Rode Koni's

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Ik heb onlangs voor een mooi prijsje rode koni's voorzijde gekocht. Volgens de verkoper zijn ze voor de volvo 400 serie, maar ik kan daar via Koni zelf niks over terugvinden. Komt iemand dit bekend voor, zie foto. art nrs. zijn: voor 86-2427 achter 28-1181. Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Zijn toch echt de verkeerde !

Lijken van een 300 serie..

Check mijn dempers maar effe (zijn wel de gele gas gevulde) :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Koni rood voorzijde: 87 2586
Koni rood achterzijde: 26 1375

Dit kunnen overigens ook de vullingen zijn die in de huidige schokdempers geperst moeten worden, zo leverde Koni ze namelijk ook. Een héél stuk goedkoper dan een complete schokdemper.

Koni rood is echter niet meer leverbaar voor de 4xx-serie, geel nog wel.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Wat betaal je voor een setje gele koni's helemaal rondom? (dus voor en achter)
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

verschillend. ligt eraan waar en bij wie je ze koopt. ik heb er dacht ik 480€ voor betaalt rondom.

Dat pers verhaal vind ik erg apart, bij mijn dempers is namelijk alles gelast.
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Iedereen bedankt voor de reacties. Demper hoort idd. in orginele veerpoot geplaatst te worden. Is er iemand die weet of de art. nrs. kloppen?
600 euro op ebay voor gele koni's. Zijn deze trouwens ook instelbaar als ze gemonteerd zijn? @Poike waar heb jij ze gekocht?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

En hoe wil je de veerschotels dan op deze dempers krijgen?

Ik heb ze via via gekocht bij een automaterialen zaak in Osdorp.
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Veerschotels zitten vast aan de veerpoot. Gewoon de hele orginele veerpoot moet gebruikt worden.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

heb je pic's daarvan ?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Extreme-carstyling hebben de gele Koni's lekker voordelig. €383 voor de voorset en €182 voor de achterset en incl btw. Raar dat de short url niet werkt? Dan wordt het dus copy en paste helaas

http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... tID=130734


Mods edit.
Link gefixt, url deed 't niet omdat er spaties in stonden.
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Heb ze nog niet gemonteerd omdat ik de achterdempers niet heb. Ga denk ik toch maar doorsparen voor gele koni's met intrax veren, dat schijnt de beste combinatie te zijn.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Ik moet ze ook nog steeds hebben, maar wil zoveel :D
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Wees maar gauw dan, Koni gaat ze niet heel lang meer maken. Rood is er al uit.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Auk schreef:Wees maar gauw dan, Koni gaat ze niet heel lang meer maken. Rood is er al uit.
Mijn oom werk bij koni,nog een jaar en dan gaat de boel dicht :cry:
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

als ze van de 300 serie zijn wil ik ze graag van je over nemen!

Deze hebben eigenlijk het nummer: 86-2182

Ik zal eens zoeken op jou nummer ;)

EDIT: met het nummer wat je geeft vind ik alleen een ebay advertentie met 400 serie dempers...

de 300 koni's zien er zo uit btw:

Afbeelding

Zijn dus toch anders dan die wat jij hebt...
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Ik ga binnenkort dus toch maar gele Koni's aanschaffen. Als er nog meer mensen interesse hebben is er misschien wel wat te regelen qua prijs. Heb al een goed adresje gevonden. Koni geel voor en achter voor 540 euro. Laat maar even weten als er iemand interesse heeft.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

volvo c70 t5 schreef:
Auk schreef:Wees maar gauw dan, Koni gaat ze niet heel lang meer maken. Rood is er al uit.
Mijn oom werk bij koni,nog een jaar en dan gaat de boel dicht :cry:
Gaat heel KONI dicht?? :(

Oftewel... Houd KONI op te bestaan?? :(
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Koni in nederland ga dicht,Is geen geld meer weet niet hoe het in amerika is.
maar het is al 15 jaar gezeik daar,mijn oom werk er 30 jaar en is al 10 keer zijn baan kwijt geweest zeg maar.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Dat is al een hele tijd geleden in het nieuws geweest, maar zullen we het on-topic houden heren?

TS heeft tenslotte nog steeds geen antwoord op zijn vraag.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Zo, even een opgraving. Het werkt zoals Auke al eerder zei, het zijn vullingen die in de originele veerpoot geperst moeten worden.
Ik heb nu al gele Koni's voor mijn auto, maar ik ben er toch aan begonnen. Hierbij een fotorapportage voor de geinteresseerden:

Originele veerpoot uit elkaar halen d.m.v. veerspanners
Afbeelding
Het loshalen van het montage blok, zat erg vast bij mij
Afbeelding
Bevestiging originele cartridge
Afbeelding
Even doorzagen
Afbeelding
En los! Er komt tijdens het zagen uiteraard wel wat olie uitlopen.
Afbeelding
De originele cartridge eruit. Deze krijg er gewoon met de hand en gepast geweld uit :P zit i.i.g. niet geperst.
Afbeelding
De rode Koni vulling
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je dat er wat ruimte tussen zit. Dat wordt boven opgevangen doordat bovenaan de cartridge een verdikking zit, die klemt daar door het erin persen. En onderaan wordt opgevangen door een gat te boren, en de cartridge vast te draaien met een bout. Een goede bout vinden wordt trouwens nog lastig, want het is volgens mij geen normale draad. Kreeg er i.i.g. geen normale M12 bout in.
Afbeelding
Bijna erin, het laatste stukje nog persen
Afbeelding
Wordt vervolgd!
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”