Hallo,
Enkele dagen geleden dacht ik even snel de gloeibougies van een volvo 440 1.9 TD te vervangen. De twee rechtse gingen nog gemakkelijk. Maar bij de 2 linkse gloeibougies heb ik de moed opgegeven. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet je allemaal demonteren om aan die gloeibougies te komen?
Alvast bedankt voor de reactie.
Gloeibougies op Volvo 440 1.9 TD
-
- 7th Gear member
Je hoeft verder niets te demonteren als je goed gereedschap hebt!
-
- 1st Gear member
Hallo StefNFW,
misschien een beetje laat, maar laatst heb ik ook mijn gloeikaarsen vervangen. Ook eerst rechts gedaan. 2000 km later heb ik links gedaan als volgt:
Banjo van brandstofleiding los.
Brandstofleidingen naar linker 2 verstuivers los gehaald, bij verstruiver en pomp.
Brandstofretourleidingen van de verstuivers afgetrokken.
Verstruivers verwijderd
vervolgens gloeikaarsen geplaatst, daarna alles in omgekeerde volgorde teruggeplaatst
of het de juiste manier is weet ik niet, maar ik kwam er met geen mogelijkheid bij. Bij het starten liep hij 2min op 3 poten, maar nu pruttelt en start hij weer als nieuw
misschien een beetje laat, maar laatst heb ik ook mijn gloeikaarsen vervangen. Ook eerst rechts gedaan. 2000 km later heb ik links gedaan als volgt:
Banjo van brandstofleiding los.
Brandstofleidingen naar linker 2 verstuivers los gehaald, bij verstruiver en pomp.
Brandstofretourleidingen van de verstuivers afgetrokken.
Verstruivers verwijderd
vervolgens gloeikaarsen geplaatst, daarna alles in omgekeerde volgorde teruggeplaatst
of het de juiste manier is weet ik niet, maar ik kwam er met geen mogelijkheid bij. Bij het starten liep hij 2min op 3 poten, maar nu pruttelt en start hij weer als nieuw