Pagina 1 van 1
Xenon ingebouwd: melding storing lampje dimlicht
Geplaatst: 31.01.2010 - 18:21
door Marc O.
Zoals de titel al aangeeft: Ik heb vandaag xenon ingebouwd (Pilot, geschikt voor auto's met canbus), waarna de bc de melding geeft dat er een storing is in een lamp voor het dimlicht. Het xenon werkt verder prima en is aangesloten conform gebruiksaanwijzing.
Iemand ervaring hiermee?
Geplaatst: 31.01.2010 - 18:41
door euerw
ik zou het aan Pilot vragen want hun geven aan dat het met can-bus moet werken, toch?
Geplaatst: 31.01.2010 - 18:41
door degids
Misschien toch verkeerde balasten geleverd?
Geplaatst: 31.01.2010 - 20:32
door Sander_S40
Pilot levert xenon sets die met de meeste can-bus systemen werken. Er zijn er altijd een paar die moeilijk doen en Volvo is er daar één van. Ook van Audi's is bekend dat ze moeilijk xenon aftermarket sets accepteren. Er zijn kabels beschikbaar speciaal voor Volvo en Audi. Bij mij werkt het met zo'n kabel zonder storingsmelding op de BC.
Geplaatst: 31.01.2010 - 22:40
door kawaman
Stomme opmerking wellicht ,maar heeft je auto wel canbus?
Want dan moet die kabel er juist niet tussen.
Geplaatst: 31.01.2010 - 23:05
door VolvoTech
S80-T6 heeft canbus.
Shunt doorboren denk ik maar.
Even zoeken, is genoeg over gezegd in het forum.
Geplaatst: 01.02.2010 - 10:42
door diesel01
Ik haak toch even in.
Ook ik heb Pilot xenon in onze S60 en hier werkt alles zonder problemen.
Ik krijg geen melding over de bc dat mijn lamp kapot is de lampen starten goed op en ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Dit alles zonder het doorboren van een shunt oid.
Als je een telnr wilt van diegene die het heeft ingebouwd zie ik je pm wel tegemoet.
Geplaatst: 01.02.2010 - 20:34
door Marc O.
VolvoTech schreef:S80-T6 heeft canbus.
Shunt doorboren denk ik maar.
Even zoeken, is genoeg over gezegd in het forum.
Heb er inmiddels via een andere tip wat meer info over gevonden:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2
Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
Geplaatst: 08.02.2010 - 21:16
door riny
hallo ik heb precies het zelfde probleem ,enkel als ik de auto start met de verlichting aan ,Als ik zonder licht start geen probleem , met een storing melder alleen als ik het licht aan doe alvoorens ik start, ik heb de automaat eruit gehaald daar ik wil beslissen waneer het licht nodig is , en in het buitenland geen licht signalen en meer van dat soort wil ontvangen .Optie gewoon het licht met de schakelaar als de motor loopt uit en weer aan doen .Volvo s60 d5
Geplaatst: 08.02.2010 - 21:18
door VolvoTech
Marc O. schreef:VolvoTech schreef:S80-T6 heeft canbus.
Shunt doorboren denk ik maar.
Even zoeken, is genoeg over gezegd in het forum.
Heb er inmiddels via een andere tip wat meer info over gevonden:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2
Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
En, done? Succes?
Geplaatst: 08.02.2010 - 23:15
door Gast
Marc O. schreef:Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
Ik zou wel één meenemen op reserve.
Ik heb namelijk begrepen dat ze door deze ingreep wel eens willen doorbranden
en het gevolg zou dan zijn dat je in het geheel geen verlichting meer hebt.
Geplaatst: 11.02.2010 - 21:20
door Marc O.
AlexV70 schreef:Marc O. schreef:Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
Ik zou wel één meenemen op reserve.
Ik heb namelijk begrepen dat ze door deze ingreep wel eens willen doorbranden
en het gevolg zou dan zijn dat je in het geheel geen verlichting meer hebt.
Dat is inderdaad zo als je dat gaatje boort boven pootje 3. Maar als je hem op een andere lokatie boort en er een 8K2 weerstandje overheen soldeert dan heb je én geen valse melding meer (maar nog steeds wél een melding als er een lamp kapot is) én geen kans meer dat de shunt doorbrandt met uitvallen van de verlichting tot gevolg. Desalniettemin heb ik inderdaad een reserve shunt in de auto.
Geplaatst: 12.02.2010 - 09:29
door diesel01
Het zal wel aan mij liggen maar toen ik het erin heb gekregen(okt 2009) functioneerde alles gewoon en dat doet het nog steeds, zonder het doorboren van shunts oid.
Voor dik €300 rijdt ik de hele winter al goed verlicht :angel12: rond.