Ik kan voor weing een phase 2 460 op de kop tikken. Zou hem willen voor het transpanteren van oa daklijsten, interieur, motorkap, deur bestuurderskant, koplamp en verder wat ik nog tegenkom.
In hoeverre zijn deze onderdelen identiek aan die van een phase 2 440?
Zo op het oog lijkt het me hetzelfde, klopt dit?
Voor ongeveer 150 euro kan ik hem meenemen, lijkt me uiteindelijk goedkoper dan de afzonderlijke onderdelen op de sloop halen, zeker als ik het restant aan de sloop kan slijten.
Donor 460
-
Volvovanlex
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
440 en 460 Ph.II zijn in principe identiek behalve:
- hemelbekleding
- achterbumper
- el. antenne
- driehoeksraampjes C/D-stijl
- kofferklep (duh..)
Voor de Ph.I komt daar nog de grill bij (440 blokjes, 460 spijltjes) maar dat is voor jou niet van toepassing.
- hemelbekleding
- achterbumper
- el. antenne
- driehoeksraampjes C/D-stijl
- kofferklep (duh..)
Voor de Ph.I komt daar nog de grill bij (440 blokjes, 460 spijltjes) maar dat is voor jou niet van toepassing.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
Volvovanlex
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
OK, dat hoeft dus geen probleem te zijn.
Er zit een halfleder interieur in waarvan de stoelverwarming van de bestuurdersstoel kapot is. Is het een hoop werk om dat te vervangen? Lijkt me een kwestie van bekleding van de zitting loshalen en een ander verwarmingsmatje erop.
Er zit een halfleder interieur in waarvan de stoelverwarming van de bestuurdersstoel kapot is. Is het een hoop werk om dat te vervangen? Lijkt me een kwestie van bekleding van de zitting loshalen en een ander verwarmingsmatje erop.
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Heb het nooit geprobeerd maar het lijkt me wel een hele hoop werk, want hij moet flink uit elkaar en vergeet niet dat alles ook weer strak ìn elkaar moet (en niet dat na 100km de bekleding weer los over het kussen schuift...)
Je bent makkelijker en sneller klaar als je gewoon een (3e in dit geval) andere stoel haalt waarvan je wel weet dat hij werkt. Dat is alleen maar een kwestie van vier torx-bouten.
Je bent makkelijker en sneller klaar als je gewoon een (3e in dit geval) andere stoel haalt waarvan je wel weet dat hij werkt. Dat is alleen maar een kwestie van vier torx-bouten.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
Volvovanlex
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
OK, zoals vaak: als je het snel zegt valt het wel mee
Weet nog wel een 440 te staan met stoffen bekleding en stoelverwarming. Gebruik ik daar het interieur wel van (heb liever een warm achterste dan halfleder),
Kan ik met een multimeter op de stekker van de stoel controleren of het verwarmingsmatje nog goed is?
Weet nog wel een 440 te staan met stoffen bekleding en stoelverwarming. Gebruik ik daar het interieur wel van (heb liever een warm achterste dan halfleder),
Kan ik met een multimeter op de stekker van de stoel controleren of het verwarmingsmatje nog goed is?
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999















