Op dit moment is de nieuwe 2.0 GTDI benzine motor leverbaar in o.a. de XC60 en V70.
Heeft iemand enig idee of deze motor ook beschikbaar gaat komen in de XC70? Als ik uitga van de prijsopbouw bij de V70 dan zou dat een hoop benzinerijders kunnen trekken (zoals ik!!)
Nieuwe 2.0GTDI ook in XC70?
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij de XC60 is de prijs van de 2.0T gelijk aan die van de 2.4D, ik zie eigenlijk helemaal geen 2.0T's verkocht worden, het omslagpunt diesel / benzine ligt immers al heel laag.
Volvo for life
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Bart,
Heb inderdaad gezien dat de XC60 met 2.0T een stuk duurder is per maand als de 2.4D.
Ik rijd zo'n 25-30.000 km per jaar, bij een lease contract van 4 jaar is de V70 2.0T veel voordeliger per maand dan de 2.4D. Het verschil in aanschafprijs is dan Eur 3.000.
Ik zou (ivm de wat hogere uitstap) liever een XC70 rijden en dan zou een XC70 2.0T dus ook goedkoper uit moeten komen qua aanschaf en leaseprijs.
Maar als de V70 2.0T geen succes wordt, zal een intro als XC70 ook niet zo snel gebeuren.
Typisch, er moeten toch meer mensen zijn met een situatie als de mijne, of maak ik ergens een denkfout...
Heb inderdaad gezien dat de XC60 met 2.0T een stuk duurder is per maand als de 2.4D.
Ik rijd zo'n 25-30.000 km per jaar, bij een lease contract van 4 jaar is de V70 2.0T veel voordeliger per maand dan de 2.4D. Het verschil in aanschafprijs is dan Eur 3.000.
Ik zou (ivm de wat hogere uitstap) liever een XC70 rijden en dan zou een XC70 2.0T dus ook goedkoper uit moeten komen qua aanschaf en leaseprijs.
Maar als de V70 2.0T geen succes wordt, zal een intro als XC70 ook niet zo snel gebeuren.
Typisch, er moeten toch meer mensen zijn met een situatie als de mijne, of maak ik ergens een denkfout...
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De 238pk 3.2 is bij de XC70 vervangen door een 285pk T6, dit mede omdat de 3.2 in verwaarloosbare aantallen ging, ikzelf zie eigenlijk niet echt een markt voor die 2.0T.
Die 2.4D is een zalige motor en met 25.000km/jaar ook een passende qua exploitatiekosten (tel bij je leasebedragen ook wel altijd een brandstofvoorschot!)
Die 2.4D is een zalige motor en met 25.000km/jaar ook een passende qua exploitatiekosten (tel bij je leasebedragen ook wel altijd een brandstofvoorschot!)