Ik heb belang bij de volgende auto:
Klik
Nu heb ik de volgende vraag, het gaat hier dus om het type met fabrieks af gas ingebouwd. Geeft dit problemen met de km stand? aangezien deze al op 239000 zit. Als ik hem aan zou schaffen dan wil ik er nog wel een paar jaar mee door kunnen rijden. Het plan was om morgen even bij de auto te gaan kijken. Waar moet ik op letten?
Aanschaf V70 Bi-fuel van 2000 (Classic
- Peter1977
- 2nd Gear member
Hoi xRemcox,
Ik heb zelf een S70 Bi-fuel van 1999 met dezelfde motor erin (wel automaat). Mijn km teller staat al op 426.000, dus ik zou me over de een stand van 239.500 niet erg druk maken.
Wel is het erg belangrijk dat de auto en daarbij de gasinstallatie goed onderhouden zijn. Dus heeft ie netjes alle beurtjes gehad? Dan zul je weinig problemen tegenkomen, al heb je 2de hands natuurlijk nooit 100% garantie.
Maar bij de handelaar waar hij staat heeft een viend van me een S80 gekocht en geen problemen mee gehad.
Waar moet je op letten:
- Rijdt hij op gas net zo soepel als op benzine? Op benzine zal hij iets sneller reageren dan op gas, maar stotteren zou bij beide brandstoffen niet mogen. Rij even constant met 50, 80, 100 en 120 km/uur. Blijft ie rustig lopen zonder schokken?
- Airco in orde? Maakt ie lawaai (even radio uitzetten tijdens het rijden)? Doet hij het goed in De AUT stand en op de andere standen? Zet de temperatuur even lekker warm en daarna koud. Stinkt de airco?
- Bij maximaal insturen hoor je de stuurbekrachting een beetje krakend geluid maken, dit is normaal.
- De gasmeter op je dashboard kan bij remmen of optrekken naar de nul-positie terugvallen. Daarna springt ie vanzelf weer terug. Vaak direct al, soms na een minuut. Dit is een ontwerpfoutje van Volvo, maar hebben meerdere Bi-fuels last van (ja, ook die van mij). Kan dus geen kwaad.
- Tijdens rijden, geen schokken of trillen? Als je je stuur rechtzet, rijdt ie dan netjes rechtuit als je je handen van het stuur laat?
- Doen de lichtjes het allemaal? Stoelverwarming werkt?
- Kraken de schokdempers erg? Veert ie goed mee over de verkeersdrempels?
Dat zijn zo even wat dingen die me te binnen schieten.
Ik heb zelf een S70 Bi-fuel van 1999 met dezelfde motor erin (wel automaat). Mijn km teller staat al op 426.000, dus ik zou me over de een stand van 239.500 niet erg druk maken.
Wel is het erg belangrijk dat de auto en daarbij de gasinstallatie goed onderhouden zijn. Dus heeft ie netjes alle beurtjes gehad? Dan zul je weinig problemen tegenkomen, al heb je 2de hands natuurlijk nooit 100% garantie.
Maar bij de handelaar waar hij staat heeft een viend van me een S80 gekocht en geen problemen mee gehad.
Waar moet je op letten:
- Rijdt hij op gas net zo soepel als op benzine? Op benzine zal hij iets sneller reageren dan op gas, maar stotteren zou bij beide brandstoffen niet mogen. Rij even constant met 50, 80, 100 en 120 km/uur. Blijft ie rustig lopen zonder schokken?
- Airco in orde? Maakt ie lawaai (even radio uitzetten tijdens het rijden)? Doet hij het goed in De AUT stand en op de andere standen? Zet de temperatuur even lekker warm en daarna koud. Stinkt de airco?
- Bij maximaal insturen hoor je de stuurbekrachting een beetje krakend geluid maken, dit is normaal.
- De gasmeter op je dashboard kan bij remmen of optrekken naar de nul-positie terugvallen. Daarna springt ie vanzelf weer terug. Vaak direct al, soms na een minuut. Dit is een ontwerpfoutje van Volvo, maar hebben meerdere Bi-fuels last van (ja, ook die van mij). Kan dus geen kwaad.
- Tijdens rijden, geen schokken of trillen? Als je je stuur rechtzet, rijdt ie dan netjes rechtuit als je je handen van het stuur laat?
- Doen de lichtjes het allemaal? Stoelverwarming werkt?
- Kraken de schokdempers erg? Veert ie goed mee over de verkeersdrempels?
Dat zijn zo even wat dingen die me te binnen schieten.
Volvo S70 Bi-Fuel 2.4 AUT 1999
Volvo V50 Elite 2.4 2005
Volvo V50 Elite 2.4 2005
- Peter1977
- 2nd Gear member
Ik heb de puntjes nog even wat aangevuld. Veel plezier met kijken!xRemcox schreef:Ok bedankt voor je reactie en naar die puntjes ga ik even kijken.

Volvo S70 Bi-Fuel 2.4 AUT 1999
Volvo V50 Elite 2.4 2005
Volvo V50 Elite 2.4 2005
-
- 1st Gear member
Nou zaterdag even gekeken bij de wagen, maar de beste verkoper had geen onderhouds papieren bij de auto, en dan houdt het voor mij ook op. Ook zag het interieur er niet zo heel mooi uit en waren de krasjes wel erg diepe krassen. Mijn zoek tocht gaat nog even door