Lekkage waterpomp

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Tijdens de koprevisie heb ik ook een nieuwe waterpomp op mijn B20E blok gemonteerd. Het stalen buisje die langs het blok naar achteren loopt, lekt aan de voorkant bij het rubbertje. Ik heb hier uiteraard nieuwe rubbers tussen gedaan dus vind het raar dat hij hier lekt. Wellicht heb ik het verkeerde rubbertje gebruikt. Degene die ik gebruikt heb is 3mm dik.
Als ik het andere dikkere rubbertje gebruik, krijg ik het boutje er niet meer door..
Wie weet een oplossing? (of heb ik toch het verkeerde rubbertje?)

Afbeelding
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Loshalen en een beetje pu kit gebruiken om het rubber in te smeren voordat je het weer monteerd :)
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

wat voor slang heb je gebruikt.wat tegen warmte kan.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Volgens mij is er maar een maat rubber voor de waterpijp. Die dikkere rubbertjes zijn denk ik voor aansluiting van waterpomp op een b20A kop. Heb je eventuele roest tussen waterpijp en rubber weggeschuurd maw is het pasvlak goed schoon? Kijk ook of erin de waterpomp aansluiting geen gietfoutjes zitten. Anders zou ik er idd een beetje vloeibare pakking tussen doen. Niet teveel uiteraard anders loop je kans op verstopping.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Iroll schreef:Volgens mij is er maar een maat rubber voor de waterpijp. Die dikkere rubbertjes zijn denk ik voor aansluiting van waterpomp op een b20A kop. Heb je eventuele roest tussen waterpijp en rubber weggeschuurd maw is het pasvlak goed schoon? Kijk ook of erin de waterpomp aansluiting geen gietfoutjes zitten. Anders zou ik er idd een beetje vloeibare pakking tussen doen. Niet teveel uiteraard anders loop je kans op verstopping.
Het moet het dunne rubbertje zijn (418411-5) deze zat er ook tussen. de waterpijp heb ik geheel roestvrij gemaakt en vervolgens in de hammerite gezet. Nieuw rubbertje is al op de post dus morgen tweede poging.

Moet het waterpijpje alleen in he buitenste gat zitten, of doorgeduwd worden tot in de vernauwing +- 1cm dieper in de waterpomp?

Groeten Boele
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Boele schreef:
Iroll schreef:Volgens mij is er maar een maat rubber voor de waterpijp. Die dikkere rubbertjes zijn denk ik voor aansluiting van waterpomp op een b20A kop. Heb je eventuele roest tussen waterpijp en rubber weggeschuurd maw is het pasvlak goed schoon? Kijk ook of erin de waterpomp aansluiting geen gietfoutjes zitten. Anders zou ik er idd een beetje vloeibare pakking tussen doen. Niet teveel uiteraard anders loop je kans op verstopping.
Het moet het dunne rubbertje zijn (418411-5) deze zat er ook tussen. de waterpijp heb ik geheel roestvrij gemaakt en vervolgens in de hammerite gezet. Nieuw rubbertje is al op de post dus morgen tweede poging.

Moet het waterpijpje alleen in he buitenste gat zitten, of doorgeduwd worden tot in de vernauwing +- 1cm dieper in de waterpomp?

Groeten Boele
Hij gaat er aardig diep in maar hoe diep weet ik niet. Ik heb me altijd een beetje verwonderd over deze constructie. Ik doe er altijd een beetje zuurvrije vaseline op dan glijdt ie beter op zijn plek en zet ie zich ook wat beter.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Waarschijnlijk heeft het rubbertje er niet goed gemonteerd gezeten. Hij is nu lekvrij en loopt!!
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”