Hoi mensen,
ca. een week na een grote beurt (kan relevant zijn?) bij een volvospecialist kreeg ik na een gezonde snelwegoprit-acceleratie de foutmelding "motor service vereist", samen met vermogenverlies. Net of de turbo niet aanslaat , geen douw in je rug bij ca. 2000 toeren. De eerste keer inclusief oranje gevarendriehoekje in het dashboard. Eventjes gestopt en opnieuw starten: niets meer aan de hand.
Vandaag (anderhalve week later) gebeurde zoiets opnieuw, alleen zonder driehoekje. Wederom verdwenen na opnieuw starten.
Moet ik me nu zorgen gaan maken? Heeft iemand een suggestie? Ik lees op het forum technische verhalen over o.a.:
- vervuilde ...-klep ?
- vervuilde ..-slang?
- kapot stangetje wervelklep?
- vervuild filter? (net grote beurt gehad)?
alvast bedankt.
CK
motor service vereist - turbo weggevallen?
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Wat er precies aan de hand is is natuurlijk koffiedik kijken zo op internet...
Maar, wat je ervaart op het moment dat je het gevoel hebt dat de turbo wegvalt is de zogenaamde "noodloop" regeling die de auto alleen in rust laat rijden en geen spannend vermogen meer geeft, dit is dus eigenlijk goed en correct.
Maar, wat je ervaart op het moment dat je het gevoel hebt dat de turbo wegvalt is de zogenaamde "noodloop" regeling die de auto alleen in rust laat rijden en geen spannend vermogen meer geeft, dit is dus eigenlijk goed en correct.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Is je brandstoffilter wel vervangen? Moet om de 40.000 km.
Wervelklep heb je niet.
- volgens de rekening wel (bijna 3 tientjes)
- o.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Dan maar even terug naar volvospecialist.
Dergelijke klachten na de gr. beurt en daarvoor niet is op zijn minst gezegd; vreemd.
Dergelijke klachten na de gr. beurt en daarvoor niet is op zijn minst gezegd; vreemd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 17.09.2009 - 22:16
Ik heb deze klacht ook gehad, je auto gaat in een noodloop dus ben je alle vermogen boven de 2000toeren kwijt. Bij mij waren het de vacuum motorsteunen/rubbers.
Bij iets teveel accelereren met koude motor of gas geven in een bocht was al voldoende voor de storing.
Gewoon even laten uitlezen.
Bij iets teveel accelereren met koude motor of gas geven in een bocht was al voldoende voor de storing.
Gewoon even laten uitlezen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02.03.2009 - 22:02
@ Chrizzle
Ik had ook precies hetzelfde euvel; invoegen op de snelweg en de motor schoot in noodloop incl de melding die jij ook had.
Na vervangen brandstoffilter + motorsteun rubbers is het verholpen en hij Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat weerrrrr als de brandweer.
Ik had ook precies hetzelfde euvel; invoegen op de snelweg en de motor schoot in noodloop incl de melding die jij ook had.
Na vervangen brandstoffilter + motorsteun rubbers is het verholpen en hij Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat weerrrrr als de brandweer.
S60 D5 MY2005
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De vacuum storing wordt veroorzaakt door de voorste/onderste motorsteun. Deze is pneumatisch. Dit is een prijzig ding en heb je zeker niet voor 50.50 ex btw. De motorsteun die is vervangen is de bovenste, en die is niet pneumatisch.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
die betreffende motorsteunen, die met die vacuumslang eraan, die heb ik wel gezien meen ik rond de 100 euro..valt dan best wel mee toch..
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Hoi mensen,
ca. een week na een grote beurt (kan relevant zijn?) bij een volvospecialist kreeg ik na een gezonde snelwegoprit-acceleratie de foutmelding "motor service vereist", samen met vermogenverlies. Net of de turbo niet aanslaat , geen douw in je rug bij ca. 2000 toeren. De eerste keer inclusief oranje gevarendriehoekje in het dashboard. Eventjes gestopt en opnieuw starten: niets meer aan de hand.
Vandaag (anderhalve week later) gebeurde zoiets opnieuw, alleen zonder driehoekje. Wederom verdwenen na opnieuw starten.
Moet ik me nu zorgen gaan maken? Heeft iemand een suggestie? Ik lees op het forum technische verhalen over o.a.:
- vervuilde ...-klep ?
- vervuilde ..-slang?
- kapot stangetje wervelklep?
- vervuild filter? (net grote beurt gehad)?
Eventjes een terugkoppeling:
Vandaag bij de volvo specialist geweest (apk ed). Deze constateerde een ontzettend vervuilde [...] inlaat. Ca half uurtje werk. Dat schijnt erg vaak te gebeuren bij S60 en komt ook vanwege de "rommel in de brandstoffen van tegenwoordig". Weinig aan te doen, alleen het advies om af en toe eventjes de boel schoon te blazen op de snelweg door even er vol in te gaan.
Toen ik wegreed, vond ik hem lekker gretig. En ik verbeeldde me, dat de verbruiksmeter ook nog een klein beetje extra vriendelijk naar me deed...
groet en dank voor het meedenken
CK
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Zoals dit bedoel jeChrizzle D5 schreef:Vandaag bij de volvo specialist geweest (apk ed). Deze constateerde een ontzettend vervuilde [...] inlaat. Ca half uurtje werk. Dat schijnt erg vaak te gebeuren bij S60 en komt ook vanwege de "rommel in de brandstoffen van tegenwoordig". Weinig aan te doen, alleen het advies om af en toe eventjes de boel schoon te blazen op de snelweg door even er vol in te gaan.

- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
fantastische fotoserie. Lijkt wel zo'n medisch TV-programma met die handschoenen en die drab.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km