Week 22 is het voorstelling van MY2011 met introductie van de 5-cil 2.0 liter diesel. Vanaf juni kunnen de bestellingen geplaatst worden. Vanaf september / oktober start de uitlevering van de XC60 met nieuwe motor.
Voor België is deze 163Pk en heeft een CO2 uitstoot van minder dan 130gr. Verbruikscijfers zijn er nog niet (metingen zijn aan de gang) maar gezien de, voor een SUV, zeer lage CO2 uitstoot zullen ze redelijk indrukwekkend zijn.
De nieuwe motor komt in de XC60 enkel als FWD en gaat de 2.4d Drive vervangen.
De AWD's blijven bij dezelfde motorisatie als nu.
Nieuwe XC60 2.0D DRIVe (130 gram CO2-uitstoot)
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Tof zeg! Zeer lage uitstoot voor een 5 cylinder. Dat zal in Nederland 20% bijtelling worden (Dat is 140gr/KM meen ik?).
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Daar zit het 'm in... Oke, helder!SpeedyZ schreef:20% als CO2-uitstoot minder is dan 116 gr/km voor diesel (140 gr/km voor benzine)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
....nu hoop ik dat de prijs van deze nieuwe 2.0 DRIVe wat lager komt te liggen dan de huidige 2.4DRIVe. Hij levert tenslotte 12pk minder!casper schreef:De nieuwe motor komt in de XC60 enkel als FWD en gaat de 2.4d Drive vervangen.
Wat denken jullie; is dat te verwachten?
Waar komt deze motor overigens opeens vandaan? Wordt deze ook in andere modellen of bij andere merken gebruikt? Is het een "echte" Volvo ontwikkeling??
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Goedkoper zal ie niet worden mijn inziens.Nuggie schreef:....nu hoop ik dat de prijs van deze nieuwe 2.0 DRIVe wat lager komt te liggen dan de huidige 2.4DRIVe. Hij levert tenslotte 12pk minder!casper schreef:De nieuwe motor komt in de XC60 enkel als FWD en gaat de 2.4d Drive vervangen.
Wat denken jullie; is dat te verwachten?
Waar komt deze motor overigens opeens vandaan? Wordt deze ook in andere modellen of bij andere merken gebruikt? Is het een "echte" Volvo ontwikkeling??
En ja, het is een echte Volvo-motor, een inkrimping van de D5 van 2.4 liter naar 2.0 liter.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33168
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En dan komt het nieuwe S60 systeem erin?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Een interessante versie voor België. Kan een echte verkoopsboost geven. Thuis is er alvast iemand geïnteresseerd in dat vooruitzicht.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
XC fan
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 12:22
Op wat baseer je je jippen.jippen schreef:Er komt inderdaad een XC60 2.0D DRIVe.
Toch er even bij zeggen dat deze niet onder de 130 gram zal zitten.
Voorlopig cijfer is 154 gram.
Ik heb begrepen dat het de D3 motor is, in de S60 heeft hij 134 gram CO2 uitstoot,
Het zou mij verbazen dat hij in de XC60 dan plotseling zo snel stijgt.
160 kg verschil is zo veel niet, of ontgaat er mij iets?
::roll:
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Lijkt me een logische stijging XC is veel hoger dan een S60 en zal een hogere cw waarde hebben. De hoge zit heeft zijn prijs !Ik heb begrepen dat het de D3 motor is, in de S60 heeft hij 134 gram CO2 uitstoot,
Het zou mij verbazen dat hij in de XC60 dan plotseling zo snel stijgt.
160 kg verschil is zo veel niet, of ontgaat er mij iets?
::roll:
-
jippen
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05
de 2.4D voorwielaangedreven diesel in de xc60 wordt vervangen door de D3
in manueel zal dit een DRIVe versie worden. En zal ook zuiniger zijn door de de kleinere cilinder inhoud. Het grote voordeel voor Belgie is minder jaarlijkse verkeersbelasting en minder BIV.
De D3 AWD en D5 AWD krijgen ook een upgrade waardoor de C02 uitkomt op 174 gram.(ook een voorlopig cijfer)
Voor Belgie weeral een groot voordeel want bedrijven kunnen deze auto voor 70% aftrekken ipv 60%.
in manueel zal dit een DRIVe versie worden. En zal ook zuiniger zijn door de de kleinere cilinder inhoud. Het grote voordeel voor Belgie is minder jaarlijkse verkeersbelasting en minder BIV.
De D3 AWD en D5 AWD krijgen ook een upgrade waardoor de C02 uitkomt op 174 gram.(ook een voorlopig cijfer)
Voor Belgie weeral een groot voordeel want bedrijven kunnen deze auto voor 70% aftrekken ipv 60%.
-
XC fan
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 12:22
De impact blijkt mij toch niet realistisch, als je kijkt naar het verschil in CO waarde tussen de 2.4 175pk in de XC60 en de S80 is dit van 159g naar 154g, dit bij een verschil van ongeveer 100 kg.
Dus als ik de redenering doortrek van de hogere rijpositie geen grote impact heeft, nu de s60 is nog lager als de S80, en het gewichts verschil is iets groter.
Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de XC60 D3 Drive een CO2 ging hebben van 137g (ik vind het echter niet direct terug)
Dus als ik de redenering doortrek van de hogere rijpositie geen grote impact heeft, nu de s60 is nog lager als de S80, en het gewichts verschil is iets groter.
Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de XC60 D3 Drive een CO2 ging hebben van 137g (ik vind het echter niet direct terug)
- nossy
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05
Jippen werk jij voor de homolagtie dienst van Volvo misschien?jippen schreef:de 2.4D voorwielaangedreven diesel in de xc60 wordt vervangen door de D3
in manueel zal dit een DRIVe versie worden. En zal ook zuiniger zijn door de de kleinere cilinder inhoud. Het grote voordeel voor Belgie is minder jaarlijkse verkeersbelasting en minder BIV.
De D3 AWD en D5 AWD krijgen ook een upgrade waardoor de C02 uitkomt op 174 gram.(ook een voorlopig cijfer)
Voor Belgie weeral een groot voordeel want bedrijven kunnen deze auto voor 70% aftrekken ipv 60%.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou Volvo niet eerst eens een al wat langer op de plank liggende XC60 2.0t willen gaan leveren? daarvan is iig het einde nog niet in zicht
Volvo for life















