Ik ben Christopher en ben een echte autoliefhebber (zie ook mijn weblog: christopherserna.wordpress.com). Ik heb al veel leuke (betaalbare) auto's gehad (Nissan 200sx, Toyota Mr2, Saab 9000 2.3T) en ik sta op het punt om een Volvo V40 T4 (phase II) te kopen. De auto heeft alle opties die af fabriek leverbaar waren. Ik heb half internet afgespeurd om te kijken waar ik op moet letten, en heb denk ik best wel een goeie op het oog. Hij heeft wel aardig wat kilometers gelopen, maar is altijd dealer onderhouden en is van de eerste eigenaar, die er puur zakelijk mee gereden heeft. Het onderhoudsboekje zit vol met stempels, allemaal bij 1 dealer, waar ik alle onderhoudshistorie kan opvragen. De distributieriem is pas vervangen en hij ziet er nog goed uit.
Donderdag ga ik weer terug en gaat de auto op de brug gezet worden zodat ik daar nog even naar kan kijken. Als alles goed zit hoop ik dan de deal rond te kunnen maken. Zijn er aandachtspunten van de Volvo die ik alleen zou kunnen zien wanneer de auto op de brug staat?
Daarnaast zijn er nog 3 dingetjes die mijn aandacht trokken tijdens de proefrit:
- Na (hard) remmen stonk het in de auto (en niet naar rubber, de ABS werkte perfect

- Motormanagement lampje brandde continu. Ik merkte niks tijdens het rijden, en hij kan nog uitgelezen worden voordat ik hem koop, maar misschien weet iemand wat het zou kunnen zijn?
- Vanaf het aanzetten van het contact hoorde ik een hele poos (zeker 10 minuten) een relais snel tikken (boven de pedalen). Op een gegeven moment hield het op. Iemand die weet wat dat zou kunnen zijn?
Verder reed hij erg goed. Turbo spoelt mooi op, hij stuurt strak en alle elektronica werkt naar behoren. Ik hoorde geen rammels, voelde geen trillingen, alles leek het verder super goed te doen.