoter) kun je met het volgende schema verder.
Inl. 1 / Uitl. 4 nokkenas 72 grd verder draaien (motordraai richting)
Inl. 2 / Uitl. 5 nokkenas 72 grd verder draaien (motordraai richting)
Inl. 4 / Uitl. 3 nokkenas 72 grd verder draaien (motordraai richting)
Inl. 5 / Uitl. 1 nokkenas 72 grd verder draaien (motordraai richting)
Inl. 3 / Uitl. 2

Geplaatst: 02.01.2010 - 08:45
door dieselpower
DriverV70 schreef:Zelf heb ik een 2.5T op lpg gereden. Bij deze V70 ging dat niet goed, omdat ik toen regelmatig met aanhanger reed. Klep verbrandt en en hoge reparatiekosten. LPG is prima, als je maar niet teveel van de motor vraagt.
Voor woon-werk verkeer kan het prima.
Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb ze eens goed overwogen en ik begrijp eigenlijk dat LPG best goed kan gaan maar dat je rijstijl daarop moet worden aangepast. De auto waar dit topic de aanleiding voor gaf, is een occassionen en staat bij een niet volvo dealer. Ik kan dus niet inschatten wat eerdere eigenaren aan rijstijl hanteerden. Daar komt nog bij dat ik twee keer per jaar op vakantie ga met een 1400kg caravan.
Mijn "zin" in deze auto is toch wel behoorlijk bekoeld na het starten van dit topic. Ik zou deze auto gaan kopen en daarmee weer een paar jaar fijn (probleemloos) gaan genieten van een mooie complete V70. Echter, de kans op (hoge) onkosten door LPG is meer aanwezig als ik had gehoopt en dus durf ik deze gok niet te nemen.
Ik blijf voorlopig toch maar bij mijn S60 D5 maar een V70 staat nog steeds boven aan het verlanglijstje.
Geplaatst: 02.01.2010 - 10:09
door Johan s60
Succes verder met het zoeken, dat het maar maar een mooie V70 wordt ongeacht de brandstof.
En een voorspoedig 2010 toegewenst :smilebox:
Geplaatst: 02.01.2010 - 11:23
door Wolfs XC
Gewoon op zoek gaan naar een mooie V70-D5. de voordelen van een D5 hoef ik jou niet uit te leggen
Suc6
Geplaatst: 02.01.2010 - 17:30
door Gast
Een forumlid heeft er 1 (AWD) in de verkoop, 2005 voor 15.500,-
Geplaatst: 02.01.2010 - 19:29
door Wolfs XC
AlexV70 schreef:Een forumlid heeft er 1 (AWD) in de verkoop, 2005 voor 15.500,-
Heb je een Linkje?
Geplaatst: 02.01.2010 - 20:11
door Gast
Hier (het is trouwens een 2004 zag ik net, prijstechnisch nmm dan toch iets anders):
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=125
Nieuw stuurhuis.
http://link.marktplaats.nl/304854107
Volgens mij is hij helemaal compleet.
Spoiler kan ik niet zien op de foto's, maarja die kan je hier via een topic hier op het forum zo uit Engeland laten komen.
