Muten Parrot Carkit in S40 High Performance

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Sander_S40
2nd Gear member

Mede Volvo-liefhebbers,

Ondanks veelvuldig de zoekfunctie op het forum gebruikt te hebben kom ik niet uit het volgende;
ik wil een Parrot Mk6000 inbouwen in mijn S40 MY05 met High Performance Audio. In de kabelboom van de carkit zit een gele mutekabel die ik binnen dezelfde kabelboom kan aansluiten op drie plekken. Nou zit er ook nog een AEM rechtsachterin waar nu een Nokia CK-7W carkit zit aangesloten. Moet in de gele mutekabel nou gewoon doorlussen binnen de bijgeleverde kabelboom of aansluiten op de AEM? Voor de duidelijkheid heb ik het bedradingsschema van de Parrot bijgesloten.

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
jpwall
Starter
Contacteer:

Werkt de mute van de nokia kit, zo ka, kan je de gele kabel daar gewoon bij aansluiten!

JP
V50 2,4 Elite
Sander_S40
2nd Gear member

Die werkt goed en ook de CD speler wordt gepauzeerd als ik een beller heb. Zou dat het verschil zijn tussen aansluiten op een AEM of muten via de Parrot blue box?
T4Freak
2nd Gear member

Let op voor parrot staan er andere iso din stekkers verloopsets op de site van parrot.
Ikzelf wil er ook 1 inbouwen en men blijkt ermee te moeten oppassen er kan wel eens verschil in kabels zitten.
zo las ik dit op de site van parrot.
Hier jouw schema:

http://dbinstall.parrot.com/pdf.php?ada ... 00&lang=DU

De heren van http://www.volvotech.eu/ kunnen deze verloop stekker leveren.

Succes
Sander_S40
2nd Gear member

De verloopkabel heb ik inmiddels binnen (PDAplus.nl, sorry Volvotech maar was toch goedkoper). Helaas is de verlengkabel die ik ook nog nodig heb ivm High Performance een stuk duurder. Ik ga het eerst eens gewoon achterin bij de versterker proberen voordat ik alle draden naar voren ga trekken. Heb grootste "probleem" wat ik voorzie is dat ik niet precies weet hoe de huidige carkit aangesloten zit. Gaan we vanzelf achter komen, denk ik. Alvast voor bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Als het niet lukt kom ik vanzelf weer op 't forum!
Jan Peter
1st Gear member

Bij mij hebben ze de mki 9200 ingebouwd met de speciale verloopstekker, telefoon is uitstekend, maar audio via Parrot versterker is matig.. Nu je toch aan het sleutelen bent Sander, kun jij kijken of er een line out op de Parrot zit?? Bvd.. JP
Sander_S40
2nd Gear member

Heb even gekeken naar de pin-out van de parrot connector en ik ben bang van niet. Wel een line-in. Voor allerlei bedradingsschema's voor Parrot moet je eens kijken op http://www.parrot.com/documents/en/supp ... lation/pdf
Hier kan je veel informatie vinden over meerdere carkits voor alle Volvo's.
Jan Peter
1st Gear member

Bedankt Sander, schema's genoeg, welke heb jij gebruikt, want ik heb toevallig de 2D Momentum MY05 met HPA dus heb ik ws hetzelfde nodig..
drive_a_legend
3rd Gear member

Jan Peter schreef:Bij mij hebben ze de mki 9200 ingebouwd met de speciale verloopstekker, telefoon is uitstekend, maar audio via Parrot versterker is matig.. Nu je toch aan het sleutelen bent Sander, kun jij kijken of er een line out op de Parrot zit?? Bvd.. JP
Op de Mki-reeks zit een line-out hoor! Die is bij mij aangesloten op mijn aux-in - geluid "perfect"...
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Sander_S40 schreef:De verloopkabel heb ik inmiddels binnen (PDAplus.nl, sorry Volvotech maar was toch goedkoper). Helaas is de verlengkabel die ik ook nog nodig heb ivm High Performance een stuk duurder. Ik ga het eerst eens gewoon achterin bij de versterker proberen voordat ik alle draden naar voren ga trekken. Heb grootste "probleem" wat ik voorzie is dat ik niet precies weet hoe de huidige carkit aangesloten zit. Gaan we vanzelf achter komen, denk ik. Alvast voor bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Als het niet lukt kom ik vanzelf weer op 't forum!
Nou ik weet niet hoor;
verlengkabel + verloop ISO2Volvo bij PDAplus toch snel (inc verzenden) 80 euro.
bij ons als set 51,= inclusief verzenden.
Zijn wij dan duurder? Mis ik iets?

Maakt verder niet uit hoor, iedereen staat het vrij te kopen waar hij of zij wil. Ook al hebben we advies gegeven welke kabels nodig zijn, daar zijn we voor op het forum. No sweat, enjoy your Parrot!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
M@estro
2nd Gear member

Sander_S40 schreef:Zou dat het verschil zijn tussen aansluiten op een AEM of muten via de Parrot blue box?
Dat vraag ik of nou ook af. bij mij wordt de radio ook netjes gemuted en cd wordt op pauze gezet. betekend dat dat ik een AEM heb?? zo ja, waar zit die dan ergens en wat kan ermee?
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon

";Assumption is mother of all f*ckups";
JJM
1st Gear member

he sander heb je al uitgevonden hoe je huidige carkit is aangesloten. ik heb namelijk het zelfde probleem er zit een opti mount music mute in met aan de voorkant net achter de radipo 2 kabeltjes ???? ik denk een antenne en carkithouder. ik wil nu mijn evo 3000 parrot inbouwen met de benodigde kabels. als ik de orginele kabels er in doe dan geeft de radio wel thuis maar geen beeld en geen geluid, ik denk dat ze iets hebben gehobbyd. Kan iemand mij hiermee helpen bv als ik enkele fotos plaats?? ik heb een v50 my 02.2005 HPA.

bedankt Joep kleeven
Sander_S40
2nd Gear member

Sorry, ik ben nog niet begonnen. Ik ben twee weken in Duitsland geweest (Hare Majesteits Landmacht) en komende week ben ik ook nog weg. Volgend weekend ga ik beginnen.
Zit er een AEM ingebouwd in jouw auto? Mogelijk dat daar het e.e.a. op zit aangesloten wat ervoor zorgt dat je geen beeld en geluid hebt. Verder zat ik aan software te denken.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”