Ik heb het volgende probleem met mijn Volvo V40 1.9 diesel uit 2003 waarvan ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.
De markeringslichten in de bumpers zijn kapot, alle 4, en de verlichting op de achterklep ook, inclusief de nummerplaatverlichting. De 'buitenste' remlichten werken nog wel. De zekering bleek stuk en ik heb voor de zekerheid alle lampjes vervangen, wanneer ik echter het contact aanzet springt direct de zekering.
Heeft iemand dit meegemaakt? Ikzelf vind de markeringslichten niet zo belangrijk, de verlichting op de achterklep vanzelfsprekend wel. Maar ik begreep dat alle verlichting die op een auto zit moet branden om door een apk te komen. Zomaar afkoppelen mag blijkbaar niet.
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast dank voor de moeite.
markeringslichten V40
-
- 5th Gear member
Alle lampjes eruit halen.
Zekering vervangen.
Contact erop.
Wat doet die dan?
En anders 1 voor in de lampen terugplaatsen. Als die bij een bepaalde terugplaatsing van een lamp eruit klapt, weet je waar je het moet zoeken
Zekering vervangen.
Contact erop.
Wat doet die dan?
En anders 1 voor in de lampen terugplaatsen. Als die bij een bepaalde terugplaatsing van een lamp eruit klapt, weet je waar je het moet zoeken
-
- Starter
Had alle lampen vervangen en een nieuwe zekering al geprobeerd, dan brandt de zekering direct door.
Maar jouw tip klinkt logisch, ga ik proberen, ben benieuwd of ik het probleem zo kan vinden.
Maar jouw tip klinkt logisch, ga ik proberen, ben benieuwd of ik het probleem zo kan vinden.
2003 Volvo V40 1.9 diesel 115 pk Europa Sport
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Contacteer:
heb je wel de juiste sterkte van zekering?
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- Okke
- 4th Gear member
Zijn alle fittingen goed schoon/droog? Heb je ook bekeken of er geen beschadiging aan de bedrading is? Mogelijk zit er een draadje ergens klem, en maakt zo sluiting. En dan nog even een tip (maar dat weet je zelf ook vast wel...) nooit een zekering met een hogere waarde plaatsen.
V40