anderhalve maand en 7000 km in een Volvo V70 2.4 D se II uit 2007 verder kan ik zeggen dat dit een heerlijke wagen is.
Wat me echter tegenvalt is het verbuik van de auto, lees op dit Forum dat er veel mensen zijn die 1 op 15 of 1 op 16 rijden ik kom met veel pijn en moeite op 1 op 12,5 maar dan moet ik heel erg mijn best doen om zuinig te rijden (en daar heb ik niet altijd zin want die 163 pktjes heb ik natuurlijk niet voor de kat z'n .......) rekent iedereen zichzelf nou rijk of is er iets met mijn auto?
reken je rijk
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Hallo Eirikur,
Ik heb welliswaar een 130PK, maar ik ging vanmorgen tanken en heb er 65 liter ingegooit terwijl ik 1050km gereden had, dus dik 1:16. Wel veel snelweg gereden. In de spits kan ik dan niet harder dan 110-120. In de stad gaat het verbruik ook naar de 1:12. In de zomer wordt het nog gunstiger.
Ik heb welliswaar een 130PK, maar ik ging vanmorgen tanken en heb er 65 liter ingegooit terwijl ik 1050km gereden had, dus dik 1:16. Wel veel snelweg gereden. In de spits kan ik dan niet harder dan 110-120. In de stad gaat het verbruik ook naar de 1:12. In de zomer wordt het nog gunstiger.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Is al meer over geschreven en het verbruik van de "nieuwe" serie ligt inderdaad een stuk hoger.
Zelf een 2.4D(Rica 198pk) van 2003 en 1:16 haal ik zonder problemen, een kennis van me met een D5 van 2008 haalt ook, net als jij, met pijn en moeite de 1:13.
Misschien dat de techneuten op het forum een verklaring kunnen geven, ik kan je
bericht alleen bevestigen
Zelf een 2.4D(Rica 198pk) van 2003 en 1:16 haal ik zonder problemen, een kennis van me met een D5 van 2008 haalt ook, net als jij, met pijn en moeite de 1:13.
Misschien dat de techneuten op het forum een verklaring kunnen geven, ik kan je
bericht alleen bevestigen
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Naast een hoger eigen gewicht is het schoner maken van een auto altijd een zaak die wat meer brandstof kost.
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De mijne, een 2.4 D uit 2003 edition 1, heeft inmiddels bijna anderhalve ton op de klok. Volgens mij is het ook nog eens eentje met, wat ik hier zo af en toe lees, slechte injectoren. Desondanks: gemiddeld 1 op 18. MAARRRR laten we de 130 PK brullen en boven de 120 km/h zitten....tja, dan gaat hij zuipen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
131pk? getuned?
Volvo for life
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Nee Bart; 96kW x 1.36 = 130.56PK is afgerond 131PK.......... (1.36 is de omrekenfactor want 1kW = 1.36 PK) :roll:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Automaat zeker?eirikur schreef:ik kom met veel pijn en moeite op 1 op 12,5 maar dan moet ik heel erg mijn best doen om zuinig te rijden (en daar heb ik niet altijd zin want die 163 pktjes heb ik natuurlijk niet voor de kat z'n .......) rekent iedereen zichzelf nou rijk of is er iets met mijn auto?
Tja, ik red het ook niet. ± 1:13.
Bij gebruik van 80 en 100 km/h wegen wordt het aanmerkelijk beter.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
eirikur, heb je een handbak of automaat ?
Ik heb een 24D MY06 (163pk) met 6 speed geartronic en het abolute minimum dat ik ooit haalde op de BC is 5,9l/100km of ongeveer 1 op 17.
Ik haal gemiddeld 6,7l/100km op de BC (1 op15) en dat is in realiteit ongeveer 1 op 14.
Ik heb een 24D MY06 (163pk) met 6 speed geartronic en het abolute minimum dat ik ooit haalde op de BC is 5,9l/100km of ongeveer 1 op 17.
Ik haal gemiddeld 6,7l/100km op de BC (1 op15) en dat is in realiteit ongeveer 1 op 14.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
gemiste kans voor Volvo?Rippie V70 schreef:Nee Bart; 96kW x 1.36 = 130.56PK is afgerond 131PK.......... (1.36 is de omrekenfactor want 1kW = 1.36 PK) :roll:
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10717
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ook ik red krap aan 1 op 13. Op grote wegen lukt het wel om tegen de 1 op 16 te halen bij 125km/h. Daarboven wordt het een zoepert....
Voor de zuinigheid is een D5 geen optie....
Voor de zuinigheid is een D5 geen optie....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
heb ik vroeger iets gemist op school? :?bart simpson schreef:Naast een hoger eigen gewicht is het schoner maken van een auto altijd een zaak die wat meer brandstof kost.
meer brandstof is toch meer c02?
dus niet schoner?
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ben het volledig met je eens, maar keer op keer zie ik en een hoger verbruik en een lagere CO2 uitstoottoppertje schreef:heb ik vroeger iets gemist op school? :?bart simpson schreef:Naast een hoger eigen gewicht is het schoner maken van een auto altijd een zaak die wat meer brandstof kost.
meer brandstof is toch meer c02?
dus niet schoner?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Scheikundig gezien (redelijk) onmogelijkbart simpson schreef:Ben het volledig met je eens, maar keer op keer zie ik en een hoger verbruik en een lagere CO2 uitstoottoppertje schreef:heb ik vroeger iets gemist op school? :?bart simpson schreef:Naast een hoger eigen gewicht is het schoner maken van een auto altijd een zaak die wat meer brandstof kost.
meer brandstof is toch meer c02?
dus niet schoner?
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- eirikur
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.12.2009 - 22:42
mooie reacties allemaal, ik moet er mee leren leven dat 1 op 12 een acceptabel verbruik is voor deze wagen zie ik, nogmaals een heerlijke bak verder, hobby's kosten geld zullen we maar zeggen, het blijft een heerlijk geluid die "brullende"vijf cylinders zo af en toe, daar gaan we niet op inleveren. Ik blijf gewoon vertouwen op de BC die geeft 7.4 gem aan op een volle tank, das omgerend 1 op 13,5, klinkt al iets gunstiger:-)))
V70 MY 2007 2.4D sport edition
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9338
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Die dan mij is anders best zuinig. Wel een S60 met D5 trouwens.Hans oet Twent schreef:Voor de zuinigheid is een D5 geen optie....
http://www.o550.nl/extra/VerbruikS60.xls
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik vind het een erg hoog verbruik voor een diesel. Toen ik een paar jaar veel snelwegkilometers maakte met mijn T6 (jawel, 272 pk, 380 Nm, euro 95) haalde ik relatief gemakkelijk 1 op 11 (echte liters). Met warm weer (niet te warm, zonder airco) heb ik eens 1 op 12 gehaald! Momenteel zit ik wel op een 1 op 9 maar daar zitten veel koude starts bij en korte afstandjes.
Ben het ook met @topperte eens; als je een auto schoner wil maken, maar hij gaat daardoor zoveel meer verbruiken, bereik je dan je doel wel?
S80 Executive
Ben het ook met @topperte eens; als je een auto schoner wil maken, maar hij gaat daardoor zoveel meer verbruiken, bereik je dan je doel wel?
S80 Executive
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Denk ik ook, echter schoner en CO2 uitstoot zijn niet noodzakelijkerwijs gekoppeld: roetuitstoot en NOx (stikstofoxides) zijn bij dieselmotoren ook zwaar meetellende factoren. Het kan dus zijn dat CO2 uitstoot omhoog gaat, maar bv NOx naar beneden, wat kan resulteren in een overall schonere motor.....V70 T5 assen schreef:Scheikundig gezien (redelijk) onmogelijkbart simpson schreef:Ben het volledig met je eens, maar keer op keer zie ik en een hoger verbruik en een lagere CO2 uitstoottoppertje schreef:heb ik vroeger iets gemist op school? :?
meer brandstof is toch meer c02?
dus niet schoner?
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
alleen wordt er bij een roetmeting nooit gekeken naar NOx.trompetje schreef:Denk ik ook, echter schoner en CO2 uitstoot zijn niet noodzakelijkerwijs gekoppeld: roetuitstoot en NOx (stikstofoxides) zijn bij dieselmotoren ook zwaar meetellende factoren. Het kan dus zijn dat CO2 uitstoot omhoog gaat, maar bv NOx naar beneden, wat kan resulteren in een overall schonere motor.....V70 T5 assen schreef:Scheikundig gezien (redelijk) onmogelijkbart simpson schreef:Ben het volledig met je eens, maar keer op keer zie ik en een hoger verbruik en een lagere CO2 uitstoot
geen glans zonder wrijving