ik heb een 440 uit '91 supertrouw
maar,,
als ik een eind rij en bv in de file kom slaat de radiateur vent. niet aan..
nu had ik de sensorstekker in de radiateur al twee keer vervangen maar bleef de vent tijdens files gewoon op non actief. daarom heb ik een schakelaar gemaakt om de vent appart aan te zetten bij extreme temp stijging.. maar nu na al bijna twee jaar zo probleemloos te rijden begint de vent te draaien als ik de motor uitzet....
hij draait dan 10 minuten en stopt dan gewoon ..
is het misschien door een sluiting van de elektra of misschien iets anders
alvast bedankt
Q
doordraaien ventilator
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
OP zich normaal, de ventilator begint pas te draaien als de radiateur kolevloistof UITGANG te warm wordt, dwz als de radiateur de koelvloeistof niet koel genoeg meer krijgt.
Onder het rijden is dat koelen door de wind.
Sta je stil heb je geen wind dan moet deze gemaakt worden.
Ik denk dat je systeem goed werkt, voel eens hoe warm dat de "voeler" in je radiateur is als de ventilator uit staat en als hij aan staat.
Onder het rijden is dat koelen door de wind.
Sta je stil heb je geen wind dan moet deze gemaakt worden.
Ik denk dat je systeem goed werkt, voel eens hoe warm dat de "voeler" in je radiateur is als de ventilator uit staat en als hij aan staat.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
Q440
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.01.2010 - 23:05
de voeler word wel gewoon warm net als de rest van het systeem .....
maar de vent slaat en heeft nooit aangeslagen pas als ik de motor uitzet of de schakelaar omzet... vandaag bij volvo dealer geweest die zei dat het niks kwaad kon dus ik ga der gewoon mee leven.....
kan iemand mij trouwens helpen
ik zoek de koel slang van de voorkant van de motor naar de onderkant radiateur de dealer heeft er alle moeite mee om er een te vinden
is er een shop waar ik ze zo kan vinden???
Q
maar de vent slaat en heeft nooit aangeslagen pas als ik de motor uitzet of de schakelaar omzet... vandaag bij volvo dealer geweest die zei dat het niks kwaad kon dus ik ga der gewoon mee leven.....
kan iemand mij trouwens helpen
ik zoek de koel slang van de voorkant van de motor naar de onderkant radiateur de dealer heeft er alle moeite mee om er een te vinden
is er een shop waar ik ze zo kan vinden???
Q
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
de sloopshop?
Er zijn verschillende versies, waar is die slang kapot anders moet je er gewoon een stuk tussen zetten, verbinden met bv stuk koper buis en slangklemmen
Ik zou verwachten dat de dealer die voor jou toch kon bestellen......
Er zijn verschillende versies, waar is die slang kapot anders moet je er gewoon een stuk tussen zetten, verbinden met bv stuk koper buis en slangklemmen
Ik zou verwachten dat de dealer die voor jou toch kon bestellen......
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
Q440
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.01.2010 - 23:05
dat verwachte ik ook dat de dealer hem zou kunnen bestellen maar die word er ook niet wijzer van.... en komt er zelf ook niet uit... de brezan heeft morgen misschien een slang voor me maar zal waarschijnlijk ook niet de goede zijn...
bij ons op de sloop (lelystad) worden de onderste koelslangen doorgesneden omdat ze te lui zijn om normaal af te tappen...dus tja
en ik moet de hele slang vervangen omdat de binnenkant gescheurd is ( zo voelt het)
ik heb een 440 1.7 b18K 1991 weet iemand misschien het artikelnummer ofzoiets van de slang van het voorkant motorblok naar onderkant radiateur..
dan kan ik de volvo dealer ff in de richting helpen
alvast bedankt
Q
bij ons op de sloop (lelystad) worden de onderste koelslangen doorgesneden omdat ze te lui zijn om normaal af te tappen...dus tja
en ik moet de hele slang vervangen omdat de binnenkant gescheurd is ( zo voelt het)
ik heb een 440 1.7 b18K 1991 weet iemand misschien het artikelnummer ofzoiets van de slang van het voorkant motorblok naar onderkant radiateur..
dan kan ik de volvo dealer ff in de richting helpen
alvast bedankt
Q
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
als die slang gelijk is aan die van een 1.8i 1994 dan heb ik hem misschien wel voor jou. mijn auto gaat toch naar de sloop
als iemand dit kan bevestigen kan ik je wel helpen
als iemand dit kan bevestigen kan ik je wel helpen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)















