Beste 440 liefhebbers
Ik heb het volgende probleem en hopelijk kan iemand mij vrijblijvend enige uitleg geven of mij helpen met mijn probleem.
Een paar maanden geleden heb ik een oude Volvo 440 1800 i aangeschaft om een boodschapje in de omgeving te doen of met mijn hond naar het starnd te kunnen gaan.
Ik ben hart/longpatiënt en niet meer in staat grote ritten te maken.
Dan nu het probleem.
Bij de aankoop was ik niet op de hoogte dat er een alarm in de auto zat.
Ik heb dan ook een maand of 2 gereden met de auto zonder problemen.
Tijdens de afgelopen sneeuwperiode heeft de auto 7 weken stil gestaan.
Vervolgens wilde ik de auto pakken om een boodschapje te doen en vervolgens gaat tot mijn verbazing het alarm af waar ik het bestaan niet van wist en dus ook geen afstandbediening van heb gekregen bij de aankoop.
Ook de startonderbreker werkte dus ik kan er al weken niet mee weg.
Ik wilde het alarm uit laten bouwen en af laten melden maar ik kan dus niet weg met de auto en een bedrijf wat dit zou kunnen doen, doen dit niet op locatie.
Nu mijn vraag is er een "universele" afstandbediening waarmee ik de auto weer actief kan krijgen?
Het gaat om een alarmsysteem uit 1995.
Merk: Volvo
Type: Volvo Guard 9124840-1
Klasse C2/C2
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen en als dit zo is, bij voorbaat dank.
Help, er blijkt alarm in mijn volvo te zitten en heb geen ke
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Met vriendelijke groetjes,
Riny (Vagebond)
Volvo 440 DL Fleet 1.8i Bj. November 1995, 314.000 Km's

Riny (Vagebond)

- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste Mad,
Bedankt voor je reactie.
Helaas niet van de ANWB maar wel RouteMobiel.
Een Volvo Dealer moet van een flink eind komen omdat deze bij ons niet echt in de buurt zit.
Nu wil het geval dat het gerust geld mag kosten hoor dus denk niet dat ik op mijn centen zit.
Alleen met een armetierig WAO-uitkerinkie kom je niet ver als je die beste mensen moet laten komen.
Bedankt voor je reactie.
Helaas niet van de ANWB maar wel RouteMobiel.
Een Volvo Dealer moet van een flink eind komen omdat deze bij ons niet echt in de buurt zit.
Nu wil het geval dat het gerust geld mag kosten hoor dus denk niet dat ik op mijn centen zit.
Alleen met een armetierig WAO-uitkerinkie kom je niet ver als je die beste mensen moet laten komen.
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

- SchoutenCC
- 5th Gear member
De Volvo Guard is er in drie varianten: Guard Basic, Guard I en Guard II. Aan het nummer kan ik niet direct zien welke het is.
Guard Basic: Achter het luikje tussen zekeringkast en stuur zit een kastje met twee stekkers: keyless entry en immobilizer
Guard I: Je hebt op je linker a-stijl een driehoekig led-statuspaneeltje. Relais zit achter je handschoenenkastje.
Guard II: Je hebt géén statuspaneel, alleen een los ledje, meestal op de meest linkse plek in je middenconsole op de rij waar je alarmlichtschakelaar zit. Relais achter je handschoenenkastje.
Mijn advies, zoek het relais op en kijk eens wat hij doet met relais ontkoppeld (zou probleem moeten blijven houden). Als je weet welk type je hebt kun je een afstandsbediening kopen en die laten programmeren met het relais (even naar de dealer met relais en handzender). Voordeel, je hebt het systeem dan gelijk werkend en compleet.
Dit is natuurlijk wel in de veronderstelling dat het een originele volvo guard is en geen aftermarket installatie.
Guard Basic: Achter het luikje tussen zekeringkast en stuur zit een kastje met twee stekkers: keyless entry en immobilizer
Guard I: Je hebt op je linker a-stijl een driehoekig led-statuspaneeltje. Relais zit achter je handschoenenkastje.
Guard II: Je hebt géén statuspaneel, alleen een los ledje, meestal op de meest linkse plek in je middenconsole op de rij waar je alarmlichtschakelaar zit. Relais achter je handschoenenkastje.
Mijn advies, zoek het relais op en kijk eens wat hij doet met relais ontkoppeld (zou probleem moeten blijven houden). Als je weet welk type je hebt kun je een afstandsbediening kopen en die laten programmeren met het relais (even naar de dealer met relais en handzender). Voordeel, je hebt het systeem dan gelijk werkend en compleet.
Dit is natuurlijk wel in de veronderstelling dat het een originele volvo guard is en geen aftermarket installatie.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste Zark3,Zark3 schreef: Guard I: Je hebt op je linker a-stijl een driehoekig led-statuspaneeltje. Relais zit achter je handschoenenkastje.
Bedankt voor de reactie.
Het bovenstaande is de situatie in mijn auto.
De handzender heb ik dus nooit gekregen want, zoals ik al aangaf, wist ik niet dat er een alarm in de auto zat.Zark3 schreef: Als je weet welk type je hebt kun je een afstandsbediening kopen en die laten programmeren met het relais (even naar de dealer met relais en handzender). Voordeel, je hebt het systeem dan gelijk werkend en compleet.
Gezien het, achteraf gevonden certificaat, lijkt het mij een origineel Volvo systeem om dat op het certificaat aangegeven wordt dat de niet meer bestaande volvodealer deze heeft ingebouwd in 1995.Zark3 schreef: Dit is natuurlijk wel in de veronderstelling dat het een originele volvo guard is en geen aftermarket installatie.
Mogelijk dat ik toch iemand moet zoeken die dit eruit kan halen voor mij.
Reden: technisch gezien zou ik dit wel kunnen maar lichamelijk te veel beperkingen om dit te nog zelf te doen. (hart/longpatiënt).
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dan is een rit naar een Volvodealer toch uiteindelijk de beste oplossing: daar kunnen ze je aan een los zendertje helpen en dat ding programmeren.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste Battlecruiser,
Ik heb het angstige vermoeden dat er niet veel overblijft.
En als zij mij daar niet zouden kunnen helpen aan een nieuwe afstandbediening dan moet het gehele alarmsysteem maar verwijderd worden denk ik.
Zelf zie ik de noodzaak niet om een overdreven moeite te doen om de installatie werkend te krijgen als er niet anders op zit.
Wie steelt er nu een volvo 440 van 16 jaar oud?
Mochten er nog meer mogelijkheden aangedragen worden sta ik daar voor open en ja, blijven die uit, dan weg met de installatie.
Ik hou jullie op de hoogte en voor zover bedankt voor het meedenken.
Ik heb het angstige vermoeden dat er niet veel overblijft.
En als zij mij daar niet zouden kunnen helpen aan een nieuwe afstandbediening dan moet het gehele alarmsysteem maar verwijderd worden denk ik.
Zelf zie ik de noodzaak niet om een overdreven moeite te doen om de installatie werkend te krijgen als er niet anders op zit.
Wie steelt er nu een volvo 440 van 16 jaar oud?
Mochten er nog meer mogelijkheden aangedragen worden sta ik daar voor open en ja, blijven die uit, dan weg met de installatie.
Ik hou jullie op de hoogte en voor zover bedankt voor het meedenken.
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hier stelen ze zelfs ouwe dafjes van 30 jaar oud.. Puur voor de fun.
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste Poika,Poika schreef:Hier stelen ze zelfs ouwe dafjes van 30 jaar oud.. Puur voor de fun.
In het reservaat (Zeeland) waar ik woon is het op dat punt redelijk rustig.
In de zomermaanden is dat wel anders met die grote bakken van onze Oosterburen.
Maar ik ga altijd nog maar uit van het goede in de mens en hoop dan ook dat mijn Volvo-tje nog lang voor de deur mag staan en dat ik deze nog eens kan gaan gebruiken.

Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste Trucker,
Heel erg veel dank voor deze verwijzing.
Alleen had ik deze bij de aanvang na mijn registratie al binnen gehaald.
Maar ik vind het wel een goede tip om daar nog eens doorheen te bladeren, wie weet.
Maar nogmaals dank.
Heel erg veel dank voor deze verwijzing.
Alleen had ik deze bij de aanvang na mijn registratie al binnen gehaald.
Maar ik vind het wel een goede tip om daar nog eens doorheen te bladeren, wie weet.
Maar nogmaals dank.
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

-
- 8th Gear member
Nog een tip voor je, op autoblog vond ik dit....
Route Mobiel houdt een standaard tarief van €55 aan voor auto’s tot 4 jaar. Auto’s tussen de 4 en 10 jaar betalen €68,50 voor de standaardservice, is je brik 10 tot 13 jaar oud dan betaal je €76 en de klapper van de week gaat naar de 13 tot 15 jarigen met een jaarlijks tarief van €87,50. Het mooiste komt alleen nog, met een auto ouder dan 15 jaar ben je helemaal niet welkom bij Route Mobiel.
Dus een overstap naar de anwb lijkt mij beter als je langs de weg geholpen wil worden.....
Route Mobiel houdt een standaard tarief van €55 aan voor auto’s tot 4 jaar. Auto’s tussen de 4 en 10 jaar betalen €68,50 voor de standaardservice, is je brik 10 tot 13 jaar oud dan betaal je €76 en de klapper van de week gaat naar de 13 tot 15 jarigen met een jaarlijks tarief van €87,50. Het mooiste komt alleen nog, met een auto ouder dan 15 jaar ben je helemaal niet welkom bij Route Mobiel.
Dus een overstap naar de anwb lijkt mij beter als je langs de weg geholpen wil worden.....

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste 945i,
Goede tip!
Alleen ben ik hier niet blij mee want heb net voor twee auto´s voor 2010 betaald -2de is een Cuora van mijn vrouw-.
Maar goed dan ben ik in ieder geval ruim op tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen en over te stappen naar de ANWB-Wegenwacht.
Goede tip!
Alleen ben ik hier niet blij mee want heb net voor twee auto´s voor 2010 betaald -2de is een Cuora van mijn vrouw-.
Maar goed dan ben ik in ieder geval ruim op tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen en over te stappen naar de ANWB-Wegenwacht.
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

- mad
- 6th Gear member
Er is nog zo'n club (in Deventer) EAC... stuk goedkoper en volgens mij geen extra prijzen bij oudere auto's. Sturen elke maand een leuk blad en je hebt nogal wat kortingen her en der. Heb er veel plezier van gehad!
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste volvo vrienden,
Zoals beloofd nog even de afloop.
Na wat rondvragen zoals hier, heb ik toch een Volvo-dealer kunnen vinden in Goes (Zeeland).
Na gisteravond info te hebben opgevraagd zat er deze morgen al een reactie in mijn mailbox.
Ze zijn bereid om het probleem aan huis te verhelpen d.m.v. een overbruggingplug te plaatsen.
De totale kosten zullen dan op zo'n 150,00 euro komen wat ik, gezien de afstand (40 Km x 2) dealer/mijn adres zeer schappelijk vind, dus applaus voor deze dealer.
Dus mijn probleem is dan opgelost.
Verder wil ik iedereen bedanken voor het meedenken, betreffende mijn probleem, wat ik zeer waardeer.
Zoals beloofd nog even de afloop.
Na wat rondvragen zoals hier, heb ik toch een Volvo-dealer kunnen vinden in Goes (Zeeland).
Na gisteravond info te hebben opgevraagd zat er deze morgen al een reactie in mijn mailbox.
Ze zijn bereid om het probleem aan huis te verhelpen d.m.v. een overbruggingplug te plaatsen.
De totale kosten zullen dan op zo'n 150,00 euro komen wat ik, gezien de afstand (40 Km x 2) dealer/mijn adres zeer schappelijk vind, dus applaus voor deze dealer.
Dus mijn probleem is dan opgelost.
Verder wil ik iedereen bedanken voor het meedenken, betreffende mijn probleem, wat ik zeer waardeer.
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)

- SchoutenCC
- 5th Gear member
Je zou het eventueel ook zelf kunnen doen, scheelt een paar euro. Aangezien het een Guard I betreft, het onderdeelnummer van de overbruggingsweerstand is 3545333 en het kost ongeveer 8 euro bij de dealer (kun je ook zelf maken door simpelweg de pinnetjes door te verbinden).
Geen werk anders dan het vervangen van het alarmrelais (210/211) door het doorverbindrelais. Relais zit zoals gezegd achter het dashboardkastje (voetenplaat bijrijder afklikken en wat omhoog kruipen of kastje zelf uitnemen (4 schroeven) voor wat meer ruimte).
Geen werk anders dan het vervangen van het alarmrelais (210/211) door het doorverbindrelais. Relais zit zoals gezegd achter het dashboardkastje (voetenplaat bijrijder afklikken en wat omhoog kruipen of kastje zelf uitnemen (4 schroeven) voor wat meer ruimte).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Vagebond
- 1st Gear member
- Contacteer:
Beste Zark3,
Hartelijk dank voor het aangeven van de mogelijkheid.
Alleen is dit, jammer genoeg, door mij niet meer te doen i.v.b. lichamelijke beperkingen (zuurstof afhankeijk) anders had ik dit zeker zelf gekunnen.
De technische handvaardigheid is er wel maar ja, dat lichaam hé.
Voorafgaande aan mijn beperkingen hebben mijn auto's in het verleden nog nooit garagebedrijven van binnen gezien betreffende onderhoud en reparaties omdat ik alles zelf deed.
Sinds de problemen is dat anders geworden en ben ik er achtergekomen hoeveel geld ik in mijn gezonde jaren heb verdient door alles zelf te doen.
Maar ja, dat is achteruit kijken en dat doe ik liever niet want dat is geweest.
Hartelijk dank voor het aangeven van de mogelijkheid.
Alleen is dit, jammer genoeg, door mij niet meer te doen i.v.b. lichamelijke beperkingen (zuurstof afhankeijk) anders had ik dit zeker zelf gekunnen.
De technische handvaardigheid is er wel maar ja, dat lichaam hé.

Voorafgaande aan mijn beperkingen hebben mijn auto's in het verleden nog nooit garagebedrijven van binnen gezien betreffende onderhoud en reparaties omdat ik alles zelf deed.
Sinds de problemen is dat anders geworden en ben ik er achtergekomen hoeveel geld ik in mijn gezonde jaren heb verdient door alles zelf te doen.
Maar ja, dat is achteruit kijken en dat doe ik liever niet want dat is geweest.
Riny (Vagebond)

Riny (Vagebond)