Slijtage veiligheidsriem S40
- Latch
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16.01.2010 - 12:39
- Locatie: Brabant
De veiligheidsgordel in mijn S40 (bj'00) is waanzinnig aan het slijten door het cover bij de deurstijl. Aan de onderkant van de opening in het cover is door het veelvuldig gebruik de kunststof "ingesleten" en messcherp geworden waardoor de gordel beschadigd raakt en gaat rafelen. Zijn er meer ervaringen met dit soort slijtage en heeft iemand een oplossing?
- Molenaar87
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 00:13
Hey Latch, bij mij heeft de gordel ook een kiertje "ingesleten", maar de gordel is nog niet beschadigd. Daarentegen blijft hij wel soms hangen in het kiertje bij het losmaken van de gordel. Misschien kun je iets doen met tape? Of het kiertje dichtsmeren?
Groeten,
Bob
Groeten,
Bob
440 1.8i Luxury-Line 1996
V40 1.9 TD Comfort-Line 1998
V40 1.9 D Europa 1999
V40 1.9 D Europa 2003
V40 1.9 TD Comfort-Line 1998
V40 1.9 D Europa 1999
V40 1.9 D Europa 2003
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Ik heb dat inslijten van de gordel bij mijn vorige auto (S40) ook gehad. Op een gegeven moment moest er voor de keuring een nieuwe gordel in en de ingesleten afdekplaat is toen ook vervangen. Ik herinner me nog dat het een dure reparatie was. (> EUR 200).
Dus misschien is het slim om te voorkomen dat de gordel verder inslijt.
Dus misschien is het slim om te voorkomen dat de gordel verder inslijt.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Latch
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16.01.2010 - 12:39
- Locatie: Brabant
Het zal waarschijnlijk een dure grap worden, omdat de gordel al slijt-plekken heeft waar de stof begint te rafelen (Apk dingetje geloof ik dus $$$), het voorkomen voor de volgende keer lijkt me handig. Het is inderdaad zo'n spleetje. Stukje tape lijkt me een prima optie, alleen staat het misschien wat knullig. Het verbaasd me dat Volvo hier niet meer klachten over heeft gehad. De dealer had een fantastisch verhaal hoe ik de gordel moest vastzetten met een of andere vage armbeweging waarbij de hand langs het dak moest bewegen. Dat werd echt een beetje te gek, voor zo'n dure auto verwacht ik niet dit soort klachten, maar nogmaals wellicht ben ik een beetje.... :crazy:
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Het advies is niet heel raar. Dat is namelijk ook nodig wil de automatische hoogteverstelling goed werken (eigenlijk moet je met de gordel in de hand de hand ter hoogte van de schouder vooruitbewegen) Staat als het goed is zelfs in het instructieboekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 12:44
Precies hetzelfde probleem hier, kunststof is ook ingesleten alleen niet messcherp.
De gordel begint wel slijtage te vertonen, hij wordt als het ware een beetje "pluisig".
Het is ook voor mij iedere keer weer afwachten of ie op deze manier door de APK komt.
De gordel begint wel slijtage te vertonen, hij wordt als het ware een beetje "pluisig".
Het is ook voor mij iedere keer weer afwachten of ie op deze manier door de APK komt.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47
bij het pluizen van een gordel moet hij eigenlijk al vervangen worden volgens de apk regelgeving. De gordel is in principe natuurlijk niets mis mee. Veel garagisten halen gauw de aansteker er even langs, niets meer van te zien. Tip: (zeker bij dealers) doe dit zelf van tevoren even. Even de haartjes wegbranden, weet je zeker dat ze je geen dure gordel (onnodig) aansmeren.