Olie verdwenen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Almar 145
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.01.2010 - 09:41

Gisteren kwam ik thuis na 60 km gereden te hebben met mijn 145 (b20a)en viel me bij het uitstappen op dat mijn uitlaat walmde met een overduidelijke olielucht erbij. Hele uitlaat bleek zwart van binnen. Was hij eerst niet.
Olie bleek zo goed als niet meer aanwezig op de pijlstok. Voor vertrek was de olie nog prima op pijl.
Eerder had ik wel wat olie verbruik maar absoluut niet zoals dit....
Iemand een idee hoe dit kan?

Groet,
Almar
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Kwestie van compressie meten. En als je wilt weten of je zuigerveren nog heel zijn dan tijdens de compressie meting even wat olie op je zuigers leggen dan zou de druk hoger moeten zijn dan de eerste meting. Zo doe je dit bij elke cillinder. Ook kunnen de klepseals lekken waardoor je olie gaat verbranden.

Ik heb eventueel nog wel een goede B20 gaskop, heeft nog geen 50.000 km gelopen.
Almar 145
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.01.2010 - 09:41

Zal de compressie eens gaan meten. Mijn kop is pas gereviseerd dus daar mag het niet aan liggen.
Vroeg me af of er nog iets mis gegaan kan zijn met mn koppakking, al kon ik aan de buitenzijde zo snel niets ontdekken.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Mijn kop is pas gereviseerd dus daar mag het niet aan liggen.
Vroeg me af of er nog iets mis gegaan kan zijn met mn koppakking, al kon ik aan de buitenzijde zo snel niets ontdekken.
Zijn de kopbouten nog nagetrokken na het monteren van de koppakking? Dat moet gebeuren na ong. 750km gereden te hebben. Anders heb je grote kans dat de pakking er tussenuit geblazen is. En dat kan je over het algemeen niet zien aan de buitenkant.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”