Hello allemaal,
Ik heb 2 vraagjes ivm de waterafvoer van:
-het schuifdak: lopen het water via buizen in de A-stijlen af?
-bij de antenne heb ik een buis gevonden, maar ik weet niet waarvoor ze dient. Ze verdwijnt in richting C-stijl. Is dit iets van de achterruit? Of het schuifdak?
Waar komen deze leidingen eigenlijk uit? In de holle ruimten van het chassis of rechtstreeks via doorgangen ergens onder de wagen?
In het groen boekje carrosserie staat hiervan niets vermeld, tenzij ik het verkeerde heb.
Kan iemand me verderhelpen?
Waterafvoer 460: schuifdak en achterruit
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21215
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat buisje onder de antenne is waarschijnlijk de waterafvoer van de antenne. Ik heb een elektrische antenne en daaronder zit een slangetje gemonteerd. Regenwater dat via de spriet de antenne inloopt, zakt zo door het slangetje naar buiten. (linker wielkast).
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Hello Msuidgeest,
Yep dat is zo. Maar daarnaast zit nog een buisje. Als het warmer is halen we de koffer nog eens uit elkaar.
Ik dacht dat er misschien mensen waren die dit wisten. Bij sommige 240 komen bepaalde aflopen in de stijlen/balken uit. Die beginnen daar als geken te roesten. Het rare is dat modellen van een paar jaar later/vroeger dit euvel niet hadden.
Yep dat is zo. Maar daarnaast zit nog een buisje. Als het warmer is halen we de koffer nog eens uit elkaar.
Ik dacht dat er misschien mensen waren die dit wisten. Bij sommige 240 komen bepaalde aflopen in de stijlen/balken uit. Die beginnen daar als geken te roesten. Het rare is dat modellen van een paar jaar later/vroeger dit euvel niet hadden.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Gewoon even uitzoeken inderdaad, dit soort afwatergaten zijn bij de 4xx's wel goed geconserveerd en geven geen problemen mits je deze uiteraard goed schoon houdt.
Maar dat heet gewoon onderhouden.
Maar dat heet gewoon onderhouden.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Hello Auk
Gelijk heb je. Enige nadeel is dat je die gaten moet ween te vinden en hopen dat de vorige eigenaar de wagen onderhouden heeft. Een wagen snel opkalefateren en dan verkopen aan "leken" (sorry voor de term" kan iedereen.
Als het warmer is, gaan we eens een onderzoek doen.
Gelijk heb je. Enige nadeel is dat je die gaten moet ween te vinden en hopen dat de vorige eigenaar de wagen onderhouden heeft. Een wagen snel opkalefateren en dan verkopen aan "leken" (sorry voor de term" kan iedereen.
Als het warmer is, gaan we eens een onderzoek doen.
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
het schuifdak in mijn (ex) 440 had 4 afvoerslangen.2 aan de voorzijde via de A stijlen en 2 aan de achterkant via de C stijlen.
groet'n uut grunn
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
De 240 had een waardeloze constructie, vooral bij de sedan was t ellende. Loopt een plastic slang in de kofferbak van onder achterraam naar wielkast. Bijna allemaal rotten bij de wielkast of onder het achterraam. Beide plekken vocht ophoping. Bij het raam valt niks tegen te doen, die andere wel door de ontwateringsgaten niet dicht te smeren met tectyl haha.
De opvolger de 740, had dit euvel niet meer. Die wagen komt dan wel uit 81, maar toen wisten ze al af van dit euvel. Hebben ze eigenlijk nooit meer opgelost, ja misschien bij laatste modelreeks na 89.
Heeft de 460 die slangel wel? Heb een 240 gehad, nu 740 en heel lang 460. Nooit zulke slangen opgemerkt. Zo ook niet op mijn 360.
De opvolger de 740, had dit euvel niet meer. Die wagen komt dan wel uit 81, maar toen wisten ze al af van dit euvel. Hebben ze eigenlijk nooit meer opgelost, ja misschien bij laatste modelreeks na 89.
Heeft de 460 die slangel wel? Heb een 240 gehad, nu 740 en heel lang 460. Nooit zulke slangen opgemerkt. Zo ook niet op mijn 360.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)