Pagina 1 van 1

Ruitensproeier

Geplaatst: 13.01.2010 - 23:33
door regiorunner
Sja, V70 MY2002 Duitse import.

Probleem: Vullen ruitenvloeistof, lukt maar een halve liter ofzo, daarna stroomt ie over :roll: Bevroren kan haast niet (verwarmde garage op 7 graden; bovendien voorgemegde vloeistof van Gomma op -20).

Ik heb het tuitje afgenomen, het zeefje schoongemaakt, maar dat hielp niet :roll: :(. Kent iemand het probleem?

Geplaatst: 14.01.2010 - 07:23
door Oceanracer
Hij kan toch ook gewoon (al) vol zijn?

Geplaatst: 14.01.2010 - 08:39
door Grimm
Zakt het peil weer wanneer je, na de halve liter te hebben gevuld, even wacht? Zo ja, dan kan het ook met de ontluchting van het reservoir te maken hebben. Langzamer inschenken en tussendoor een beetje wachten wil dan wel helpen.

Geplaatst: 14.01.2010 - 08:41
door RVL
Er kan 4,5 liter in dus of hij is vol of er ligt een aardig plasje onder.

Geplaatst: 14.01.2010 - 13:43
door regiorunner
Nee, tankje is leeg; en inschenken gaat echt heel moeizaam; na een half litertje dan zit de tuit vol, maar in het tankje niets (ff gekeken onderaan) Er moet iets anders aan de hand zijn.

Wagen heeft trouwens in de garage (met kachel) gestaan. Ijs is uitgesloten.

Geplaatst: 14.01.2010 - 14:02
door edraket
Heeft de auto geen aanrijding gehad? Vaak deukt het tankje dan in met als gevolg een gevoelig kleinere inhoud.

Geplaatst: 14.01.2010 - 15:59
door janpie
mischien een luchtbel??

Geplaatst: 15.01.2010 - 11:31
door regiorunner
edraket schreef:Heeft de auto geen aanrijding gehad? Vaak deukt het tankje dan in met als gevolg een gevoelig kleinere inhoud.
Niet dat ik weet :D

Luchtbellen.... lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb de tuit en het zeefje eruit gehad, het luchtslangetje doorgeblazen :roll: hellup!

Geplaatst: 15.01.2010 - 12:38
door janpie
Zit er niets anders op om de voorbumper er af de halen en dan kijken wat er aan de hand is.

Geplaatst: 15.01.2010 - 19:45
door Wolfs XC
Inderdaad even de bumper verwijderen waardoor het reservoir in z'n geheel te controleren is. Bumper heb je er in 20-30 minuten af.

Geplaatst: 15.01.2010 - 22:55
door FrankS60
Bumper kun je trouwens losmaken door de 2 torx in je wielkast een slag of 6 los te draaien (zitten aan de bumperkant, met de schroefdraad horizontaal, in dezelfde "rij" als de popnagels van het binnenspatbord)

De 6 klikkertje in de bovenkant, boven de gril, indrukken met een pennetje of bijvoorbeeld een inbussleuteltje dat in het gaatje past. Hoe meer het gebruikte gereedschap overeenkomt met de maat van het pennetje, hoe groter de kans dat ze heel blijven. Ze hoeven maar een heel klein beetje naar beneden geklikt te worden om los te zitten. Daarna eruit pielen en door het pinnetje naar boven te drukken zijn ze weer klaar om erin gezet te worden.

Dan de 2 stootstrips van de hoeken aftrekken; kwestie van voorzichtig schuiven/duwen tot je er een vinger achter kunt krijgen. Ze zitten geklikt.

Daarachter zitten 2 bouten, die moet je eruit draaien.

Eventuele mistlampstekkers ontkoppelen.

Als het even kan met 2 man dan de achterste hoeken van de bumper (bij het wiel) naar achter en naar buiten trekken. Die torx die je los hebt gemaakt houden een soort kunststof hoekprofieltje vast die de bumper aan de achterkant vast zet. Hier moet je de bumper dus van loskrijgen door iets naar achter en dan naar buiten te trekken.

Als alle 2 de kanten los zijn dan kan de bumper naar voren uit de geleidingen worden geschoven. Met 2 man is het makkelijker maar alleen kan het ook. Leg even een doek klaar om de gedemonteerde bumper op te leggen.

Als je koplampwissertjes hebt dan zul je dat ook moeten ontkoppelen, ik heb daar echter geen ervaring mee.

Succes!

Geplaatst: 15.01.2010 - 23:55
door regiorunner
Owkee, en zit die watertank nog ergens aan vast?

Geplaatst: 16.01.2010 - 00:02
door FrankS60
Vast wel, maar dan zou je hem gewoon moeten zien zitten. Reservoir zit denk ik met een paar moeren/boutjes vast. Kan nooit ingewikkeld zijn!

Geplaatst: 16.01.2010 - 15:57
door Black 2.4T awd
edraket schreef:Heeft de auto geen aanrijding gehad? Vaak deukt het tankje dan in met als gevolg een gevoelig kleinere inhoud.
Kunstof is dan wel flexibel, maar ik denk dat in zo`n geval deze dan ook wel lek is.

Geplaatst: 16.01.2010 - 21:40
door FrankS60
Ik had vandaag mijn S60 op de brug, en zag dat je vanaf de onderkant het tankje al kunt zien zitten. Als je dus onder je auto kunt kijken dan kun je daar ook wel even spieken of er wel vloeistof in komt...

Geplaatst: 16.01.2010 - 23:51
door regiorunner
Jazeker, er kwam vloeistof in, tankje is niet lek, en was ook niet vervormd.

De ontluchtingsslang was verstopt; en daar kom je niet zo 1,2,3, bij. Bumper, bumperhouder alsmede de computers moesten het veld ruimen. Iig zitten er weer 100% nieuwe slangen op, en functioneert het systeem, schoon en wel, als vanouds.

Geplaatst: 17.01.2010 - 01:56
door FrankS60
Nou dat is mooi! Zelf gedaan?