Pagina 1 van 1
gierende achteras 144
Geplaatst: 08.02.2010 - 19:59
door Ger56
Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
Geplaatst: 08.02.2010 - 20:39
door Msuidgeest
Bij mijn vaders 144 hebben we de differentieel-olie vervangen. Daar kwam een beetje slijpsel uit en de geluiden waren minder met die nieuwe olie.
Re: gierende achteras 144
Geplaatst: 08.02.2010 - 20:46
door ferdy
Ger56 schreef:Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
Ik zou als ik jou was een goede 142/144/145 achteras terug hangen. Wel even goed opletten dat de eind reductie overeen komt.
Geplaatst: 08.02.2010 - 22:45
door Iroll
Vervang de olie en gooi er een flesje teflon bij. Weet je gelijk of er genoeg olie inzit. Je hebt kans dat ie nog 2 ton meegaat maw rij gewoon door. Vervangen kan altijd nog.
Re: gierende achteras 144
Geplaatst: 08.02.2010 - 23:40
door admiral
ferdy schreef:Ger56 schreef:Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
Ik zou als ik jou was een goede 142/144/145 achteras terug hangen. Wel even goed opletten dat de eind reductie overeen komt.
Niet een 145 as pakken die liggen qua toeren te hoog als je op de snelweg rijd. Zijn wel sterker bij lagere toeren.
Geplaatst: 09.02.2010 - 17:44
door whitehorsekart
Helemaal met Iroll eens: zelfs als ze geluid maken, gaan die assen nog héél lang mee! Nieuwe olie erin met teflon en gaan met die banaan!
En anders een 140 as eronder, en niet de 145 of van een originele overdrive-auto, want die zijn korter in overbrenging! (Let dan trouwens ook even op: er zijn zeker twee maten flensen op de achterassen)