Hij staat nog niet voor mijn deur maar deze week zal het zover zijn, mijn 2de Volvo... (of de huidige eigenaar moet hem nog in de soep rijden tijdens een afscheidsritje;-))
Direct wat vragen danwel oproepen... Ik ben me flink aan het inlezen op het forum, en als eerste, gaaf dat er voor de 440/460 zoveel enthousiastelingen zijn! Met de Saab (nee ik vloek niet, ook prachtwagens) heb ik veel aan het aktieve forum gehad.. Moet wel even wennen aan de opzet van dit forum en mis eigenlijk 1 onderdeel... waarom kunnen onderdelen, accessoires ed niet aangeboden worden? op volvo-plaza is het niet echt aktief...
Maargoed, als dit niet in 't juiste forumdeel is verbeter me..
Eerste puntje, in de voordeuren zitten nog standaard speakers en wil deze vervangen door wat betere exemplaren, geen hi-end ofzo maar gewoon redelijke speakers die passen... Ik herinner me nog dat bij mijn oude 440 de voorkant net te 'dik' was en de roosters amper pasten.. welke passen het best?
Voor de wintersport zoek ik nog een set winterbanden, te koop of te huur... liefst met velg.
De rechter zijkant heeft wat schade, de lak lijkt redelijk ok dus dat laat ik zo met de deukjes.. Alleen de kunststof strips op de flank zouden voor het 'mooie' vervangen moeten worden.. tips?
En dan deze... ik ben niet lui maar 1 ding lijkt me wel leuk voor de 460. Afstandsbediening voor de cv. Nu zag ik net deze sleutels
http://www.form-cars.nl/?page=catalog&v ... uct_id=991
De (ubersaaie) Seat heeft exact dezelfde 'klapsleutels' en moet zeggen dat 't wel erg fijn is.. geen uitstekende stukken in je broek- of jaszak en uiteraard is je auto met een druk op de knop open of dicht.
Dan de draagarmen, ze zitten eraan te komen en is het niet dit jaar danwel volgend jaar een afkeurpunt. Zelf heb ik goede ervaringen met Elferink qua gebruikte onderdelen. Nieuwe laten plaatsen (ga dit niet zelf doen) of de gok wagen op gebruikte?
Groet,
Erik
To do list...
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hallo Erik,
Bij mij in de volvo zitten sony x-plods speakers.
13 cm volgens mij dat ze zijn, met deze speakers passen gewoon je originele roosters erop.
Ik wil binnenkort even kijken naar speakers van Boschmann.
Die heb ik ook in de hoedenplank gezet en die klinken goed.
Die ik in de deur wil zetten zullen ongeveer 350 watt zijn.
Als je nog een goedkoop adres wil moet je het maar even zeggen.
Succes met je nieuwe aanwinst.
Groeten Mark
Bij mij in de volvo zitten sony x-plods speakers.
13 cm volgens mij dat ze zijn, met deze speakers passen gewoon je originele roosters erop.
Ik wil binnenkort even kijken naar speakers van Boschmann.
Die heb ik ook in de hoedenplank gezet en die klinken goed.
Die ik in de deur wil zetten zullen ongeveer 350 watt zijn.
Als je nog een goedkoop adres wil moet je het maar even zeggen.
Succes met je nieuwe aanwinst.
Groeten Mark
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- SchoutenCC
- 5th Gear member
* Onderdelen aanbieden doen we niet op dit forum om niet de deur te openen naar commerciële lui die het alleen maar gebruiken om hun waar te slijten.
* Onafhankelijk van merk/type speaker: de voorportieren hebben als maat 10cm t/m 1993 en 13cm v/a 1993. Bij de D-stijl (links+rechts van de hoedenplank) is 10cm voor alle jaren 440.
* Kunststof strips zou ik oppoetsen met gekookte lijnolie: goedkoop wondermiddel verkrijgbaar bij de bouwmarkt
* Keyless entry is leuk aftermarket, maar beter (vind ik) is volvo-origineel. Aansluiting is aanwezig in je dashboard-kabelboom vanaf 1995. Plug and play als je nu sleutel-bediende cpv hebt.
* Onafhankelijk van merk/type speaker: de voorportieren hebben als maat 10cm t/m 1993 en 13cm v/a 1993. Bij de D-stijl (links+rechts van de hoedenplank) is 10cm voor alle jaren 440.
* Kunststof strips zou ik oppoetsen met gekookte lijnolie: goedkoop wondermiddel verkrijgbaar bij de bouwmarkt
* Keyless entry is leuk aftermarket, maar beter (vind ik) is volvo-origineel. Aansluiting is aanwezig in je dashboard-kabelboom vanaf 1995. Plug and play als je nu sleutel-bediende cpv hebt.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
Dag Zark,
Dank voor de antwoorden.
Ik ben echter niet opzoek naar een 'gadget' voor de 460 maar vergrendeling met ab, nu is het alleen via de linkerportier bedienbaar en een klapsleutel, ik vind het geweldig. De kunststof strips zijn niet meer te redden, die hebben een flinke schaaf opgelopen en voor het nette moeten er nieuwe op. Ik ga wat sloperijen af, moet wel wat te vinden zijn denk ik.. De speakermaten qua inbouw had ik gevonden, herinner me alleen dat ik me mateloos irriteerde aan de, op zich erg goede, Blaupunkt speakers in mijn 440 een jaar of 4 geleden. Mooi geluid maar de voorkant was zo 'dik' dat de afdekroosters er net tegenaan kwamen (en er dus keer op keer vanaf vielen)
Maar het plaatsen van een ab voor de cv is plug&play bij een model uit '96?
Groet, Erik
Die morgen zijn 460 gaat halen en dat erg leuk vind.
Dank voor de antwoorden.
Ik ben echter niet opzoek naar een 'gadget' voor de 460 maar vergrendeling met ab, nu is het alleen via de linkerportier bedienbaar en een klapsleutel, ik vind het geweldig. De kunststof strips zijn niet meer te redden, die hebben een flinke schaaf opgelopen en voor het nette moeten er nieuwe op. Ik ga wat sloperijen af, moet wel wat te vinden zijn denk ik.. De speakermaten qua inbouw had ik gevonden, herinner me alleen dat ik me mateloos irriteerde aan de, op zich erg goede, Blaupunkt speakers in mijn 440 een jaar of 4 geleden. Mooi geluid maar de voorkant was zo 'dik' dat de afdekroosters er net tegenaan kwamen (en er dus keer op keer vanaf vielen)
Maar het plaatsen van een ab voor de cv is plug&play bij een model uit '96?
Groet, Erik
Die morgen zijn 460 gaat halen en dat erg leuk vind.